Een dikke pudding op je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 09:18

mango schreef:
wij waren vd week op concours en zagen een paar hele dikke mensen op paarden rijden en eentje had nog de 2e plek geloof ik ook maar sorry dat ik het zeg het is geen gezicht en ik geloof ook niet bevordelijk voor je paard!!

Ja belachelijk he Mango, dat zo'n jury dikke mensen alleen maar beoordeelt op netjes rijden, en geen rekening houdt met wat 'mooi' is. Echt stom! Dikke mensen moeten per kilo overgewicht een punt minder krijgen voor hun dressuurproef, vind je niet?

Mursey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 09:57

hahaha... werkelijk, wat een discussie... ik heb er kostelijk om gelachen!
En als iemand dik is, dan is ie dik... hoe vervelend voor die persoon dan ook. Je kunt er toch echt niets anders van maken Verward
En als ik iemand niet op mijn paard wil hebben, al weegt ie prima 55 kilo en rijd ie super, dan zeg ik dat gewoon eerlijk en ga ik er niet omheen draaien. Eerlijk duurt het langst.....

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 10:23

als ze echt goed met de beweging mee zit kan het weinig kwaad. als ze een beetje tegen de beweging in zit, wordt het een groter probleem!!!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 10:33

Sonja"]
[quote="mango schreef:
wij waren vd week op concours en zagen een paar hele dikke mensen op paarden rijden en eentje had nog de 2e plek geloof ik ook maar sorry dat ik het zeg het is geen gezicht en ik geloof ook niet bevordelijk voor je paard!!

Ja belachelijk he Mango, dat zo'n jury dikke mensen alleen maar beoordeelt op netjes rijden, en geen rekening houdt met wat 'mooi' is. Echt stom! Dikke mensen moeten per kilo overgewicht een punt minder krijgen voor hun dressuurproef, vind je niet?
[/quote]

Maar 1 punt minder...is 2 geen beter idee Sonja? Want idd, te zot voor woorden dat de jury naar een netjes gereden proef kijkt en op die basis punten uitdeelt he... (ugh ugh ugh)

Mango; die opmerking van jou raakt imo kant nog wal... en wat betreft bevorderlijk voor je paard... ik heb liever iemand van 100 kilo op mijn paard die kan rijden en netjes met de bewegingen van mijn paard mee kan gaan dan iemand van 60 kilo die bij iedere stap stuitert...

En Ymkje; jij verwacht dat je schoonmoeder meer respect toont naar dieren (terecht overigens hoor), maar waar is jouw respect voor mensen? Ik heb een vriendin die nogal dik is (ze zal de 100 kilo ook wel redden denk ik) en ik weet dus dat schelden of iemand op zo'n manier kwetsen met opmerkingen zoals "dikke pudding" iemand even veel pijn kan doen als een flinke schop...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 10:42

idd...........wat een simpele redenaties hier allemaal zeg..........pfff alsof iemand zn omvang er wat toe doet..........Trouwens dan zal het wel moeizaam gaan in de toekomst want als ik de nu 10,11 12 jarige voorbij zie schuiven heeft meer dan gemiddeld een behoorlijk overgewicht.......Wordt dus rustig in de paarden...........

Michelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 10:44

Hallo,

Ik ben het helemaal met je eens vikki, en sonja?? het rijden gaat toch om de proef? en niet om het aangezicht??? ja tuurlijk je paard moet netjes lopen en de ruiter moet goed zitten, maar als die ruiter toevallig met wat "zwembandjes" erop zit maar wel goed rijd wat is het probleem dan???

Ik vind het heel zwak dat jullie zo reageren want wat vikki zegt het is heus niet zo dat alleen slanke mensen kunnen paardrijden!!!!!! Veel mensen kunnen en er niets aan doen en zijn zo gebouwd maar moeten ze daarop beoordeeld worden???? denk van niet.... Vind je opmerking over de punten heel zwak denk dat als jij wedstrijden zou rijden (weet niet of je dat doet) maar als ze jou dan punten aftrekken omdat je toevallig slank bent en lucifer beentjes hebt je het ook nergens op vind slaan.....

