Zal dit groot genoeg zijn voor onze 2 viervoeters... ???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 22:42

Sientje schreef:
Sientje schreef:
Ik zou me ook over meer dingen druk maken dan alleen de oppervlakte van de tuin. Op zich zou dat wel kunnen als ze overdag hun benen elders kunnen strekken. Maar zeker met zo'n weiland aan de overkant moet je je niet te rijk rekenen. Hier in de omgeving bijvoorbeeld, is héél veel (vogeltjes)weiland, waar wel koeien en schaapies mogen lopen, maar geen ponnies. En mooi dat het van de huidige buren mag, maar houd er rekening mee dat die op een gegeven moment kunnen verhuizen he...

als er nieuwe mensen komen wonen .. en wij hebben toestemming van de gemeente en de oude buren .. kunnen zij niet op eens zeggen ja de paarden moeten weg.

Weet je dat zeker? Volgens mij werkt dat anders. En dan nog iets: Als de oude buren hun huis niet verkocht krijgen omdat er paarden naast hun tuin staan, en dus bij de gemeente alsnog bezwaar gaan maken, heb je een probleem. Tenminste, zo kan het gaan. Voorbeeldje: Situatie die werd gedoogd omdat de buren akkoord waren, tot ze hun huis niet konden verkopen. Binnen niet al te lange tijd moesten ze van de gemeente de paarden weghalen. Deden ze dat niet, kregen ze per dag een enórme boete.[/quote]

achja je kan zover spitten als je wil he ;)
dat zien we tegen die tijd dan wel !!!!!

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:43

Als jij mogelijkheid kan regelen dat je paardjes van de zomer lekker op het land staan en 's winters op stal en in de paddock, is het ideaal! Het zou echt niet anders zijn dan een gemiddelde pensionstal in de randstad, misschien heb je het dan zelfs rianter!
En het gaat om een shet en een fjord, die zijn sowieso niet groot.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:43

Binky_Zephyr schreef:
eenitraM schreef:
Ik zal het niet doen.

Oogt redelijk klein. En ik vind dat paarden groen tot hun beschikken MOETEN hebben. Je had het over een grasland in de buurt, maar dat is nog niet zeker. Ik zou verderkijken :)

nee dat is idd nog niet zeker.. maargoed we vragen alleen over de tuin ALS ER WEL grasland tot onze beschikking is ..
zoniet dat kopen we het huis niet !

Wanneer weet je dan wanneer er grasland tot je beschikking is? Als je het huis koopt, of vraag je dat voordat je het huis koopt?

Nogsteeds blijf ik vinden dat een paard glasland MOET hebben. En de mest? Waar laat je die dan?

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 22:44

eenitraM schreef:
Binky_Zephyr schreef:

Ik zal het niet doen.

Oogt redelijk klein. En ik vind dat paarden groen tot hun beschikken MOETEN hebben. Je had het over een grasland in de buurt, maar dat is nog niet zeker. Ik zou verderkijken :)

nee dat is idd nog niet zeker.. maargoed we vragen alleen over de tuin ALS ER WEL grasland tot onze beschikking is ..
zoniet dat kopen we het huis niet !

Wanneer weet je dan wanneer er grasland tot je beschikking is? Als je het huis koopt, of vraag je dat voordat je het huis koopt?

Nogsteeds blijf ik vinden dat een paard glasland MOET hebben. En de mest? Waar laat je die dan?[/quote]

EVEN LEZEN AUB

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:46

Ik vind het een mooi groot en ruim stuk hoor voor een fjord en een shet voor s avonds of swinters lekker buiten.

ik zou het opzich wel doen!
ik heb mijn fjordje ook aan huis in de tuin staan :P maarja woon dan wel wat meer afgelegen..
Maar toch vind ik het een mooi en leuk idee!
en als je er allemaal zand gooit is het (lijkt mij) gemakkelijk te onderhouden toch?

en een weide vinden moet niet zo heel moeilijk zijn lijkt mij

Binky_Zephyr

Re: Zal dit groot genoeg zijn voor onze 2 viervoeters... ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 22:48

ja wij doen er zand in :)

Als er geen weide is ook geen huis :) zo simpel is het :)

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:51

Dus het is eigenlijk alleen voor de wintermaanden? Begrijp ik dat goed? Dat je er een paddock van wil maken met zand. En dat ze in de zomermaanden lekker in de wei komen te staan? Als dit het geval is, zou ik het zeker doen!!

