vakantie-oppas huis/paarden/honden etc

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_rosita_

Re: vakantie-oppas huis/paarden/honden etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:07

Kan me voorstellen dat het erg moeilijk is iemand te vinden. Mensen hebben het makkelijk over 'je netwerk', maar hoe groot mijn netwerk ook is, aan een groot gedeelte ervan zou ik mijn dieren niet over willen laten.
Je moet véél vertrouwen in iemand hebben waar je je dieren aan over laat en kan me goed voorstellen dat je dat niet zómaar in iemand uit je netwerk hebt.

Denk dat via Bokt iemand vinden wel een mooie oplossing is, je kan een profiel bekijken, berichten teruglezen etc, dat heeft toch al wel een aardig beeld van iemand weer.
Wie weet zitten er in je vaste topics nog wel mensen die dit zien zitten...

Fijn dat je al een (mogelijk geschikte) reactie hebt gehad! Hopen dat jij dan ook eens een weekje weg kan ;)

opoe46

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:33

Daantjuh20 schreef:
Ik heb zelf ook 3 maal opgepast op andermans dieren op de boerderij.
Wat ik denk is dat het niet uitmaakt of je deze persoon nog niet goed kent maar dat je er zeker van kunt zijn dat deze hart voor dieren heeft en verantwoordelijkheidsgevoel heeft en naar jou wensen luisterd.
Probeer dus referenties te krijgen. Ik deed het altijd samen met mijn moeder en kreeg er voor betaald. We waren dus echt alleen met de dieren bezig en kwamen alleen van de boerderij om even boodschappen te doen en onze eigen paarden te rijden.

Ik ben dus de desbetreffende moeder van de gequote dame hierboven en het heeft mij alle 3 de keren dat wij opgepast hebben, prima voldaan. We hadden een lijst waarop
stond wat de dieren te eten kregen en hoe de verzorging dagelijks verliep. Wij hebben ons daar ook altijd aan gehouden, zodat de dieren niet van slag zouden raken.
Deze mensen hadden 2 paarden en 3 honden.
Het feit dat wij dit 3 keer hebben mogen doen, geeft wel aan hoe serieus wij waren voor wat betreft de oppas op de dieren en het huis/spullen. Alles lieten wij weer keurig netjes achter.
Nu ik jouw topic lees, begint het bij mij weer vreselijk te kriebelen en als het niet gaat lukken met de oppas waar je nu mee bezig bent, dan is het mss mogelijk om ons
tweeën te vragen. Het is allicht het overwegen waard.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 13:20

liljebo schreef:
J01andA schreef:
Bieden vrienden of bekenden of buren geen uitkomst? Op vakantie gaan met dieren bij huis levert inderdaad wel wat improvisatie op. Want behalve een vertrouwd persoon, zal deze ook in geval van calimiteiten zelfstandig en correct moeten handelen.

Nee. Buren kunnen niet hier in huis komen en dat is echt nodig met onze honden en vrienden komen alleen naar zweden als we thuis zijn, net als familie. Ze komen dan voor ons, omdat ze ons zeer weinig zien.

Je kunt ook jullie huis aanbieden als vakantieadres voor vrienden van familie of familie van vrienden. Dan zijn het geen onbekenden, als ze aangeraden worden door familie of vrienden, dan weten zij wie ze aanraden of aanbieden of kunnen vragen en er zijn vast mensen die het leuk vinden om eens in Zweden op vakantie te gaan, in een normaal luxe woonhuis, zonder extra kosten voor hotel of huisje etc.

Als de buren eventueel een oogje op de paarden kunnen houden en bij problemen de dierenarts waarschuwen en/of bijspringen, dan hoeven het geen paardenmensen te zijn (hoeveelheid voer en aantal keren voeren is af te wegen/meten) en een hond is wat eenvoudiger te verzorgen omdat de meeste mensen daar wel een beetje kennis van/ervaring mee hebben.

Edit: zie dat je dit al besproken hebt.
Wat wij hier thuis nog hebben is dat we paarden in pension hebben en gezamenlijk de verzorging regelen.
Zo valt er meestal wel wat te regelen als we echt weg zouden willen (liefst wel van voorjaar/najaar ivm weidegang en minder benodigde verzorging)
We kennen de mensen, de mensen kennen de paarden en weten hoe ze verzorgd worden. Dat is eigenlijk ook de reden dat wij het op deze manier doen. niet omdat we er veel op verdienen...

lucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:24

hallo.