Maargoed je hebt altijd mensen die hun oordeel klaar hebben zonder iemand beter te leren kennen..... En als het paard/of de pony het niet aankan dan zie je dat gauw genoeg hoor geloof me maar.

Michelle

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 10:50

Tja, hier ook een te dikke pudding. 1.83 meter en dichter bij de 100 dan bij de 80. Bedankt voor het compliment namens je nicht (en de overige dikkie diks).

Wat ik me alleen afvraag: "Wordt String nu wel door jou gereden?"

Het paard heeft een zwakke rug, is nog heel jong, dus ik ga ervan uit dat ie zich nog wel eens verstapt of een verkeerde beweging maakt. De kans dat ie daardoor de ruiter uit het zadel trekt en dat die ruiter daarmee op een onevenwichtige manier terug komt in het zadel is dan erg groot.

Ik zou je dan ook aanraden je paard op de wei te jagen tot ie aangesterkt is en voorlopig toch echt niet meer te rijden. Hooguit longeren om hem sterker te maken. Pas als ie goed sterk is, zou ik hem voorzichtig inrijden. Maar pas op dat je niet een keer verkeerd tegen de beweging inzit hoor. Want die zwakke rug is zo weer terug.

Citaat:

Ik hen het helemaal met je eens, Sonja. Echt belachelijk dat ze dat niet doen. Hoewel, bij nader inzien, toch maar blij dat ze dat niet doen, anders kan ik mijn startkaart wel weer inleveren. Of heeft een van de medebokkers met Shires en de andere grotere sterkere paarden nog een paard in de aanbieding? Kan geruild worden tegen een 1.80 meter hoge 5 jarige ruin. Dikke ruiter, dik paard Verward

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 11:20

Ik behoor ook tot de zwaardere medemens. Ik heb zelf een paard waar ik dus als enige op rij. En mijn paardje is maar 1.63 m, wat een mishandeling toch, toch fijn dat je me er even op wijst, en dan op zo'n lekker subtiele manier. *NOT*
Toch is mijn paard nog altijd blij om te zien en wil hij ook graag gereden worden, of hoe verklaar jij het dat hij spontaan in het bit hapt als ik het in wil doen.

En als jou nicht niks met paarden heeft, denk je dan echt dat ze een uur vol op gaat rijden, met draf en galop e.d.? Het zal wel bij een aantal rondjes stappen blijven en misschien 1 of 2 rondjes draven.

Michelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 11:47

Ik zat net ff terug te lezen en zag dat sonja het er eigenlijk ook niet mee eens was maar haar laatste opmerking meer bedoelde als "joh denk toch eens na het gaat niet om het uiterlijk".... tenminste dat idee wekt ze bij mij....dus sorry mijn vorige opmerking was dan meer alleen naar mango die "die op concours was en het allemaal maar lelijk vond"..... en dan die k*t opmerking van "dan moeten ze er maar wat aan doen"..... denkt toch eens na man!!! heel veel mensen en daar bedoel ik echt niet iedereen mee die zijn gewoon zo gebouwd en of ze nu willen of niet ze zijn gewoon zo!!! daar moeten zei en ik denk jij (mango) ook maar mee leren leven!!!! kijk als je niet wil dat een dik persoon op je paard rijd kan je dat heel netjes uitleggen zonder grof te zijn, maar te suggereren dat je dan helemaal geen paard mag rijden vind ik ronduit kinderlijk......

xena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 11:50

Karin schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd vrij lomp om je nicht een dikke pudding te noemen. Scheve mond

ik vind het ook niet echt netjes om iemand die wat forser is meteen een "dikke pudding" te noemen

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 12:27

Mango; Jij bent zeker achter die dikke mensen geeindigd? Daar is het echt zo'n opmerking voor!
Niet tegen je verlies kunnen en lekker zeiken over iedereen die beter reed dan jij (wat denkt die jury wel?).....

