Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Sorry, maar dat geloof ik gewoon niet en zeker niet in weiland of akkerland. In bos, zou ik het nog kunnen voorstellen, maar dan denk ik nog dat het redelijk onbetaalbaar wordt. Hier komst de landbouwgrond tussen de 25.000 tot 35.000 euro per hectare. Neem nu nog 700 ha x 10.000 euro, dat is wel eventjes 7.000.000 Euro. Sorry, als je over dat geld beschikt, moet je heus niet wachten tot die boer zou stoppen. Die geeft je deze grond met eens strikje er omheen en kan leuk gaan rentenieren. Sandravm schreef:Ik heb hier al heel veel gelezen.
Hoe je het ook draait en keert, je komt niet toe met 23 are. Dat is gewoon veel te klein. Wij hebben hier 40 are en dat is ook nog veel te klein voor merrie, jaarling en miniatuur paardje.
Onze paarden gaan 's nachts op stal. krijgen overdag en 's nachts hooi bijgevoerd. In de winter komen ze in de rijpiste/paddock. Onze weide wordt goed onderhouden en goed bemest en het gras is momenteel al zeer kort. Wij hopen ook om wat bij te kunnen kopen, maar dat lukt niet zo goed, tenzij tegen heel onrealistische prijzen.
Daarnaast, een boer met 700 ha, moet ik nog tegenkomen.Sorry, maar dat geloof ik gewoon niet en zeker niet in weiland of akkerland. In bos, zou ik het nog kunnen voorstellen, maar dan denk ik nog dat het redelijk onbetaalbaar wordt. Hier komst de landbouwgrond tussen de 25.000 tot 35.000 euro per hectare. Neem nu nog 700 ha x 10.000 euro, dat is wel eventjes 7.000.000 Euro. Sorry, als je over dat geld beschikt, moet je heus niet wachten tot die boer zou stoppen. Die geeft je deze grond met eens strikje er omheen en kan leuk gaan rentenieren.
Caroline1985 schreef:Volgens mij heb je niet goed gelezen dan. Ze heeft het over Duitsland. Daar zin de prijzen niet te vergelijken met die van NL of Belgie. Daarbij zegt zij ook dat ze niet alle grond gaan kopen maar een deel.
volbloedfan schreef:wij gaan verhuizen verder duitsland in! Daar is het weer een stuk goedkoper..