Urielle schreef:Dank je wel Sheela en Tessyke en Russel.
@Russel: het wordt idd gedraineerd. Op 60 cm zit leem in de grond en ergens op anderhalve meter ook nog klei dus het is nodig. Er komt gewassen scheldezand in en grof rijnzand geloof ik.
Ik was vorige week bij Ton Agterberg, ik vertelde hem dat ik M3c zand had laten komen vorige zomer, maar dat ik het zo zwaar vond...zijn zand is een stuk lichter van kleur, gewoon wit. Ik dacht, verhip, hij gebruikt toch M3c zand? Verteld hij mij dat ze daar van af gestapt zijn, omdat de kwaliteit steeds verschilt, omdat het heel erg afhankelijk is van waar het vandaan komt. Mijn zand komt, als ik het moet geloven, uit de Lek, dus rivierzand. Maar de korrelgrootte kan zo verschillen van heel klein naar groot, omdat de marge in de korrels bij M3c zand nogal groot is.
Hij gebruikt dus gewassen kwartszand. Probeer daar aan te komen, want mijn buurvrouw heeft dat in de bak, jeetje super spul en als je dat in je hand neemt, vormt het niet en dat wil je ook, het moet blijven liggen en niet vormen...daar natuurlijk de Agterberg snippers doorheen, die koop je per baal en betaal je per kg..ik geloof 1.10 incl. btw per kg. Je kunt het ook compleet kopen, dus het zand met de snippers er door heen, maar zelf doen is volgens mij veel goedkoper. Niet te veel zand er in en een verend doek, daar gebruiken ze dat worteldoek voor. In een keer goed aanleggen, renoveren is janken...