buurman wil mijn paarden mishandelen (prikkeldraad):mag dit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mosea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:35

jemig wat kunnen mensen elkaar het leven toch onnodig moeilijk maken... :(:)
als de paarden inderdaad aan zijn boompjes eten is het begrijpelijk.. het draad staat op zijn grond dus daar kun je weinig aan doen,
maarrr...het prikkeldraad zou natuurlijk beter vervangen kunnen worden door een wit lint..

en doorknippen?? nee.. dan ben je ook nog strafbaar.. niet doen dus!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:35

puma schreef:
Caira schreef:

Over asociaal gesproken, je kan toch niet zomaar andermans eigendommen vernielen.

Wij lezen nu een kant van het verhaal, en we moeten eens stoppen met alles enkel van de paardenkant te bekijken. Wij vinden prikkeldraad vervelend, dus is de man een eikel en heeft TS gelijk. Maar als jij een mooie tuin hebt waar paarden in zitten en je hebt niets met die stinkende beesten, ja dan zet je prikkeldraad neer om ze uit je tuin te houden.

En jij vindt het niet asociaal wat die man zonder overleg doet. Hij had op zijn minst even met TS om de tafel kunnen gaan zitten om samen tot een oplossing te komen. Iedere malloot kan bedenken dat je geen prikkeldraad bij paarden op kan hangen, pure pesterij dus.

Want? wij weten dat omdat we paarden hebben en omdat we weten wat het kan veroorzaken. Maar als ik voor elk stukje prikkeldraad waarachter een paard staat een euro zou krijgen, nou dan was ik vanaf vandaag erg rijk.

Meid jij hebt nu een probleem, dus of je gaat naar de buurman en vraagt om een oplossing OF je zet zoals ik al eerder zei een schutting, ben je van al het gezeur af.

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:36

struiken moeten op meer dan 50 cm staan van de erfscheiding.
maar hoe zit het dan als ze groter groeien?
telt het dan vanaf de wortel die 50 cm of hoe?

edit: ik bedoel ALS ze al van die struiken eten, want zo te zien kunnen ze er wel bij
Laatst bijgewerkt door ziamara op 21-04-10 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Yv_

Wat dacht je van een halve meter voor de huidige palen nieuwe palen zetten en daar je stroomdraad doorheen spannen...? Kunnen je paarden niet bij het prikkeldraad in de buurt komen, maar ook niet bij de planten van je buurman..

Kijk, ik kan me goed voorstellen dat dit geen leuke situatie is, omdat het gevaarlijk kan zijn voor de paarden. Aan de andere kant, met zo'n laag schrikdraadje snoepen je paarden waarschijnlijk van de bomen en planten van je buurman. Ik had het ook op een andere manier opgelost, maar niet iedereen is paardenlievend.

Er wordt wel makkelijk gesproken dat planten 50 mc vanaf de afscheiding moeten staan, maar daarbij gaat het om de zaadjes. Weet jij veel hoe die bomen/struiken/planten uitgroeien.
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 21-04-10 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

zandvangers

w
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 03-07-22 18:27, in het totaal 2 keer bewerkt

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 17:37

tjady schreef:
want? hij zet draad op zijn eigen land, moest er nog eens bij komen. Kijk wij zijn vreselijk paard gezind maar we moeten ook beseffen dat anderen dat niet zijn. Ik kan me heel goed voorstellen dat je vreselijk baalt als je tuin aangevreten wordt door een paard

als meneer toen de stroomdraad niet doorgeknipt had (heeft hij zelf toe gegeven) was er niet aan zn plantjes gegeten!![/quote]

Waarom had hij het toen door geknipt? Had jij het er gespannen zodat de paarden niet bij de boompjes konden komen.[/quote]
ja, dat hadden wij zodat ze niet in zijn y=tuin konden. maar hij heeft het toen doorgeknipt en ging bij de andere buren klagen. nogmaals er staat stroom op mijn eigen draad en mn paarden eten niet aan zijn struiken. dit is gewoon puur pesterij. de wijkagent was al naar huis vandaag dus morgen probeer ik hem te bereiken. als dat draad een functie zou hebben zou hij het over de hele lengte van de tuin moeten zetten en niet alleen de lengte van mijn paddock en ook niet op 1,70m en 1,90 m hoogte....
we wonen buiten de bebouwde kom en hebben de ruimte voor paarden. 6 van de 10 woningen hebben hier paarden...

