Iemand een idee waar ik deze (via internet?) kan aanschaffen?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pieteritus schreef:Mijn paard staat nu ongeveer een maandje met de GG om. Hij heeft hem 24/7 om op dit moment, omdat hij met een andere merrie samen staat die wél dik(ker) moet worden en dus op een volle wei staat.
Hij heeft geen problemen met het eten van lang gras en drinken gaat ook perfect.
Je ziet al héél veel verschil in zijn omvang met een maand geleden. Ik schat dat hij nu een kilo of 40 is afgevallen, het gros van zijn (overgrote) grasbuik is nu weg en zijn achterhand ziet er weer in normale proporties uit (eerst trekpaardenbillen).
Hij lijkt nu weer op een KWPNer ipv een Shet op stelten.
happytime schreef:liez: op de wei haar hoofd in de graashouding zetten(al doe je alsof je hem iets geeft) dan een plukje gras erdoor proppen en zo herhalen, doen alsof hij het zelf heeft gepakt...(en in zijn oor fluisteren dat hij echt geen domme pony is, hij kan het best)
na een paar plukken moet hij het wel snappen
alison_belle schreef:happytime schreef:liez: op de wei haar hoofd in de graashouding zetten(al doe je alsof je hem iets geeft) dan een plukje gras erdoor proppen en zo herhalen, doen alsof hij het zelf heeft gepakt...(en in zijn oor fluisteren dat hij echt geen domme pony is, hij kan het best)
na een paar plukken moet hij het wel snappen
Ja zo ben ik ook begonnen met het HH korf.
Toch moet ze met de GG een andere beweging maken om er gras door heen te krijgen.
Ik ben opnieuw begonnen met leren grazen, steeds een plukje er door geven en steeds ietsje lager.
Ook even plekjes zoeken die het makkelijkst zijn voor het paard
Haha mijn merrie kan hier zooooo boos om worden, zij vind dat als zij niet kan eten dat de anderen in de kudde dan ook niet mogen eten![]()
Toch eerst maar even leren voor ze weer in de groep gaat