Hier ook iemand die oppas zoekt. Wij wonen landelijk in noorwegen, en moeten zo af en toe ook naar nederland om verschillende redenen. Is er iemand geintresseerd dan geef ik graag meer informatie. Je mag ook PB-en. Het gaat om twee paarden, twee honden en twee katten. Mooie buitenritten maken hier in de omgeving behoort ook tot de mogenlijkheden ;-)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 20:30

probeer het eens via holidaylink. com
Zo regelen wij tegenwoordig ook de oppas.
succes

lucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:09

bedankt voor de tip, ik zal er eens kijken. dat bevalt dus goed?

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 21:26

de eerste keer wordt nu in februari. Maar tot dusver wel veel reacties en leuke contacten.
Dus we gaan ervan uit dat het allemaal goed gaat.

lucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:42

aha, spannend. site ziet er goed uit. ik zal morgen eens uitzoeken hoe en wat precies.

elsenashley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 15:46

ik weet niet of u nog steeds op zoek bent voor vakantie periode 2011
we hebben vrienden in Zweden wonen en voelen er wel wat voor om Zweden eens te bezoeken
ruilen van huis zou ook tot een mogelijkheid zijn voor ons
wij hebben 1 hond, 1 kat en 1 paard

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 16:29

We gaan in de zomer niet weg en voor de tijd erom heen hebben we inmiddels al veel aanmeldingen. Maar evengoed bedankt voor het aanbod.

lucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 17:04

EN? Hoe is het bevallen? Met een oppas in huis? Als het goed is was het voor afgelopen vakantie?

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 09:38

Super. Onze automatische waterbak ging kapot toen wij net weg waren Zul je net hebben. Het vroor dat het kraakte dus de oppasser heeft met emmers moeten slepen. Vond ik erg rot, maar ze hadden er zelf geen problemen mee. Alle beesten goed verzorgd en alles keurig achtergelaten. Heel erg fijn.
Dat ga ik dus vaker op die manier doen (hoewel we slechts hoogst zelden weggaan)

Maar goed... ik denk wel dat je ook geluk moet hebben met de oppassers. Referenties vragen kan goed werken. Verder moet je beetje op je gevoel afgaan, denk ik

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 09:46

Fijn dat t goed ging! En leuke vakantie gehad?

Ik was ook weg deze week en heb de buurjongen van het weiland gevraagd voor de paarden (en de buren thuis voor de katten/cavia's) Is helemaal goed gegaan. Toch weer een opluchting!

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 09:55

jep... leuk gehad, maar wel gaar van het kabaal 24/7 in de steden (bezocht mijn zonen die in Newport en Manchester studeren)
Wij hebben echt iemand in huis nodig vanwege de honden. Toch altijd wat lastiger.
En dan inderdaad een opluchting als het goed gaat.

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:34

Mooi dat het goed is gegaan!

Ik ben net terug van 2 maanden vakantie en heb in de tussentijd een bokker in mijn huis gehad die voor mij dieren zorgde. (2 paarden, 4 honden en wat pluimvee wat helaas gesneuveld is) Dat is uitstekend bevallen! Ik had hier een oproep gedaan waar overgens behoorlijk wat mensen op reageerden. En zij kwam als beste uit de bus aangezien we dezelfde ideeen hebben over dieren en ze langere tijd kon. Dus meteen een ticket geboekt naar de zon!

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 18:36

ow twee maanden... wij misten onze beesten al enorm na 1 week. :o

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 20:28

Ik moet ook eerlijk toegeven dat we eigenlijk 3 maanden zouden gaan maar het dus ingekort hebben met een maand aangezien ik toch echt wel naar huis wou ;)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 20:32

Misschien nog een tip. Mijn vriendin die in Frankrijk woont heeft vaak (via bokt) of ander forum mensen in huis. Deze mensen werken vaak mee in de zomer en helpen terwijl zij, man en kinderen er ook zijn. Ook biedt ze stage plaatsen aan zodat jonge meiden paarden kunnen rijden enz. Op deze manier heeft ze inmiddels een heel netwerk om zich heen opgebouwd van vrienden en bekenden die oppassen als zij op vakantie gaat.
Dit jaar gaan wij bij haar twee weken oppassen op alle paarden, honden, cavia en geloof ik ook nog wat katten.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 09:00

Odilia... dat snap ik. Pfff wij misten onze dieren al erg na 1 week. Maar misschien zijn wij ook gewoon heel erg....

[pien_2010]... dat is voor mij geen optie. Ik heb hier geen werk waarmee mensen zouden moeten helpen, moet zelf gewoon werken en heb uiteraard geen stageplaatsen. Het opbouwen van een netwerk op die wijze is voor mij niet mogelijk
Via Bokt kreeg ik na mijn opening ook reacties, maar weinig serieus.
Voordeel van een organisatie is de mogelijkheid tot het vragen van referenties.

Volgens jaar jan gaan we weer een week weg en dan wil ik het toch weer op die wijze proberen.