Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

lars schreef:kjoetie schreef:ik heb 7000 m2 voor 2 paarden en dat kan net heb ik mij laten vertellen. 1000 m2 is wel heel weinig.
tja wat is kan net je zou moeten bijvoeren is dat een ramp? Paarden hebben genoeg plaasts om zich te bewegen is dat niet het belangrijkste?!
Monica_1987 schreef:Heb eens gevraagd hoeveel grond wij achter het huis hebben. Dat is zo'n 3000 m2. En is toch voor paarden vind ik wat klein.
Nee onmogelijk misschien niet maar denk dat je weinig tot niets aan gras overhoudt op zo'n klein stukje. Ookal ga je het opdelen denk ik dat je nauwelijks wat hebt. En dan beperk je weer de bewegingsvrijheid voor een groot deel. Voor het "overwinteren" zou het misschien wel gaan. Alhoewel ik dat ook erg klein vind een paard moet toch een flink de benen kunnen strekken. Maar goed daar zijn dus de meningen over verdeeld.
) een heel fijn stuk (in ieder geval in de winter!)
) . Even voor je beeldvorming :
IndianaJones schreef:Monica_1987 schreef:Heb eens gevraagd hoeveel grond wij achter het huis hebben. Dat is zo'n 3000 m2. En is toch voor paarden vind ik wat klein.
Nee onmogelijk misschien niet maar denk dat je weinig tot niets aan gras overhoudt op zo'n klein stukje. Ookal ga je het opdelen denk ik dat je nauwelijks wat hebt. En dan beperk je weer de bewegingsvrijheid voor een groot deel. Voor het "overwinteren" zou het misschien wel gaan. Alhoewel ik dat ook erg klein vind een paard moet toch een flink de benen kunnen strekken. Maar goed daar zijn dus de meningen over verdeeld.
Ik denk dat je met kleinere oppervlakten inderdaad niet moet denken dat je ECHT weidegang kunt bieden. Het zal zo op zijn. Maar als je niet anders hebt en je hebt op deze manier wel de mogelijkheid je paard 24/7 lekker buiten te zetten, denk ik dat dit voor ieder paard 10x fijner is als op een (pension)stal waar ze 's winters vaak 23 uur in een box van 3x3 staan en 1 uurtje mogen "luchten" in de buitenbak OF binnenbak.
Zo kun je even zien wat er mogelijk is op ongeveer 1000m2. Ik moet eerlijk zijn, ik denk als je het gras laat en je zet er 2 paarden in de winter op, dan heb je binnen no time een enorme modderdrek.
Beter/makkelijker is denk ik toch met een oppervlakte van 1000m2 om er een geel-zand paddock van te maken.
lars schreef:kjoetie schreef:ik heb 7000 m2 voor 2 paarden en dat kan net heb ik mij laten vertellen. 1000 m2 is wel heel weinig.
tja wat is kan net je zou moeten bijvoeren is dat een ramp? Paarden hebben genoeg plaasts om zich te bewegen is dat niet het belangrijkste?!

IndianaJones schreef:ik moet wel even zeggen...dat met mijn verhaal heb ik het niet over 500-1000m2 gras houden, maar paddock van maken (geel zand...liefst gedraineerd). En dan in de zomerperiode evt naar een fijn stukkie land in de buurt ofzo.
"norm" is volgens mij zo'n beetje 3 paarden per hectare. Dan is het "te doen" om ze er op te laten lopen. Dat is dus zo'n 3300m2 per paard.
Je hebt nog meer nodig dan stal / weide.