Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sjimmy schreef:
Meen je dit *knippert met ogen* Ik kom ook uit een behoorlijk refo dorp, maar dat is hier écht niet zo (geen zwarte kousen). Ik ga ook rustig pinnen, bellen of gewoon fietsen op zondag.
Schijnheilen zijn er wel zat.....
Desiree"]
[quote="Fitzroy schreef:Sherif, zolang je nog onder de 5 ton euro blijft voor een vrijstaande woning met duizenden meters grond vind ik het nog wel meevallen. Daar kun je in het Westen gerust 4 ton bij optellen.
.
Ilindra schreef:Nu lees ik hiet al een paar keer dat Putten wel meevalt, helaas weet ik uit ervaring dat dat NIET zo is.
Voorbeeld: Aard v/d Kamp (de pony 4-spanrijder) kan na een wedstrijd pas op maandag weer naar huis omdat hij anders een hoop klanten misloopt die niet willen dat hij op zondags rijdt.
Kenissen van ons worden regelrecht geterroriseerd omdat ze zich niet aan de zondagrust houden (o.a hengsten losgelaten, dode dieren in de brievenbus, heg in de fik gestoken, hekken afsluiten met kettingsloten).
Ook in mijn werk op de Noord-west Veluwe heb ik vaak te maken met botsingen tussen nieuwkomers en de "oude garde", niet alleen wat betreft de zondagsrust maar ook wat betreft "overlast" door agrarische werkzaamheden.
Zelf woon ik al mijn hele leven op de Veulwe en kan er prima mee omgaan maar je moet overal rekening houden met je buren vind ik, ook in het westen.
essie79 schreef:[
Met die overlast bedoel je een nieuwkomer die op zondag het gras aan het maaien is?
[/quote]
batje"]
[quote="Tessebes schreef:In sommige dorpen worden op zaterdagavond de hanen bij de hennen weg gehaald en bijvoorbeeld 's zomers de beregeningsinstallaties op het land uitgezet. Ik vind dat een beetje te ver gaan.
Desiree"]
[quote="Ilindra schreef:Ik vind het heel krom dat mensen als ze hier komen wonen zelf wel alles op zondag willen kunnen doen zonder rekening te houden met de buren, maar zelf wel verwachten dat de buren rekening met hun houden wat betreft overlast door agrarisch werk.Citaat:ja maar agrarisch werk is veel meer afhankelijk van het weer dan van de zondag. En het weer houdt geen rekening met zondag of niet. hooien moet je op het juiste moment doen en dat is afhankelijk van weersomstandigheden. Dit kan vaak niet wachten.
en heggen in brand steken en hengsten loslaten e.d. vind ik niet erg religieus, dat neigt sterk naar terrorisme.
Jurga schreef:"Gijsenkim loopt toch eens niet zo te ouweprutsmutsen!"![]()
Fitzroy schreef:Daarom verbaast het me eigenlijk nog steeds dat bij Gert v.d. Hoorn in Kootwijk wel altijd wedstrijden georganiseerd worden op zondag en zelfs 1e Pinksterdag a.s. weekend.
Misschien is Kootwijk daar niet zo erg in?