Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
jury schreef:nee pastel, dat staan ze eeder in een strobed omdat dit minder vocht opneemt.
pastel schreef:jury schreef:nee pastel, dat staan ze eeder in een strobed omdat dit minder vocht opneemt.
Nee hoor ik heb vaak zat gezien dat ze die stallen maar met 2 pakken vlas beginnen dan staan ze heerlijk te soppen in rood vlas.
Maar dat is dus NIET de manier voor een vlasstal, ik begin met 4 tot 5 pakken en altijd een heerlijk droge stal.
Ik heb haar nog geen vlas zien eten, maar ja ik ben er 's nachts niet bij. En ik kan me ook voorstellen dat ze wat vlas binnen krijgt als ze d'r hooi eet. Er zat trouwens ook vlas in haar drinkbak. 
jury schreef:los van het vlas lijkt het me niet verstandig om een paard zo lang geen ruwvoer te geven. Maar dat is het nadeel van op een pensionstal staan, je kunt het dan niet zelf bepalen. Maar ideaal gezien zou laat in de avond een goede plak hooi niet verkeerd zijn.
Nu ze dat niet krijg heb je grote kans dat ze van verveling en/of honger teveel vlas gaat eten.
) 's ochtends ligt er vaak nog hooi in d'r stal. Het is dan wel enigzins door haar stal gelopen. 
_sparta_ schreef:Je schrijft dat er veel door de stal is gelopen. Dan blijft er misschien veel vlas hangen. Kan het in een hooinet gehangen worden?
Marei schreef:Ik heb een hooitas aan de deur hangen,daar kan die het de hele nacht mee doen want daar gaat echt veel in!
Zo los op de grond gaat niet want dan krijgt hij ongewild toch vlas binnen en hij maakt er een vieze bende van..
)
verder had hij geen vlas in de mest maar ik vond het irritant dat het hooi door de stal lag want mijn paard eet niet alles op.
hij is niet meer aan de diaree en elke dag een schoon fris opgestrooit bedje 
DendroFleur schreef:Nadeel is inderdaad dat het in je sokken blijft hangen.