ervaring met graasmasker ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bloempjeh_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:17

Ik ga idd eens een andere proberen dan :)
Iemand een idee waar ik deze (via internet?) kan aanschaffen?

Odysseus

Re: ervaring met graasmasker ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:22

paardendrogist :)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 21:23

voor 8,95 kan je de gg proberen,na een week kan je die terug sturen als je het niets vind,anders trekken ze die 8,95 van het aankoopsbedrag af.
nu ff nog voordeliger: internetkorting van 10% ;)

viefs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 23:15

heb hem gehad voor mijn pony, die at en at en at...ook zo met de graaskorf om, ze kreeg er wel minder door naar binnen...en in het voorjaar kon ze dan toch mee de wei op.
In het lange gras lukt het niet om te grazen, en na 1 seizoen had ze het gat zo ver bij gewerkt dat er hele plukken gras door heen pasten...
Ook moest zij erg wennen met een uurtje per keer, omdat ze zo fanatieke eetster is dat ze er schaafwondjes van op haar kin kreeg...en ook was ze niet echt blij met dat ding om...zonder eet toch handiger...
Ook kreeg zij hem wel eens af omdat de oortjes niet zo groot waren.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:17

0eps, mijn pony heeft nu dus wel een open plek van de GG...haar kin ligt open,net dat stukje waar je sperriem achte blijft zitten.
klodder vaseline op gesmeerd, gg wat gebogen en nu maar afwachten..

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 09:44

Mijn paard staat nu ongeveer een maandje met de GG om. Hij heeft hem 24/7 om op dit moment, omdat hij met een andere merrie samen staat die wél dik(ker) moet worden en dus op een volle wei staat.
Hij heeft geen problemen met het eten van lang gras en drinken gaat ook perfect.

Je ziet al héél veel verschil in zijn omvang met een maand geleden. Ik schat dat hij nu een kilo of 40 is afgevallen, het gros van zijn (overgrote) grasbuik is nu weg en zijn achterhand ziet er weer in normale proporties uit (eerst trekpaardenbillen).
Hij lijkt nu weer op een KWPNer ipv een Shet op stelten.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 10:13

Ik heb de HH korf, mijn merrie vind dat als zij niet normaal kan eten de rest dat dan ook niet mag :+
Maar na een paar dagen gaat dat beter.
Ze heeft wel veel schaafplakken onder de kin, onder de neus en onder de kaak.
Ik heb de korf met bontjes vast genaait maar helpen doet het niet. ;(
Omdat ik er hier veel positiefs over las had ik nu de GG besteld, net binnen dus ik ga `m testen. :D

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 16:02

pieteritus schreef:
Mijn paard staat nu ongeveer een maandje met de GG om. Hij heeft hem 24/7 om op dit moment, omdat hij met een andere merrie samen staat die wél dik(ker) moet worden en dus op een volle wei staat.
Hij heeft geen problemen met het eten van lang gras en drinken gaat ook perfect.

Je ziet al héél veel verschil in zijn omvang met een maand geleden. Ik schat dat hij nu een kilo of 40 is afgevallen, het gros van zijn (overgrote) grasbuik is nu weg en zijn achterhand ziet er weer in normale proporties uit (eerst trekpaardenbillen).
Hij lijkt nu weer op een KWPNer ipv een Shet op stelten.

Mijne staat nu 1,5 maand met de GG 10 uur per dag op het land en die is ook al zo goed afgevallen :j :j :j
Verbaas me iedere keer weer als ik der zie :')

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 19:25

Mijn pony heeft hem al 2 dagen om. Maar eet nog steeds niet daarom doen wij hem nu 8 uurtjes per dag om omdat hij er nog steeds niet mee eet. Maar even rustig afwachten/
Aten die van jullie meteen ermee of ook pas na 2 a 3 dagen?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:01

vandaag de GG uit getest.
dat vreetmonster van mij werd gewoon gelukkig als ze een sprietje te pakken kreeg!!!!
Als dat niet beter word haal ik er 1 plastickje tussen uit zodat ze een iets grotere ruimte heeft om gras tussendoor te laten komen.
Morgen maar verder oefenen.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:02

Die van mij at er gelijk mee maar ik zie op stal wel meer paarden die er een paar dagen aan moeten wennen.

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:50

Okee gelukkig. Hoop wel dat het beter wordt .
Als ik mijn pony een spiertje door het gaatje steek gaat die helemaal gek doen met z'n hoofd enzoo.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:04

liez: op de wei haar hoofd in de graashouding zetten(al doe je alsof je hem iets geeft) dan een plukje gras erdoor proppen en zo herhalen, doen alsof hij het zelf heeft gepakt...(en in zijn oor fluisteren dat hij echt geen domme pony is, hij kan het best ;) )
na een paar plukken moet hij het wel snappen

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:16

happytime schreef:
liez: op de wei haar hoofd in de graashouding zetten(al doe je alsof je hem iets geeft) dan een plukje gras erdoor proppen en zo herhalen, doen alsof hij het zelf heeft gepakt...(en in zijn oor fluisteren dat hij echt geen domme pony is, hij kan het best ;) )

Ja zo ben ik ook begonnen met het HH korf.
Toch moet ze met de GG een andere beweging maken om er gras door heen te krijgen.
Ik ben opnieuw begonnen met leren grazen, steeds een plukje er door geven en steeds ietsje lager.
Ook even plekjes zoeken die het makkelijkst zijn voor het paard

Haha mijn merrie kan hier zooooo boos om worden, zij vind dat als zij niet kan eten dat de anderen in de kudde dan ook niet mogen eten :+
Toch eerst maar even leren voor ze weer in de groep gaat

