Fleurtje100 schreef:Wij hebben een paard in een rusthuis staan. Staan in de zomer dag en nacht buiten in een kudde. En in de winter worden ze verdeeld in groepen en gaan ze in grote loopstallen, waarvan ze met goed weer uitloop naar buiten hebben. Die groepen worden ingedeeld op de voerbehoefte, zodat ze gezamelijk gevoerd kunnen worden. Afgelopen jaar hebben ze tot december buiten gestaan en dat ging prima. Eigenlijk is het een beetje het principe van paarden die in de opfok staan, ik zou ook niet weten waarom dat niet zou kunnen voor 150€ per maand (ligt natuurlijk wel aan de locatie). Een oud paard kost heus niet veel meer aan voer enzo dan een twenter.
Nou.... bij ons krijgen de paarden hun specifieke voer wat ze nodig hebben, en bv een zak nature`s best kost toch wel wat meer dan een zakje onderhoudsbrok
Verder is het héél goed te doen om ze in een groepshok te zetten, maar hier komen ze allemaal in hun eigen box met een dikke laag schoon stro, en dan wordt 150 euro wel héél erg krap. Daarbij begrijp ik eruit dat met slecht weer de paarden dus niet buiten komen? Hier komen ze elke dag buiten, met slecht weer gaan ze ze ( gedraineerde ) paddocks in, en bij mooi weer gelijk de weide weer op.En misschien ben ik te voorzichtig met de paarden, het kan, maar ik heb pas een 27 jarige bink er bij gekregen die ik toch écht niet tot en met december buiten laat lopen. Sterker, als het van het weekend keihard gaat regenen, gaat het spul weer lekker naar binnen voor de nacht.