Wie van jullie heeft z'n paard niet op stro staan?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-01 16:32

Foxy staat ook op gras, toch wel handig hoor!! *LOL* Hoef je haast niks aan te doen! (als je een stuk hebt dat groot genoeg is in ieder geval, heb ook wel eens gehad dat ik een tijd drollen moest rapen *LOL* ) Minder last van wormen als je dat doet, maar het is een heel karwei als je twee pony's in de wei hebt staan. (of meer)

sanderijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-01 10:58

heej silvia haha ik doe precies hetzelfde als jij.nou heb ik het voordeel dat mijn pony alleen achterin mest en vervolgens daar niet staat dus meestal kan ik de mest zo wegscheppen ,maar idd haal ik de mesballen die tussen de vlas liggen met mijn handen weg en ik heb ook een gewone tuinhark om de boel weer recht te trekken.die van mij werkt ook alles naar de buiten kant haha!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-01 13:40

Wie wil die van mij een tijdje te logeren hebben om her op te voeden?? *LOL* *LOL*
Fitz is echt een smeerpoets eerste klas en ik ben al met handschoenen gaan werken, want met die zeef was helemaal een klus.

Ontario

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 18:53

Hai!
Ik heb mn paardjes (en trouwens onze hele pensionstal staat op hetzelfde) op houtkrul (zaagsel) staan. Maar ik ga komende winter waarschijnlijk over op drovlas. Dat is ongeveer even duur, en je moet er 4 pakken van in de stal gooien, elke dag de mest eruit, dan hoef je 3 tot 4 mnd niet te mesten! Ideaal he!!! Een kennis van ons heeft dat ontdekt, en die importeert dat. Als jullie interesse hebben, vraag dan maar even bij mij om het telefoonnr. Lachen

Anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 12:23

hoi,

Ik ben het met Sanderijn eens! Vlas is grof en daardoor is er niet extra kans op hoefziekten. Ik gebruik mijn vlas ook niet zoals het hoort en ik ben er heel tevreden over! Alleen dat het stoft maar met een b-tje water is dat zo verholpen.

-xxx- Daphne

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 15:02

Onze paarden staan op hennep omdat Joop toen hij 3 was zo pieste dat niets het maar een nachtje drooghield. Hij vrat ook een zoutblok in 3 weken schoon op. Toen dat ophield werd het piesen ook minder, maar hennep bleef.
Beste vind ik aubiose, is 18 piek per pak en met een beetje zuinigheid doe je daar 1 week mee. Nu hebben we al tijden Hemparade, de kwaliteit wisselt heel sterk en is altijd minder dan aubiose. Maar t kost wel een poep en een scheet. 12 of 15 piek. Zit ook minder in. Aubiose is 20 kg, en Hemparade is 16 kg. Ben heel tevreden, ziet er heel netjes uit, paard blijft schoon, stal blijft droog. Composteert heel goed.
Niets dan lof.