Janine1990 schreef:Ik rij een paard van m'n buurvrouw, de bak ligt naast de tuin van de Chinees, echt import Chinees en ze zijn doodsbang voor paarden. Dus allereerst moesten er koniveren tussen de bak en hun tuin. Nouja, prima, doen we dat. Aan de binnenkant schapengaas, zodat de paarden er niet van gaan eten. Niets aan de hand. Maar de koniveren waren nog erg klein, dus ze was nog steeds bang. Gevraagd om een schutting, en nu staat er een schutting. En eerlijk is eerlijk, het lijkt echt niet raar hoor! En het is een schoolvoorbeeld van hoe je het elkaar aangenaam kunt maken. Keurig in overleg.
Wat hier echter is gebeurd, keur ik ten zeerste af!
Aangezien de hoogste draad meer dan 1.80m is, zou ik de gemeente bellen met het verhaal dat de buurman PRIKKELDRAAD (verboden, mocht de gemeente dat niet weten) heeft gespannen boven de 1.80m, en dat jij je afvraagt of hij daar een vergunning voor heeft. Omdat jullie hier last van hebben (zou het eerst persoonlijk spelen, gemeente heeft waarschijnlijk ook geen flauw idee van wat prikkeldraad doet, dus zeg gewoon dat jullie het een afgrijselijk gezicht vinden en dat je akkoord zou gaan met een gewone schutting).
Reageert gemeente niet, zou ik toch eens even de politie op de hoogte brengen van deze lastige buurman.
Zo kan je het toch best netjes brengen denk ik...
Als de gemeente zegt dat hij geen vergunning heeft, kan je de buurman vragen of hij het wil verwijderen omdat je contact hebt gehad met de gemeente.
Prikkeldraad is niet verboden in het algemeen, alleen voor weideafscheiding. Of prikkeldraad wel of niet mag staat in de APV van je gemeente