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 13:13

crossmonster schreef:
nou naar mijn mening kan een klein stukje stap echt geen kwaad
iedereen meent altijd meteen dat hun paard word verpest als er 5 minuten een ander op zit!
als ze echt zo zwaar is, laat je haar gewoon voorzichtig opstijgen, evt met een stoel(dan word er niet zo aan de rug getrokken )
en dan zeg je dat ze alleen mag stappen omdat ie bijvoorbeeld lastig is in draf? of dat ie net genezen is van een hoefontsteking...weet ik veel.
gewoon stappen kan iig geen kwaad
alleen wel ff opletten met opstijgen!
ik ken nl een verhaal van een LERARES!!! op deurne, die ook vrij gezet was..... die had twee paarden en beide paarden hadden op de plaats van het zadel last van een verschoven ruggewervel....van het telkens hijsen met het opsteigen dus...de dierenarts gaf haar het advies om voortaan met een trappetje op te stijgen Bloos:o

een paard lijdt dus wel van een kort stukje!!!

destiny heeft spat&hpefkatrol gehad, was wel weer geschikt om mee te rijden, maar absoluut geen volwassenen er op!

ik had Quentin, en ik ik was toen 56 kilo ofzo, dat mocht nog wel

maar mn moeder was ook begonnen met paardrijden en Quentin kan ze niet op omdat die gewoon niet geschikt id voor beginners, dus ging ze zonder dat ik het wist, op destiny rijden

ze heeft een keer uitgestapt en klein stukje gedraaft,. toen liep destiny echt niet goed, de stap ging wel, de draf ging echt niet

toch vond ze dat ze er een keer echt op wilde rijden, dan wist ze zeker of het wel/niet kon

zijn weegt 85 kilo ongeveer, na een 20 minuten in een les mee te hebben gereden was destiny heel erg kreupel en heeft weer maanden stil gestaan(en dit heb ik haar nogsteeds niet vergeven!!kwam dag erna op stal, iedereen had t er over ik vroeg wat er was en toen werd het me verteld, ben toen gelijk bij destiny gaan kijken en ze was echt heel erg kreupel)

dus NEE laat haar er NIET OP

of zeg als voorwaarde dat ze moet afvallen ofzo ivm zn rug, sorry hoor maar je zorgt er zelf voor als je zo dik wordt!
als je een ziekte hebt, oke, dan zal ik er ook nooit banketstaaf over doen, maar als jouw nicht gewoon veel te veel snoept, kan je haar gerust zeggen dat het ivm haar gewicht niet kan, omdat zijn rug het niet aan kan!

je kan beter een verontwaardige nicht hebben omdat je hebt gezegd dat t niet mag, dan dat je dalijk weer met een paard zit dat last van zn rug heeft!

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 13:35

Sonja"]
[quote="mango schreef:

[/quote]

Dat is dus echt belachelijk!!!! Waarom mensen op hun uiterlijk beoordelen? Het gaat toch om de prestaties, niet om het plaatje. En dan nog!! Stel dat je vind dat anky een lelijk gezicht heeft, ga je daar ook punten voor aftrekken?? KOM OP ZEG DOE NORMAAL!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 13:41

Renske20 schreef:
een paard lijdt dus wel van een kort stukje!!!

destiny heeft spat&hpefkatrol gehad, was wel weer geschikt om mee te rijden, maar absoluut geen volwassenen er op!

Renske, bij jouw paard vind ik het heel anders (kan me dan ook voorstellen dat je pissig was/bent). Hier is al door de VA gemeld dat er geen volwassenen mogen rijden omdat het dier vanalles heeft gehad. Dit vind ik persoonlijk niet te vergelijken met iemand die vindt dat het voor het paard zo zielig is, omdat het om een corpulent persoon gaat.

Daarnaast, jouw moeder kan rijden. Ik neem dus aan dat zij wist wat ze deed. Dit nichtje kan niet rijden. Het enige wat ze dus kan, is een paar rondjes stappen.

Ik ben ook een goed gevulde "hollandse deerne". En inderdaad, in mijn geval gaat elk pondje door het mondje, maar ik ga me echt niet uithongeren om toch aan het ideaalbeeld te voldoen, let er wel op dat ik niet hele dagen aan het snoepen ben. Maar de een wordt al dik van 1 koekje extra, terwijl er mensen rondlopen die hele ladingen eten en ook nog geen grammetje aankomen. Ik ken dat meisje niet, dus daar kunnen we niet over oordelen.