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 22:51

ja dat klopt :)

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:52

Kan echt prima! Lijkt zo te zien ook nog eens redelijk droog te liggen. Dus ik zie geen enkel probleem. Als je kijkt dan 2/4 van de paarden populatie in de winter 20u per dag en het hele jaar snachts op 3x3m staat hoezo kan 900m2 in de winter en snachts dan te klein zijn. Ik zou inderdaad voor de zomer maanden kijken of je een wei in de buurt kan regelen om het plaatje nog idealer te maken. Daarnaast een paard, zeker een fjord en een shetter kunnen prima op hooi leven, tuurlijk gras vinden ze veel lekkerder maar zet een fjord en een shetter in de zomer aub niet 24/7 op een rijke weide das veel te rijk voor die koudbloedjes!

Gewoon er voor gaan! Heerlijk de beestjes aan huis, moet je alleen nog even regelen of je er stallen mag plaatsen, wat de buren er van vinden, of je dat ook zwart op wit van de gemeente en de buren kunt krijgen, hoe je het doet met mestopslag en of je een zomerweide kan regelen.
En al die negatieve reactie´s ach die mensen zijn gewoon jaloers hebben der paarden wss op een veel te dure pensionstalling staan waar ze alsnog veel te veel op 3x3m staan :+

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:53

Binky_Zephyr schreef:
ja dat klopt :)

Nou dan worden je paardjes erg gelukkig daar. ;) Ik wens je veel succes met de rest.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:54

RUIM ZAT! echt dit is toch ideaal voor je paardjes, moet je eens kijken het gros van de paarden in NL doet het met een box van 3x3 en een paar uur naar buiten.

ik hou mijn paardje al 7 jaar op z'n stuk grond. gaat prima.
ik zou het lekker doen meis.

en idd goed informeren bij de gemeente en naaste buren.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 22:55

Romy18 schreef:
Kan echt prima! Lijkt zo te zien ook nog eens redelijk droog te liggen. Dus ik zie geen enkel probleem. Als je kijkt dan 2/4 van de paarden populatie in de winter 20u per dag en het hele jaar snachts op 3x3m staat hoezo kan 900m2 in de winter en snachts dan te klein zijn. Ik zou inderdaad voor de zomer maanden kijken of je een wei in de buurt kan regelen om het plaatje nog idealer te maken. Daarnaast een paard, zeker een fjord en een shetter kunnen prima op hooi leven, tuurlijk gras vinden ze veel lekkerder maar zet een fjord en een shetter in de zomer aub niet 24/7 op een rijke weide das veel te rijk voor die koudbloedjes!

Gewoon er voor gaan! Heerlijk de beestjes aan huis, moet je alleen nog even regelen of je er stallen mag plaatsen, wat de buren er van vinden, of je dat ook zwart op wit van de gemeente en de buren kunt krijgen, hoe je het doet met mestopslag en of je een zomerweide kan regelen.
En al die negatieve reactie´s ach die mensen zijn gewoon jaloers hebben der paarden wss op een veel te dure pensionstalling staan waar ze alsnog veel te veel op 3x3m staan :+

als we besluiten het huis te nemen gaan we alles op een rijtje zetten en alles (proberen te) regelen.

hihi ja wat je zegt is idd waar !! maargoed dat maakt mij niet veel uit ..:)

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:56

Ik denk dat veel paarden hier van dromen in de wintermaanden. Die staan meestal veel te lang op stal. Ik zou wel een afdak maken voor ze, en dan redden ze zich prima hoor.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:57

Romy18 schreef:

Mwoah nee, in een enorm weiland met een paar vriendjes en een schuilstal. Dus van jaloezie absoluut geen sprake. ;) Gewoon wat paarden nodig hebben, ruimte, gras (je kan stukken afzetten als er teveel staat) en een schuilmogelijkheid.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:57

Gewoon eerst alles even goed uitzoeken,navragen en op papier zetten en dan misschien doen :D super leuk joh als je uit je huis kijkt en je ziet je paardjes (tenminste ik geniet er wel van)

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 22:58

Zeeuwtje68 schreef:
Ik denk dat veel paarden hier van dromen in de wintermaanden. Die staan meestal veel te lang op stal. Ik zou wel een afdak maken voor ze, en dan redden ze zich prima hoor.

we willen een ruime inloop stal maken :) dus dat komt wel goed :)

anne7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:00

ruimte zat!
ik heb een shet en twee KWPN-ers op 800 m2 staan in de winter. (in de bak) Zomers staan ze op de wei, maar snachts ook in de bak.
één van de KWPN-ers is een 4-jarige en deze leeft zich regelmatig uit, gaat prima!
Succes

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:02

Binky_Zephyr schreef:
Zeeuwtje68 schreef:

we willen een ruime inloop stal maken :) dus dat komt wel goed :)

Nou nog beter zelfs, als het hooi maar droog ligt. Paardjes staan hier ook gewoon lekker buiten hoor.
In de zomer dag en nacht op de wei, en in de winter ook in de zandpaddock.
Geen haar op mijn hoofd die ze nou in de wei gaat zetten.
We hebben hier kleigrond en dat word pas een grote rotzooi.
Nu staan ze op zand en droog op een paar plassen na, want het heeft veel geregent de afgelopen dagen en nu nog.
Dus ik zou zeggen ga ervoor. ;)

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:02

2 pony's zal wel goed kunnen. Ik zou alleen wel zorgen voor paddocks, want een weilandje van die aan m2's is zo weg.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 23:03

ik denk dat we overtuigt zijn :) ik ga verder informeren :) en een bod doen op het huis !