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:59

alison_belle schreef:
happytime schreef:

Ja zo ben ik ook begonnen met het HH korf.
Toch moet ze met de GG een andere beweging maken om er gras door heen te krijgen.
Ik ben opnieuw begonnen met leren grazen, steeds een plukje er door geven en steeds ietsje lager.
Ook even plekjes zoeken die het makkelijkst zijn voor het paard

Haha mijn merrie kan hier zooooo boos om worden, zij vind dat als zij niet kan eten dat de anderen in de kudde dan ook niet mogen eten :+
Toch eerst maar even leren voor ze weer in de groep gaat

Mijne heeft zelf een techniek bedacht door haar bovenlip heen en weer te halen (alsof ze kriebelt zeg maar) dan komt het geplette gras er ook doorheen :') slim paard

branki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 07:18

De mijne had het ook heel snel door. En ook met lang gras redt hij zich prima.
Hij staat regelmatig in het lange gras en dan kan ik hem horen kauwen, dus
krijg hij ook wat binnen.
Hij heeft volgens mij een speciale techniek om maar zoveel mogelijk binnen te krijgen.
Schuift het masker iets heen en weer over de grond, zodat de sprietjes rechtop
gaan staan en naar binnen steken. En dan: HAP.
Drinken ook geen enkel probleem.
Hij is ook helemaal niet geirriteerd of zo. Heel af en toe, vooral als hij net in de wei is,
staat hij even te schrapen, maar verder niks.
Gisteren probeerde hij ook met masker de muesli van zijn maatje te gappen :D .
Kortom, ik ben blij met het masker. Heb hem nu nog op proef, maar houd hem zeker.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 07:44

Kan het niet zijn dat ze met dit masker te weinig binnen krijgen?
Mijn merrie gaat in de avond naar binnen en krijgt nog 1/2 meusli en hooi.
Voordat ze naar buiten gaan krijgen ze ook nog muesli.
Zou ik er verder, bijv. na het werken, nog bij moeten voeren met het GG masker??

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 08:04

ligt eraan hoe dik ze is...mijn pony krijgt handje natural the best van pavo en een dun plakje hooi voor de nacht in haar loopstal(waar niets op de bodem ligt)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 08:11

ze is slechts een beetje bollig, echt vet heeft ze nog niet opgeslagen.
Ik wil natuurlijk niet dat ze te kort komt en zich daardoor niet lekker gaat voelen.
Een beetje er af is goed voor haar maar dat moet niet te snel gaan.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 11:43

Op zich krijgen ze niet ineens "niets" binnen met de GG. Ongeveer 50% minder. Dus je kan het vergelijken met de helft minder grazen dan wat ze in feite doet. Om dat te compenseren moet je sowieso (imo) hooi bijvoeren. Mijn merrie staat ook nog is op een schraal landje, dus die krijgt ongeveer 2-3 kg hooi bij 's nachts, en nog 3 handjes brok en 3 handjes muesli. Verder staat ze op stro dus ze kan eten naar behoefte in haar stal. Nu valt ze langzaam af, ik merk nu wel al echt verschil met 1,5 maand geleden. Maar ze is nog steeds te dik, dus je kan nagaan hoe langzaam het gaat. Maar dat is ook alleen maar beter, ze staat op rust ivm peesblessure, dus ze kan alleen maar afvallen via weinig eten, en niet via beweging helaas.

branki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:19

Ik vind dit ook een beetje lastig, of ze wel genoeg binnen krijgen.
Maar in principe heb je dat ook wel als ze zonder masker lopen.
Lopen ze op een vrij kale wei, krijgen ze waarschijnlijk te weinig.
Staat er meer gras, is het weer anders.

Ik laat mijn Aap af toe ook even een uurtje zonder masker grazen (daar staat dan aardig wat gras).
En hij is een mega snelle eter, dus dan krijgt hij flink wat binnen.
Verder heb ik het idee dat hij met het masker ook nog wel het nodige binnen krijgt.
Als ik even bij hem sta te luisteren hoe hij eet, dan wordt er flink wat afgekauwd.
En verder goed observeren denk ik.

Met Apie wordt trouwens niet gewerkt, dus dat is dan toch nog weer anders dan wanneer je een paard intensief rijdt.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 20:54

Met die gekke merrie van mij werk ik nu ook even niet door omstandigheden.
Maar het is wel de bedoeling dat we volgende week ongeveer weer verder gaan met de opbouwfase.
Mits ze een keertje goed loopt dan he?

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 11:12

Ik zit er over te denken om een graasmasker voor mijn pony te kopen. Twijfel alleen welke en vooral welke maat. Die greenguard ziet er een stuk prettiger uit dan bijvoorbeeld die van HH, maar krijgen ze met die greenguard niet evengoed vrij veel binnen? En dan dus de maat, ben bang dat pony te klein is en paard te groot? Welke maat hebben jullie voor wat voor type paard? :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 11:16

Ik heb een E-pony, veel Arabisch bloed en echt een heel smal neusje. GG maat paard. Ze doet hem niet af in de wei.

Ik dacht ook dat ze met de GG nog veel te veel binnen zouden krijgen, maar echt, het valt heeel erg mee! Hij ziet er heel erg open uit, maar er komt echt niet veel door.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 11:19

Ik heb een ijslander van 1.36m. Denk dat die net een beetje tussen de maten in zit? :=
Is er ook iemand die foto's heeft van de verschillende maten bij een pony aan om even te vergelijken hoe ze vallen wat betreft de maat zeg maar? :)