suuzepuus

Re: buurman wil mijn paarden mishandelen? mag dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 17:38

mijn draad staat op1,60 hoogte. lijk me niet heel laag...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:39

suuzepuus schreef:
ja, dat hadden wij zodat ze niet in zijn y=tuin konden. maar hij heeft het toen doorgeknipt en ging bij de andere buren klagen. nogmaals er staat stroom op mijn eigen draad en mn paarden eten niet aan zijn struiken. dit is gewoon puur pesterij. de wijkagent was al naar huis vandaag dus morgen probeer ik hem te bereiken. als dat draad een functie zou hebben zou hij het over de hele lengte van de tuin moeten zetten en niet alleen de lengte van mijn paddock en ook niet op 1,70m en 1,90 m hoogte....
we wonen buiten de bebouwde kom en hebben de ruimte voor paarden. 6 van de 10 woningen hebben hier paarden...

Lopen jouw paarden dan over de gehele lengte van de tuin waar ze zijn struiken kunnen opeten dan?
Laatst bijgewerkt door Keet op 21-04-10 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 17:41

nope, ze hebben een paddcok van 14,5 x 14,5 waar ze in lopen. met stallen ernaast met de deuren open. daar achter hebben we nog een stukje wei waar ze starsk weer lekker in kunnen als het gras er weer goed is...

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:42

en het prikkeldraad staat alleen over de lengte waar de paarden staan?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:43

suuzepuus schreef:
nope, ze hebben een paddcok van 14,5 x 14,5 waar ze in lopen. met stallen ernaast met de deuren open. daar achter hebben we nog een stukje wei waar ze starsk weer lekker in kunnen als het gras er weer goed is...

Waarom zou hij dan over de gehele lengte van zijn tuin prikkeldraad spannen als hij alleen bij jouw paddock last heeft van je paarden? Dat is toch niet erg logisch.
Hij heeft last van jJOUW paarden op de plekken waar ze bij ZIJN struiken kunnen komen, dus heeft daar prikkeldraad gespannen.

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:43

Ik zou het ook eerst even 'netjes' proberen op te lossen, dan heb jij het in ieder geval
geprobeerd. Als je hem vraagt naar de reden dan zal hij deze toch wel geven.
En anders aan hem vragen of je het prikkeldraad weg mag halen en deze mag vervangen door schrikdraad.
Dan heeft hij het zelfde principe en heb jij geen vervelend prikkeldraad meer in de buurt van je paarden.

Zo maar door knippen zou ik niet doen! Dan verklaar je die man de oorlog en word het misschien
een nog veel vervelender verhaal.

Ik snap je buurman ook wel, ik zou ook niet willen dat andermans dieren mijn duur aangelegde tuin kaal eten.
Kijk het is een drastische maatregel, maar denk ook eens aan de prijzen van de planten, struiken en bomen en de waarde
die deze hebben voor je buurman.

Ik denk dat als je dit op een goede manier aankaart je het best netjes op kunt lossen.
Misschien kost het jou even wat meer geld, maar dan kun je wel op betere voet verder dan dat je nu
een prikkeldraad doorknipt wat niet van jou is en waar hij aangifte voor kan doen.

Succes ermee!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:44

Ik rij een paard van m'n buurvrouw, de bak ligt naast de tuin van de Chinees, echt import Chinees en ze zijn doodsbang voor paarden. Dus allereerst moesten er koniveren tussen de bak en hun tuin. Nouja, prima, doen we dat. Aan de binnenkant schapengaas, zodat de paarden er niet van gaan eten. Niets aan de hand. Maar de koniveren waren nog erg klein, dus ze was nog steeds bang. Gevraagd om een schutting, en nu staat er een schutting. En eerlijk is eerlijk, het lijkt echt niet raar hoor! En het is een schoolvoorbeeld van hoe je het elkaar aangenaam kunt maken. Keurig in overleg.
Wat hier echter is gebeurd, keur ik ten zeerste af!

