moeten jullie s'morgens zelf de paarden op het land zetten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zeeuwtje68

Re: moeten jullie s'morgens zelf de paarden op het land zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 12:44

En ook hier staan ze 24/7 buiten, in de wei of winters in de paddock. Aan huis dus heerlijk.

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 12:47

Bij ons worden ze door de weeks s,ochtends buiten gezet.
Dan halen we ze zelf weer binnen.
En in het weekend moeten we ze zelf buiten zetten en binnen halen.

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 12:51

hier kunnen mensen tegen betaling hun paard binnen en/of buiten laten zetten (door mij :P ). ben ondertussen erg blij dat de zomer weer in zicht is, want 7 dagen p/w, 2x p/d met paarden rond zeulen begin ik ondertussen toch aardig zat van te voren :+

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 12:58

Ik zet ze als ik er zelf ben zelf buiten en binnen anders doet mijn zus of vader het.

Mijn paard word ook weleens binnen gehaald door de eigenaar van het paard waar hij bij staat en andersom haal ik dat paard ook binnen en zet hem buiten als ik er ben. De pony's moet ik eigenlijk altijd zelf binnen zetten behalve maandag en dinsdag t/m 15 juni(stage)

Verder doet me vader altijd de paarden buiten(7 dagen in de week) met 2 mensen die hier werken (ma t/m za) en op zondag help ik hem vaak samen met me zus.

De paarden binnen halen word doordeweeks gedaan en in het weekend worden ze binnengezet door de eigenaren. Je kan je paard ook 24/7 buiten op het land laten staan, dat word meestal ook gedaan in de zomer.

Zaff

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 12:59

Hee,
ik hoef mn paard niet zelf op het land te zetten of s'ochtends te voeren (paard staat niet aan huis)
Smiddags haal ik haar zelf weer van het land :)

lover111

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 13:30

bij ons op de manege kan je het zelf bepalen. Als je je paard liever zelf op het land zet dan moet je dat aangeven. en anders word ie op het land gezet. Maar ze staan ook niet 24/7 op het land, er is een rooster en dan staan er 4-6 paarden bij elkaar op een vrij groot land. en ze staan dus ook met paarden die goed samen kunnen. de manege pony's die gaan allemaal in een wei en de manege paarden ook. (apart) en de nieuwe pony's of paarden worden dan in de bak los gegooid of gelongeerd.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 13:44

In het weideseizoen worden ze bij ons op stal op het land gezet door de stalhouder en moeten we zelf ervoor zorgen dat ze weer binnen gezet worden 's avonds.
Daarbij geldt dat het laatste paard niet alleen in de weide mag achterblijven, dus degene die zijn paard als één-na-laatste binnen zet, moet ook het laatste paard even meenemen.
Met het weidegroepje van mijn merrie hadden we onderlinge afspraken over wie op welke dag de paarden zou binnen zetten. Helaas is het groepje dusdanig uitgedund, dat er nog maar 2 merries over zijn. Ik weet niet of er nu een nieuw groepje gemaakt wordt, of dat ze met z'n tweeën blijven, maar misschien maken we ter zijner tijd wel nieuwe afspraken over het binnen zetten.

Wat betreft het buitenzetten; als ik in het weideseizoen 's morgens mijn paard doe, help ik de stalhouder wel eens met paarden naar de weide brengen. Dat doen andere stalgenoten ook wel eens. Het is maar een kleine moeite en leuk om te doen.
In de winter zorgen de pensionklanten zelf dat de paarden buiten komen in de paddocks. Ook hier worden vaak afspraken over gamaakt, zodat de paarden wat langer buiten kunnen staan.

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 13:51

Bij ons op stal worden de paarden s,ochtends op het land gezet en tegen de avond weer binnen gehaald. Dit hoeven wij zelf niet te doen.
Laatst bijgewerkt door 00peetje00 op 05-04-10 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

unika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 13:53

6 uur gaan ze naar buiten. en komen 'smiddags rond 4 uur binnen.
Als je haar daarna na buiten wil doen mag, maar zitten ontzettend veel vliegen hier!

HighFly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 14:34

Ik zet zelf mijn pony's buiten en binnen.
In de winter gaan ze van 08.00/08.30 naar buiten tot 15.30 ongeveer en nu gaan ze vanaf 07.30 tot 17.30 ongeveer naar buiten. en van de zomer gaan ze 24/7 naar buiten

saabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 15:05

mijn verzorgpaard staat bij een boer samen met drie andere paarden. daar zetten de eigenaren de paarden gewoon op stal en op de wei, ze gaan pas de wei op in het voorjaar als het wat lekkerder weer word (nu hebben ze een stal met een paddockje erbij dus hebben ze toch nog beweging) en als het eenmaal lekker weer blijft gaan ze 24/7 op de wei. wel hebben we een rooster wie de wei uitmest enz.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 15:07

Mijn paard wordt iedere dag buiten gezet door de boer. Daarna wordt door de stalhulp uitgemest en 's avonds worden alle paarden weer binnen gezet.
Mijn fjord en haf staan 24/7 buiten met een stal.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 16:41

Ze worden elke dag buitengezet door de stal, behalve op zon- en feestdagen dan is er een onderling rooster. Nouja, het gebeurd weleens dat ze zich zelf ook inplannen :j maar wel zo min mogelijk. Zij zetten de paarden trouwens ook binnen :) Prijs is all-in dus betalen we niet apart nog eens voor het buiten/binnen zetten.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 18:48

Bij de manege waar ik rijd staan de paarden, manege- en
eigenaren, dag en nacht op het land.
Als je ze 's nachts op stal wilt hebben moet je ze zelf buiten- en binnen zetten.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 18:54

de eigenaar van mn paardjes plus het paard van haar vriendin hebben geluk, die zet ik de 5 werkdagen buiten.En van mijnpaardjes doe ik dan ook nog de stallen.

dus ze heeft geluk :P ik heb ze dan ook niet perse om 7 buiten te hebben want dit is mij te vroeg...als ze maar voor 12 op het land staan en normaal staan ze er dan om 10 a 11 op. Als ik eens niet kan slapen ofzo staan ze er om 6 uur in de morgen al op...

Dus als ik wakker ben zo vroeg als mogelijk :D

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 19:44

Gelukkig niet zeg anders was ik zo van stal verhuist.

Het kost mij al om 30 min erheen te fietsen dus laat staan haar losgooien en terug zetten en dan nog es in de avond rijden nah dat wordt te veel.

Liever full pension waar ze door de verzorger(sters) zelf buiten wordt gezset als ik er niet bent.

Stephanie_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 12:15

Tegen 3,75 per keer per paard zetten ze hem hier binnen+buiten

__Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 12:17

Ja, al is het bij ons alleen een kwestie van de draadjes opendoen!
Ze staan 24/7 buiten, maar s'nachts staan ze op een stuk met weinig gras en overdag gaan ze het weiland op.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 12:32

Nee bij mij wordt ze 's avonds binnen gehaald en 'sochtends buiten gezet :D .

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 12:45

Onze pensionhouder doet het. gelukkig maar, ik zie mezelf écht niet elke ochtend voor het werk naar stal rijden, paard buitenzetten en dan terug naar huis om mn nette kleren aan te doen.
Ik vind dat dat gewoon inbegrepen hoort te zijn bij vol pension. Het hoort toch bij de volledige verzorging van het paard? Pensionhouders die voor zoiets laten bijbetalen zijn imo toch aan het overdrijven hoor.

deja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:01

het word de hele week door de pensioneigenaar gedaan,
alleen de zondag moeten we het zelf doen en hebben we er een rooster voor.