mag niet bouwen toch een schuilplaats voor de paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 15:18

Wij mochten ook niet bouwens, maar iets tegen iets verplaatsbaars kunnen ze niet veel maken.
Nu hebben we zo'n schuilstal:
http://www.tackroom.nl/schuilstallen/keuzeschuil.html En dan de bovenste. Was iets van 1600 euro, maar dan heb je ooke echt een stevige. Dat gaas is wind en waterdicht.

Hij staat midden in de natuur, en we hebben er nog niks over gehoord ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 15:18

cupcake1986 schreef:
tis maar een idee, maar ik heb altijd gedacht dat de "container" (de bak van een vrachtwagen dus) wel mag, omdat het geen gebouw is heb je er dus geen bouwvergunning voor nodig.

hetzelfde geld dacht ik ook voor een "schuilstal" (wat daaronder valt laat ik in het midden)

Dat is allang niet meer zo :n

En gemeenten komen je echt niet controleren of 'dwarszitten' omdat ze het zo leuk vinden. Het is nu eenmaal de wet, en die moet gehandhaafd worden. Kunnen ze ook niets aan doen.
Diezelfde mensen controleren ook de bouwplannen zodat alles wat er gebouwd wordt ook veilig is, en zien ook toe op de bouw.
Dus dan kan je ook veilig winkelen, je kinderen naar een veilige school sturen of onbezorgd in het ziekenhuis liggen.

DubbelFun

Re: mag niet bouwen toch een schuilplaats voor de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 15:19

@Xsiep: die heb ik ondertussen ook al weer dik een jaar staan. Perfect ding :D

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 15:22

xSiep schreef:
Wij mochten ook niet bouwens, maar iets tegen iets verplaatsbaars kunnen ze niet veel maken.
Nu hebben we zo'n schuilstal:
http://www.tackroom.nl/schuilstallen/keuzeschuil.html En dan de bovenste. Was iets van 1600 euro, maar dan heb je ooke echt een stevige. Dat gaas is wind en waterdicht.

Hij staat midden in de natuur, en we hebben er nog niks over gehoord ;)

Deze bedoelde ik idd ook. :j

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 15:24

kvulden schreef:
De grond staat beschreven als cultuur grond, met een blokje erin getekend waar binnen gebouwd mag worden. En tja dat is niet veel groter als huis.

Een bestemmingsplan bestaat uit 3 delen: een plankaart (met dat blokje), een toelichting en voorschriften.
Hoe staat 'cultuurgrond' omschreven in de voorschriften? Het zal een apart hoofdstuk zijn.

Enne; als het goed is heeft de gemeente het volledige bestemmingsplan online staan.
Tenzij ze achter lopen of het een erg oud bestemmingsplan is.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 15:30

cupcake1986 schreef:
tis maar een idee, maar ik heb altijd gedacht dat de "container" (de bak van een vrachtwagen dus) wel mag, omdat het geen gebouw is heb je er dus geen bouwvergunning voor nodig.

hetzelfde geld dacht ik ook voor een "schuilstal" (wat daaronder valt laat ik in het midden)

Dit is allemaal al besproken. Dit mag dus niet!

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 15:31

en een parasol of party tent zou in ergste geval ook niet mogen?

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 15:32

idinn schreef:
@ Blue_kim : De DB krijg je niet eens op je nek als er over je gebeld wordt en je hebt al 2 waarschuwingen staan, dus paarden zonder schuilstal achter een huis zullen ze zo snel niet voor komen aanrennen.... zo ja dan is er iets flink mis in hun beleid.

Gemeente zijn helaas zo streng, omdat er teveel mensen maar wat aanrommelen, helaas worden mensen die het wel netjes willen doen daar de dube van.

Beste is om bij de gemeente te gaan vragen wat de regels zijn mbt bouwen etc op het stuk grond waar je zit. En dan niet wat geklets maar zwart op wit een document waar officieel in staat beschreven wat wel en wat niet is toegestaan. Mondeling zeggen ze namelijk al snel overal nee op! En als er wel iets mag zeggen ze dat niet uit zichzelf.

Sorry ook al gedaan ;(

Jennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 15:32

Een trailer in het weiland zetten.. :+ Of word dat ook als bouwwerk gezien?

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 15:48

Rumpleteaser schreef:
kvulden schreef:
De grond staat beschreven als cultuur grond, met een blokje erin getekend waar binnen gebouwd mag worden. En tja dat is niet veel groter als huis.

Een bestemmingsplan bestaat uit 3 delen: een plankaart (met dat blokje), een toelichting en voorschriften.
Hoe staat 'cultuurgrond' omschreven in de voorschriften? Het zal een apart hoofdstuk zijn.

