Ragdollcat schreef:Je doet het goed hoor, dat je om advies vraagt en er van leert.
Inderdaad een jong paard hoeft niet altijd in de opfok, vaak is het zo dat het in de opfok aan hun lot wordt overgelaten, zo hup bij leeftijdsgenoten op het land zetten en de rest zoeken ze het maar uit, hoe kunnen hele jonge paarden nou elkaar opvoeden, een baby voed toch niet een ander baby op? verschillende leeftijden in een kudde is het beste, en of in jouw geval jullie eigen paarden, die zijn prima hoor.
lekker bij familie van verschillende leeftijden laten is net zo goed, en er is dagelijks controle en zicht op de paarden, beter kan niet.
Mijn eigen paard is ook nooit naar de opfok gegaan maar wel altijd op land tussen verschillende paarden en kijk eens het is een ontzettende lieve arabier dat erg sociaal is en erg makkelijk doordat hij veel in handen is geweest en opgevoed is vanaf dat hij 1 jaar oud was, en daarvoor niet te veel mee knoeien natuurlijk en veel met rust laten tot hij 3 jaar is, maar je kan wel alvast ermee wandelen en verkeersmak maken en of leren vast te staan en gepoetst te worden vanaf 1 jaar oud en hou het altijd kort, verwen hem niet met allerlei lekkers, daar worden ze alleen maar vervelend van, maar dat is jouw paard he en dus jouw beslissing en jouw manier van omgaan met paarden.
amen je neemt me de woorden uit mijn mond
Mijn veulens zijn ook echt niet minder geworden van opgroeien in een gemengde groep