Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

_Suus17_ schreef:Het verbaasd me dat hier zoveel mensen zijn die niet van mening zijn dat een paard 24/7 buiten moet staan. Of iig de 4 á 5 uur die volgens de dierenbescherming moet.
Ik heb in het begin van de winter een soortgelijk topic gemaakt over mijn paarden, waarin iedereen tegen mij zei; paard meer naar buiten, of paard weg doen.
Blijkbaar denkt men in dit topic daar heel anders over.
Verbaast me
Ik stond op een manege waar ze naast half uurtje rijden per dag in de winter niet hun stal uitkwamen. Ben vorige winter naar een doe-alles-zelf stal gegaan, met buitenbak en paddock.
Sta gewoon net zo vroeg op zodat ik ze voor school al buiten kan zetten en na school zet ik ze dan ook nog buiten. Staan ze iig 2x per dag uurtje los en daarnaast meestal nog rijden/longeren enz.
Volgend jaar verhuis ik, voornamelijk voor m'n paarden, naar de andere kant van het land, waar ze wel lekker in de winter de wei op kunnen.
Maar wat ik in dit topic lees, is dat mensen met een fulltime baan, kinderen, gezin, huishouden, het normaal vinden dat ze hun paard niet optimaal kunnnen houden, omdat ze het zo druk hebben. Als je het te druk hebt om je paard de beweging te geven die ze zo hard nodig hebben (dus het buiten spelen, niet in de molen!), moet je je dan niet afvragen of het voor beiden partijen niet beter is het paard weg te doen?
felicity schreef:De stal is een dressuur/africhtingsstal. De paarden gaan zomers overdag op de wei en s'nachts op stal. S'winters gaan ze in de molen. Ik kan ook niet met andere mensen afspreken kwa buiten zetten met de paddocks. Omdat hun paarden alleen in de molen worden gezet en sávonds worden gereden. Ik ben de enige pensionklant die niet hoog in de sport mee draait. En mijn paarden toch wel effe buiten wil hebben.
Lynske78 schreef:Ik stond eerst ook op een stal waar ze in de winter ook niet buitenkwamen. Soms kon ik door mijn werk wel eens 2 dagen niet komen. Dan stond ze gewoon de hele tijd in haar stal. En ze heeft artrose. Echt een ellende. Vorige maand ben ik verhuisd naar een stal waar de paarden lekker de hele dag buiten staan en 's nachts op stal. Ik moet wel wat verder rijden maar ja. Als ik nu een dag niet kan is er niks aan de hand. En dat geeft wel een fijn gevoel.