Daarnaast heb je gelijk als je zegt dat ze het niet moet doen als ze het niet vertrouwd. Helemaal gelijk! Het gaat er mij echter om (en denk dat er meerderen het met mij eens zijn) over de manier hoe ze het brengt. Bijzonder denigrerend in mijn ogen. "dikke pudding op paard", "nichtje, ik noem haar maar even dikkie dik".

Had ze het anders geformuleerd, dan denk ik dat niemand er zo over gevallen was. Dikke pudding was zat te vervangen door "corpulent nichtje" of door zwaarder nichtje". En die benaming voor "dikkie dik"; hier had m.i. toch gemakkelijk "nichtje" neergezet kunnen worden. Daarnaast (nog steeds mijn mening!) hoeft iemand van 1.80 en tegen de 100 kg echt geen dikke pudding te zijn. Ik ben ook te zwaar, te dik (volgens de medische normen). Maar ik ben echt geen pudding. En met mij nog een heleboel anderen.

Knipoog

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 15:04

Hai,

Gewoon eerlijk zeggen dat je bang bent dat ze te zwaar zal zijn voor je pony en dat je het risico op rugpijn liever niet neemt. Wanneer ze dit als kritiek op haar figuur ziet is dat natuurlijk haar eigen probleem. Het is toch niet persoonlijk bedoeld? Jongens van dik 90 kg laat ik ook niet op mijn pony rijden om dezelfde reden. En of ze nou gespierd of gewoon dik zijn, 100 kg = 100 kg. Dus het is toch geen persoonlijke kritiek?

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 16:35

gijsenkim schreef:
idd...........wat een simpele redenaties hier allemaal zeg..........pfff alsof iemand zn omvang er wat toe doet..........Trouwens dan zal het wel moeizaam gaan in de toekomst want als ik de nu 10,11 12 jarige voorbij zie schuiven heeft meer dan gemiddeld een behoorlijk overgewicht.......Wordt dus rustig in de paarden...........

de 10, 11 en 12 jarigen schieten nog een keer de lengte in en dan zijn ze allemaal het 'overgewicht' kwijt. ik wil het bij hun niet echt overgewicht noemen, ze zijn vaak wel wat ronder, maar echt overgewicht is het niet hoor.

maargoed, eerlijk is eerlijk, niet elk paard kan alle gewichten aan. het ene paard heeft nou eenmaal een sterkere rug dan de ander.

alleen het wat tactischer brenger kan volgens mij geen kwaad.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 17:16

SharirBobby schreef:
de 10, 11 en 12 jarigen schieten nog een keer de lengte in en dan zijn ze allemaal het 'overgewicht' kwijt. ik wil het bij hun niet echt overgewicht noemen, ze zijn vaak wel wat ronder, maar echt overgewicht is het niet hoor.
.

dat ben ik niet helemaal met je eens, pas was op het journaal en veel in de media dat de hollandse meid/jongen juist ERG VAAK kampt met overgewicht, net als hun amerikaanse leeftijdsgenootjes.........

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 19:20

klopt, iedereen wordt steeds dikker, en dat zie je al bij de jongere meisjes!

maar ik ben er niet tegen als wat zwaardere mensen paardrijden, en ik vind ook echt niet dat iedereen aan het ideaalbeeld moet voldoen, maar als je paard echt last heeft van zn rug, snap ik dat je je nichtje er niet op wil hebben

en idd, iemand van 1.80 van 100 kilo is wel zwaar, maar echt geen ronde pudding, ik ben ook ongeveer 1.80 en met mn 62 kilo ben ik echt niet dik, maar toch net te zwaar voor destiny(ivm beenproblemen) maar ja als je nicht echt alleen maar heel veel snoept en daardoor zo dik is, zou je bv kunnen zeggen van no als je wat gezonder eet en dan dalijk iets minder weegt, en string is wat ouder en zn rug is wat sterker, kan je er wel een keer op rijden

lijkt me wel eerlijk, toch?