Aangezien de hoogste draad meer dan 1.80m is, zou ik de gemeente bellen met het verhaal dat de buurman PRIKKELDRAAD (verboden, mocht de gemeente dat niet weten) heeft gespannen boven de 1.80m, en dat jij je afvraagt of hij daar een vergunning voor heeft. Omdat jullie hier last van hebben (zou het eerst persoonlijk spelen, gemeente heeft waarschijnlijk ook geen flauw idee van wat prikkeldraad doet, dus zeg gewoon dat jullie het een afgrijselijk gezicht vinden en dat je akkoord zou gaan met een gewone schutting).
Reageert gemeente niet, zou ik toch eens even de politie op de hoogte brengen van deze lastige buurman.
Zo kan je het toch best netjes brengen denk ik...

Als de gemeente zegt dat hij geen vergunning heeft, kan je de buurman vragen of hij het wil verwijderen omdat je contact hebt gehad met de gemeente.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:44

VVDD > VSW

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:46

Janine1990 schreef:
Ik rij een paard van m'n buurvrouw, de bak ligt naast de tuin van de Chinees, echt import Chinees en ze zijn doodsbang voor paarden. Dus allereerst moesten er koniveren tussen de bak en hun tuin. Nouja, prima, doen we dat. Aan de binnenkant schapengaas, zodat de paarden er niet van gaan eten. Niets aan de hand. Maar de koniveren waren nog erg klein, dus ze was nog steeds bang. Gevraagd om een schutting, en nu staat er een schutting. En eerlijk is eerlijk, het lijkt echt niet raar hoor! En het is een schoolvoorbeeld van hoe je het elkaar aangenaam kunt maken. Keurig in overleg.
Wat hier echter is gebeurd, keur ik ten zeerste af!

Aangezien de hoogste draad meer dan 1.80m is, zou ik de gemeente bellen met het verhaal dat de buurman PRIKKELDRAAD (verboden, mocht de gemeente dat niet weten) heeft gespannen boven de 1.80m, en dat jij je afvraagt of hij daar een vergunning voor heeft. Omdat jullie hier last van hebben (zou het eerst persoonlijk spelen, gemeente heeft waarschijnlijk ook geen flauw idee van wat prikkeldraad doet, dus zeg gewoon dat jullie het een afgrijselijk gezicht vinden en dat je akkoord zou gaan met een gewone schutting).
Reageert gemeente niet, zou ik toch eens even de politie op de hoogte brengen van deze lastige buurman.
Zo kan je het toch best netjes brengen denk ik...

Als de gemeente zegt dat hij geen vergunning heeft, kan je de buurman vragen of hij het wil verwijderen omdat je contact hebt gehad met de gemeente.

Prikkeldraad is niet verboden in het algemeen, alleen voor weideafscheiding. Of prikkeldraad wel of niet mag staat in de APV van je gemeente :)

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:47

Misschien is het toch naar aanleiding van de struik die ze vorig jaar hebben opgegeten, ondanks dat hij toen zelf de draad heeft door geknipt.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:48

Vind 't echt zo'n 'Rijdende Rechter' onderwerp..... :)*

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:49

Evelli schreef:
Prikkeldraad is niet verboden in het algemeen, alleen voor weideafscheiding. Of prikkeldraad wel of niet mag staat in de APV van je gemeente :)

Het lijkt bedoeld als weide-afscheiding/afrastering. Ik neem aan dat een paddock ook niet afgerasterd mag worden met dergelijke draden.
Ze willen natuurlijk ook niet als eigenaar een boete krijgen hiervoor... Mocht de buurman dat ook nog gaan bedenken... Je hebt ze er bij... ;) Ik oordeel maar even aan de hand van het verhaal van TS...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:50

Janine1990 schreef:
Evelli schreef:

Het lijkt bedoeld als weide-afscheiding/afrastering. Ik neem aan dat een paddock ook niet afgerasterd mag worden met dergelijke draden.
Ze willen natuurlijk ook niet als eigenaar een boete krijgen hiervoor... Mocht de buurman dat ook nog gaan bedenken... Je hebt ze er bij... ;) Ik oordeel maar even aan de hand van het verhaal van TS...

