de voorpluk laat ik altijd aangroeien. dat is het beste de meeste paarden hebben toch nooit een echte dikke voorpluk als dat wel is kun je er een klein puntje afsnijden met een speciaal mes/kammetje zodat er een stukje af gaat.
Groeien, hoe langer hoe mooie vind ik. Met trainen even elastiekje erin
marvanill
Geplaatst: 02-04-10 22:46
Ik scheer 'm kaal
Eega
Geplaatst: 03-04-10 19:00
Welke voorpluk?! Die van ons heeft maar iets meer als de zielige cartoon baby's(de bekende 3 haren). En dan nog zo'n mega groot hoofd maakt het alleen maar erger. Het is dat extantions zo duur zijn .
Onliners en offtopic berichten verwijderd. Graag alleen serieuze reacties waar de TS iets aan heeft...
Suzanne556
Geplaatst: 05-04-10 20:51
Ik doe er ook niks mee. Soms borstel ik hem, maar verder doe ik er niks mee.
deja
Geplaatst: 05-04-10 23:32
ik doe er ook niets mee, ja borstelen aangezien t soms wel touw haar lijkt, maar t komt niet eens voorbij zijn ogen dusja..
Ytsje_
Geplaatst: 06-04-10 09:31
Er was een pony bij ons op stal, die had zooo'n mooie lange en volle voorpluk, Komt zn baasje en die gaat em afknippen Vond ik zo zielig, want hij was zo mooi!
saabine
Geplaatst: 06-04-10 10:50
de eigenaar knipt de voorpluk van mijn verzorgpaard ook niet af, is al niet zo heel dik en groeit ook niet mega snel dus het is goed zo. maak er soms met het rijden een vlechtje in, alleen omdat ik dat leuk vind staan.
de voorpluk van mijn paard groeit bijna niet, dus buiten af en toe doorkammen doe ik er weinig aan. Af en toe de lange haren of afgebleekte eruit trekken of knippen, zodat het een mooie "volle" zwarte voorpluk blijft
Ik laat hem gewoon zo, hij groeit bijna niet Kam hem soms even uit.
tine10
Geplaatst: 06-04-10 20:41
Ik doe er niets aan. Voor wedstrijden vlecht ik het netjes in. Maar ik heb dan ook geluk. Beide wedstrijddieren hebben mooie volle voorpluk. Ons oudje heeft alleen wat fluis. Nooit geknipt, maar is ook nooit gegroeid. Ik kon hier destijds een heel zielig knotje in maken. Die haren voelen ook heel raar zacht. Terwijl bij mijn huidige wedstrijdpaard/pony het lekker stevig manenhaar is.
Ik doer niets aan, mijn ene vzpaard heeft bijna geen voorpluk. En de andere heeft maar een kleintje. Alleen kam ik hem soms wel is, en met wedstrijden een knotje erin. Verder laat ik de voorpluk altijd met rust
Laten groeien, soms wat EmTeGe erin, groeit 'ie harder
tine10
Geplaatst: 07-04-10 16:56
Ik denk dat je dat groeien niet kunt bevorderen. Bij de ene groeit het, bij de andere niet. Ons oude paard (nu met pensioen) heb ik nu al 6 jaar niet meer de manen getrokken, het is nog steeds maar ca 15 cm lang. Groeit echt minimaal dus, en de voorpluk groeit al 15 jaar niet. En mijn andere paard had ik in een half jaartje tijd van ca 10 cm naar 60 cm.
Ik doe er ook niks aan. Ik heb wel het idee dat hij nu minder groeit of eigenlijk helemaal niet. Toch is het een aardige bos.
Ene paard groeit het sneller als bij de andere. Ik ken genoeg paarden met drie sprieten..
UvantesV
Geplaatst: 07-04-10 20:59
Die laat ik groeien. Althans, poging tot. Ik heb hem nu al 1,5 jaar maar volgens mij is ie geen millimeter gegroeid.. Ik heb wat van z'n derde oor erbij laten groeien zodat ie wat voller werd/wordt.
x_Anouk_x
Geplaatst: 10-04-10 22:19
Bij alle paarden doen we er gewoon niets aan, alleen bij de paarden met echt extreem lange voorpluk maken we er een blecht in. (dus een lange volle voorpluk)
Cemlys
Geplaatst: 11-04-10 11:24
Ik laat hem gewoon groeien bij beide pony's, bij mijn jongste merrie is hij echt lang, komt bijna tot de onderkant van haar neus . Soms invlechten. vorig jaar als jaarling, ondertussen is alles weer een stuk bijgegroeid.
Laatst bijgewerkt door Cemlys op 11-04-10 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt
mn vorige paard - kwpn - had ook zo'n zielig plukje, kon er niets mee. Heb nu een haf met mooie volle voorpluk. Als ik al eens knip, dan draai ik de voorpluk eerst op (dus pluk pakken en doordraaien tot t niet meer verder gaat) en dan knip je de puntjes eraf. Dan wordt ie dus net zo super recht afgeknipt en oogt t natuurlijker...
Akecheta
Geplaatst: 11-04-10 20:40
Ik laat bij mijn tinker de voorpluk groeien. Het valt nu eindelijk al ruim over zijn ogen. Tijdens rijden doe ik wel vaak een vlechtje in de voorpluk. Hij schudde wel eens met zijn hoofd, maar met een vlechtje heb ik daar geen last meer van. Zou doen wat je zelf het mooiste vindt. Is ook een kwestie van smaak. Succes!