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 19:34

sorry ymkje, ik vind je een GROTE DUBBELE MONA GEZINSPUDDING zoals je het berichtje titelt en met je nicht(je) praat......ja sorry hoor ik weet dat ik niet mag schelden maar dit moest ik even kwijt

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 19:57

Manda"]
[quote="Tigger schreef:
Ik vind de titel kwetsender dan dit hele topic bijelkaar!

Het is wel meteen duidelijk....

En iemand over de 100 kilo lijkt toch wel een klein beetje op een pudding.... Ze had net zo goed vet varken kunnen zeggen.... Dat is toch veel erger??
[/quote]

Mag jij me vertellen wat er minder kwetsend is aan dikke pudding, dan aan vet varken?

"Iemand over de 100 kilo, lijkt toch ook op een pudding?"
Wat is dat nou voor domme opmerking? Ik vind het behoorlijk kwetsend...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 20:07

Ik zit me niet een beetje te irriteren hoor.................Mijn lieve hemel wat een domme dingen worden hier gezegd....Iemand die 100 kilo weegt kan een paard minder in de weg zitten als iemand die 50 kilo weegt..........djeez wat simpel

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 20:14

Ymkje schreef:
Mijn corpulente nicht is helemaal niet thuis in de paardenwereld dat klopt.
Ik zeg het maar netjes anders vinden jullie mijn duidelijke taal weer kwetsend. Wat zullen jullie je trouwens snel gekwetst voelen, ik heb medelijden. Het gaat nota bene niet eens om jullie! Maar goed ...
Vanmiddag heb ik haar aan de telefoon gehad en het netjes verteld.
Ik zal even het telefoongesprek beschrijven. Dikkie dik is zij voor de duidelijkheid.
Dikkie Dik: hoi, mag ik in de vakantie nou eindelijk eens op String rijden?
Ymkje: daar heb ik over nagedacht, maar ik denk dat dat gezien jouw enorme omvang geen goed plan is.

Je bent behoorlijk aardig Lips are sealed

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 20:16

Ik denk dat het allemaal nog wel meevalt en dat paarden sterker zijn dan je denkt, kijk eens naar Jan Tops, das ook geen lichte jongen en zijn paarden tillen hem wel kastelen van hindernissen over!

Dan kan een rondje stappen ook wel!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 20:26

Citaat:
het rijden gaat toch om de proef? en niet om het aangezicht

M.A.W van de jury: die zien dus het liefst alleen maar slanke ruiters op kwpn paarden aangezien je ook al raar aangekeken wordt als je met een ander type paard de baan in komt.

Dan wil ik nog zeggen dat merendeel van de nederlanders over een aantal jaren met overgewicht kampt.(was het niet 1 op de 3 dat ik laatst op tv zag in het journaal!)
Kochten wij vroegen een appel op school loopt de jeugd van tegenwoordig elke dag een patatje te vreten.
Ben dus van mening dat merendeel van de zwaargewichten er wel wat aan kunnen doen dmv meer sporten/bewegen en beter eten.
Maar ja kijk ik naar GTST dan wordt ik zowat aangemoedigt om Pringles te eten en een Snack te halen, om vervolgens het voorbeeld te krijgen van een actrice die dan weer aan Bolimia/anorexia lijdt Lips are sealed

Maar om je nicht nou een dikke pudding te noemen vindt ik wel wat te ver gaan. Maar ja je hebt haar ook de waarheid gezegd en wie weet beseft ze nu dat ze er wat aan moet gaan doen, niet alleen omdat ze dan op het paard kan maar meer dat ze er zelf gezonder van wordt.

Ik ga ook eerst maar min.5 kg afvallen eer ik straks weer op mijnpaard ga stappen Haha! En dat meen ik serieus Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 21:38

Cowgirl schreef:
Ik ga ook eerst maar min.5 kg afvallen eer ik straks weer op mijnpaard ga stappen Haha! En dat meen ik serieus Knipoog

Gooi er een dressuurzadel op ipv je westernzadel, dat scheelt 10 kilo en een dieet Haha! Bovendien ben jij niet dik Cowgirl.... hartstikke leuke meid om te zien!