Ach, als die beste man prikkeldraad in zijn tuin wil zetten moet hij dat vooral doen. De TS moet haar paarden daar zelf tegen beschermen. Is vrij gemakkelijk door er een schutting tussen te zetten :)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 17:53

Caira schreef:
en het prikkeldraad staat alleen over de lengte waar de paarden staan?

ja, alleen waar de paarden staan . en nee... ze eten niet aan zn struiken. daar omen ze niet bij want er staat een stroomdraad voor waar altijd stroom op staat...
en tja die struik van vorig jaar. die staat met zn stam OP de erfscheiding lang verhaal maar na dat het kadaster is geweest is er een boel veranderd voor hem. hij heeft over de hele lengte 1,5 m tuin in kunnen leveren. die heeft hij in alle jaren erbij gepakt (woont hier al 40 jaar ofzo)verder hebben ze nog nooit (staan hier ruim 3 jaar paarden) een struik aan of opgegeten.
enne 100 m schutting?? ik woon hier juist om vrij te kunnen woenen en niet in een vesting. dan was ik wel in de stad gebleven.
ik hoef mn paarden toch niet bescermen tegen mn buurman?? ik bescherm zijn planten al doo er een stroomdraad voor te spanen. dat lijkt me niet meer dan normaal maar je kunt t ook overdrijven...

Keet

Re: buurman wil mijn paarden mishandelen (prikkeldraad):mag dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:54

14,5 of 15 meter schutting is toch voldoende voor de paddock? Hij heeft toch ook alleen langs de paddock prikkeldraad gespannen?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:56

maar je buurman heeft schijnbaar toch last, anders neemt hij die maatregel niet.

Meid in de tijd dat je hier reageert had je al 3x naar de buurman kunnen lopen voor een gesprek. Levert dat niets op dan zet je langs je paddock een schutting. Die kun je zo tweedehands van mp afhalen.

Er is een prachtige reclame op tv: en zo worden we allemaal een stukje asocialer. En ja dat klopt. We zijn niet tolerant meer, dat geldt voor hem, maar net zo goed voor jou. Waarom kan het er niet in dat hij misschien dit niet doet om je te treiteren maar omdat hij daadwerkelijk hinder van je paarden ondervindt.
Om antwoord op je vraag te geven: ja hij mag dit, want het is immers zijn eigen erf, en wij kunnen hier ook niets voor je doen. Alleen hooguit wat oeh en ahs roepen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:58

Evelli schreef:
Ach, als die beste man prikkeldraad in zijn tuin wil zetten moet hij dat vooral doen. De TS moet haar paarden daar zelf tegen beschermen. Is vrij gemakkelijk door er een schutting tussen te zetten :)

Maar uitgaande van dat het echt geen prettige buurman is.....
Denk je niet dat het zetten van een schutting tussen het prikkeldraad en de paddock nogal wat gezeur op gaat leveren? Dat wil meneer bijvoorbeeld niet, en dit vind hij genoeg. Ook al betaalt TS...
En is het zijn tuin? Weet TS zeker dat alles op zijn kavel staat (aan bomen, prikkeldraad etc.), ik weet dat het kavel tussen ons en de buren niet correct is gezet. Edit: Lees het net. Ga nu rijden, reageer straks even verder :)
Laatst bijgewerkt door Janine1990 op 21-04-10 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:58

@ Caira: familie van? :D

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:00

Spreek hem anders aan? Vraag, desnoods met vriend/man erbij, waarom hij dit heeft gedaan, misschien krijg je dan al wat meer informatie erover!
Je kunt ook voorstellen om nog een stuk stroomdraad 20 centimeter boven dat van jou te spannen, als zijn prikkeldraad dan weg mag? :)