Enne; als het goed is heeft de gemeente het volledige bestemmingsplan online staan.
Tenzij ze achter lopen of het een erg oud bestemmingsplan is.

Ik heb het hier naast me liggen. Er staat dat we alleen in het blokje bedoeld voor bebouwing en een en ander wel en niet mogen doen.

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 15:48

idinn schreef:
@ Blue_kim : De DB krijg je niet eens op je nek als er over je gebeld wordt en je hebt al 2 waarschuwingen staan, dus paarden zonder schuilstal achter een huis zullen ze zo snel niet voor komen aanrennen.... zo ja dan is er iets flink mis in hun beleid.

Nou, dat is er zeker wel, hier komen ze ieder jaar wel een stuk of 5 keer langs, terwijl de paarden er harstikke goed bij staan. (Ze staan in paddocks waar schuttingen bijstaan (inderdaad.. omdat er niet gebouwd mag worden) en 's nachts lekker op een warme schone stal. In de zomer ook nog lekker weidegang.) Maar ze staan dus inderdaad vaak in de paddocks en deze liggen aan een drukke weg, met vlakbij een camping. Wat er dus gebeurt is dat er allerlei mensen uit de stad komen, die nog nooit een paard hebben gezien, vlak nadat het een week keihard heeft geregend. Dan is het modderig (worden wel dingen gegraven zodat het water weg kan) maar het is toch altijd wel een beetje modderig.. Maarja, wat wil je? Maar dan bellen die mensen altijd gelijk de DB. }:0

Hoop dat het je gaat lukken iets te vinden/maken! :D

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 15:58

Wil niet zeuren hoor :D
Maar ben benieuwd naar de letterlijke tekst van dat artikel.
Misschien dat ik daaruit nog iets op kan maken over de mogelijkheden.
Dus als je wilt.... pb-tje?

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:06

tellom schreef:
Weet je wat nu het meest rare is dat als je in België woont moet je een onderdak voor je paard maken anders wordt het als dierenmishandeling gezien

Dat is in Nederland ook zo (nationale wetgeving), maar veel plaatsen verbieden 'bouwsels' in de wei (gemeentelijke wetgeving). :? :x %) Daar zijn wij dus goed in: elkaar tegensprekende wetten bedenken... :+ |( }:0

Misschien is een partytent wat? :)* Je hebt die tenten volgens mij ook met zijwandjes. Wel even stevig vastzetten met scheerlijnen natuurlijk! :D

lauwtjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:07

ik dacht dus ook een container is verplaats baar dus dat mag. nou mooi niet. heb een vergunning gekregen voor 3 jaar en helaas loopt deze van de zomer af:(

hopelijk krijg ik een ontheffing

als ik jou stuk lees ben ik bang dat ze niks goed gaan vinden. oook omdat het cultureel grondgebied is. alles wat aan de grond vast is gemaakt is een bouwwerk en hier zal een vergunning voor aangevraagd moeten worden.

alles met palen is dus al uitgesloten...

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:39

Als ik het goed begrijp, grenst het weitje aan de bebouwing erom heen. Kun je geen afdak aan het huis bijv maken dat over het weiland steekt?

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 16:42

Pytje schreef:
Als ik het goed begrijp, grenst het weitje aan de bebouwing erom heen. Kun je geen afdak aan het huis bijv maken dat over het weiland steekt?

Nee dat kan niet gezien dat allemaal 1mtr uit de grens staat en dan zou het ook een bouwwerk zijn mijn inziens.

Mvg Kirsten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 17:21

@elsb: die wet is nog in de voorstelfase en er dus nog niet als wet door.
Zou dat ooit wel gebeuren dan kunnen gemeenten hooguit richtlijnen/regels opstellen waaraan iets moet voldoen, maar zover is het dus nog niet.

Een partytent mag wel, want iedereen mag een overdekt tuinfeestje geven. Je mag hem alleen geen weken laten staan :D Vandaar dat weghalen als het niet nodig is :D

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 18:12

Zo een party tent is best mooi :j
Afbeelding
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 18:15

Hallo....ze wil geen manege gaan beginnen :+

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 18:21

Mocht ze die wens nog willen hebben :)) !

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 18:23

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 18:23

Das een mooie oplossing als je een buitenbak hebt maar geen vergunning krijgt om hem te overdekken _O- hijs ook nog is 21x55, past met gemak om een 20x40 bak _O-

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 18:24

Hey da's ook nog een optie kan ik met slecht weer toch lekker in de bak

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 18:27

Kost ook haast niks, dat scheelt.

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 18:29

er is ook zo'n schaduw doek naja voor de regen werkt die ook die hoef je alleen maar op te hangen!
alleen voor de wind dan niks :(