marquis hoefschoenen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 16:09

En daarom mag iedereen bij mij komen kijken en desnoods uitproberen voor ze zich in een schoenenavontuur storten. Lachen

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 16:57

Karin schreef:
Even een kanttekening: de hoefschoenen van Smit zijn niet per definitie slecht, alleen werken ze gewoon niet bij ieder paard. Net als dat Easyboots niet bij ieder paard werken, en Marquis of Old Macs ook niet. Vaak is het een kwestie van uitproberen (wat overigens best een kostbare zaak kan worden), maar dat is het met beslag ook.

Mijn 'wijsheid' heb ik overigens uit interviews (voor een artikel) met gebruikers van verschillende soorten en merken hoefschoenen.

Thanx! Ik blijf ze evenzogoed promoten hoor, mn smitjes.....
Viv

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 18:04

Hoe lang gaan de zooltjes van de schoenen mee? En wat kost het dan om ze te laten vervangen? Of moet je dan weer nieuwe aan laten meten? Mijn pony staat nu op ijzers, omdat ik 's zomers heel veel buitenritten maak langs de weg. Na 6-8 weken zijn ze dan ook echt helemaal op.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 18:29

Tammie schreef:
langs de weg. .

Langs de weg (dus in de berm) of op de weg Lachen

Ik heb mijn schoenen nou dik 2 jaar en de zolen zijn nog niet versleten, nou rij ik ong. 3x per week maar wel het hele jaar door.
Overigens loop ik niet altijd op de weg, maar wel veel in het zand. En dat schuurt ook behoorlijk, ze maken er niet voor niets schuurpapier van Lachen

Old Mac's garandeert de schoenen voor min. een half jaar. Slijten ze binnen die tijd dan krijg je nieuwe. Dit is qua kosten nog goedkoper als om de 8 weken nieuwe ijzers (voor). En beter voor de hoeven.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 20:27

Ik weet dat de Fjord van Annalynn (Ganna hier op Bokt) inmiddels ruim 2500 km heeft gelopen op haar Easyboots (ze rijden er endurance mee) en ze zijn nog niet versleten. Andere merken hoefschoenen gaan ongeveer net zo lang mee. Het duurt dus wel even voordat je aan nieuwe toe bent.

Wel kan het zijn dat de hoeven in het eerste (half) jaar zodanig van vorm veranderen dat je eerste hoefschoenen dan niet meer passen. Dit is vooral het geval wanneer je paard niet van blote voeten op hoefschoenen overgaat, maar van ijzers op hoefschoenen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 20:31

Dat vind ik zo'n ramp he , Easyboots *LOL*

Heb ik eens gehad voor een te kort bekapt 7/8 Arabiertje , die moest 3 x daags een minuutje of 10 stappen en dan met die prut-schoentjes met dat rottige ijzerdraad-systeem *bibber* ....afijn dan liepen we nog vaak een beetje op het gras... die zolen waren na een paar weken al weg

Maar dat is al een jaar of 5 geleden , wellicht dat ze sindsdien drastisch zijn verbeterd Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 20:37

Naar mijn weten passen Easyboots ook beter om Fjorden- en KWPN-hoeven dan om van die smalle Arabierenvoeten. Voor Arabieren zijn bijvoorbeeld de Old Mac's weer beter geschikt (uitzonderingen daargelaten). En de mensen die tevreden zijn over Easyboots zeggen dat je het aandoen van die schoenen zo in de vingers hebt, kwestie van oefenen en routine.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 20:46

Och , dat rotte ijzerdraadje dat zal idd wel wennen , maar het snelle slijten
dat was echt zeer teleurstellend...was echt belachelijk snel

Ze pasten verder wel aardig geloof ik , schoof niet ofzo Lachen

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 16:02

Karin schreef:
Even een kanttekening: de hoefschoenen van Smit zijn niet per definitie slecht, alleen werken ze gewoon niet bij ieder paard. Net als dat Easyboots niet bij ieder paard werken, en Marquis of Old Macs ook niet. Vaak is het een kwestie van uitproberen (wat overigens best een kostbare zaak kan worden), maar dat is het met beslag ook.

Mijn 'wijsheid' heb ik overigens uit interviews (voor een artikel) met gebruikers van verschillende soorten en merken hoefschoenen.

Kostbaar? Hoe kom jij daar nou bij? Heeft mij in totaal maar een slordige € 1000 euro gekost. Dus als iemand nog old macs of easyboots wil? Splinternieuw

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 16:26

Nou breekt m'n klomp Verward

Stond ik vandaag helemaal strijdlustig paraat bij Rena om die ongelofelijk irriterende rot-piep te lijf te gaan die ineens uit die Macs komen ,

is 'ie ineens weer weg , nergens te bekennen Verward Verward

Rena was ook blij verrast , die begon al met tegenzin en een zuur gezicht te lopen , en na een paar pasjes leefde ze helemaal op omdat het gepiep niet kwam *LOL*

Ik ben (voorzichtig) blij , hoop dat het nu ineens dan maar weer goed is Verward

Vaaaaaaaaaaaaaaaaaag....... Lachen

Edit : O , da's waar , Rena haar maten tegenwoordig zijn :

Voor : lengte 13 / breedte 11
Achter : lengte 12 / breedte 10,5.

En ik heb rondom maat 3 , dat was de beste maat voor haar een jaar geleden.

Fasel : ik snap nog steeds niet hoe je erbij komt om maat 0 en 1 te kopen ,
was dat voor een Falabella dan *LOL* ??

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 16:58

Ik haal van de winter de ijzers er onder weg. Laat haar dan in ieder geval tot het voorjaar zonder staan en misschien dat ik dan hoefschoenen aan laat meten. Ik neem aan dat je dan al aardig de goede vorm in de hoeven hebt en dat ze dan niet meer zo erg veranderen, of duurt het langer? Ik vindt ze erg interessant en hoop dat ik volgend jaar ze dan kan testen of het werkelijk wat voor ons is.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 17:10

De veranderingen in de hoef is afhankelijk van de tijd dat er ijzers hebben ondergezeten. Maar met een half jaar moet je al aardig wat verandering kunnen zien.

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 19:14

Ze staat nu een jaar voor op ijzers, omdat ze zo ontzettend troontredend stond dat de hoeven echt heel erg schuin afsleten. Ze zijn nu eigenlijkheel erg mooi. Ik hoop dus dat het van de winter goed gaat en niet meer zo'n extreem schuin slijt. Achter staat ze sinds het voorjaar erop, dus niet zo lang. Hoe minder hoe beter zou ik zo zeggen.