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:05

Sok schreef:
Romy18 schreef:

Mwoah nee, in een enorm weiland met een paar vriendjes en een schuilstal. Dus van jaloezie absoluut geen sprake. ;) Gewoon wat paarden nodig hebben, ruimte, gras (je kan stukken afzetten als er teveel staat) en een schuilmogelijkheid.

goh als dit toch mogelijk was voor ieder paard.....
beetje onrealistisch he? weinig paarden die de hele dag in een paddock mogen staan en lekker aan huis staan en geen rekening hoeven te houden met pension tijden (binnen en buiten zetten van je paard)
een goed gedrijneerde paddock geeft ook geen blubzooi.een lekkere grote hooiruif die altijd gevuld is en voor de zomer weide gang zoeken. en als de stallen aan de paddock staan hebben ze ook meteen een schuilstal.

pfff lekker negatief is bokt weer, dit is toch ideaal? kan toch prima? zat ruimte om de benen te strekken?

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:08

Kan prima!
En helemaal wat jij van plan bent! Zand erin, inloopstal.. klinkt allemaal super!
Denk dat veel mensen dat hun paard niet kunnen bieden om in de winter toch buiten te kunnen staan!
Weitje moet dan ook wel te regelen zijn met zoveel weiland in de buurt...

Klinkt echt super! :D

En de paarden aan huis is zo ideaal! Ik zou niet meer anders willen!!!!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:09

lovelucydan schreef:
Sok schreef:

beetje onrealistisch he? weinig paarden die de hele dag in een paddock mogen staan en lekker aan huis staan en geen rekening hoeven te houden met pension tijden (binnen en buiten zetten van je paard)
een goed gedrijneerde paddock geeft ook geen blubzooi. en als de stallen aan de paddock staan hebben ze ook meteen een schuilstal.

pfff lekker negatief is bokt weer, dit is toch ideaal? kan toch prima? zat ruimte om de benen te strekken?

TS vraagt om meningen. Mijn mening is dat je paard iig overdag buiten moet kunnen lopen. En nee, op een stukje van 900m2 kan een paard z'n benen niet strekken, met 5 galopsprongen is ie aan de overkant van de paddock. En ja, ik ben me er terdege van bewust dat de stal waar mijn bijrijdpaardje staat echt het paardenparadijs is en dat niet iedereen het even goed treft. Als je de rest van m'n posts had gelezen, had je ook gelezen dat 's nachts in de paddock of op stal prima is, zolang ze er maar niet dag in dag uit staan. Ja, dat zou mogelijk moeten zijn voor ieder paard. Veeeeel te veel paarden in NL staan 23 uur per dag op stal en een uurtje per dag in een paddock. Pure dierenmishandeling als je het mij vraagt. :)

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 23:11

lovelucydan schreef:
Sok schreef:

een goed gedrijneerde paddock geeft ook geen blubzooi. en als de stallen aan de paddock staan hebben ze ook meteen een schuilstal.

TS vraagt om meningen. Mijn mening is dat je paard iig overdag buiten moet kunnen lopen. En nee, op een stukje van 900m2 kan een paard z'n benen niet strekken, met 5 galopsprongen is ie aan de overkant van de paddock. En ja, ik ben me er terdege van bewust dat de stal waar mijn bijrijdpaardje staat echt het paardenparadijs is en dat niet iedereen het even goed treft. Als je de rest van m'n posts had gelezen, had je ook gelezen dat 's nachts in de paddock of op stal prima is, zolang ze er maar niet dag in dag uit staan. Ja, dat zou mogelijk moeten zijn voor ieder paard. Veeeeel te veel paarden in NL staan 23 uur per dag op stal en een uurtje per dag in een paddock. Pure dierenmishandeling als je het mij vraagt. :)[/quote]

dat is dan mooi want de mijne komen de hele dag èn nacht in de paddock te staan ..

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:16

Kan prima als nachtverblijf of in de winter als heel dag verblijf vind ik :j

Mijn paard moet het in de winter doen met 20 uur 9m2 en de rest in de paddock. Ja niet ideaal, maar het beste wat ik op het moment voor handen heb. Dus dan kan dit prima :j
Zou dan wel zeker weten dat je dat land aan de overkant kan pachten voor in de zomer, anders heb je ze straks de hele zomer aan huis.