haarlak bij paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

abdcefblabla

Re: haarlak bij paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:19

Je kunt in plaats van gel of lak natuurlijk ook van die haar"klei" kunnen gebruiken. Alleen op de loszittende plukjes doen ter versteviging, dan hoef je ook weer niet de hele vlecht in te smeren/spuiten. Zo beschadig je het haar ook veel minder,

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:49

Ik gebruik altijd wax, dit word niet hard zoals sommige gels en plakt lekker:P Daarna wil ik nog weleens haarlak erover doen van fructis en deze is dan verdund met water. Ik doe dit alleen voor wedstrijd.

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:43

Ik doe de lange manen van m'n tinker alijd voor 't rijden in een hengstenvlecht. Ze zijn namelijk zo lang dat ze anders in de weg zitten. :D Mij is opgevallen dat de vlecht minder lang blijft zitten als ik er vlak voor 't vlechten anti-klit in gedaan heb. Dus anti-klit spuiten kun je het beste niet direct voor de wedstrijd doen maar een dag eerder, dan zakt je vlecht minder snel uit.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:46

Ik heb een fjord en 1x per jaar gaat haar hele manenboog ook vol met haarlak. Dan ist keuring :P. Overgens spuit ik ook altijd wat bovenin de staart, omdat ze heel licht schuurt.

savannah13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 10:13

Vjestagirl schreef:
Ik heb een fjord en 1x per jaar gaat haar hele manenboog ook vol met haarlak. Dan ist keuring :P. Overgens spuit ik ook altijd wat bovenin de staart, omdat ze heel licht schuurt.

ja 1x per jaar kan denk ik niet zo veel kwaad maar ik zou het in ieder geval niet elke week doen

Charlot_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:55

Zal het sowieso op eem goed geventileerde plek gebruiken en niet op stal. Dan gaat het zo in de lucht zweven.

Elnet lijkt mij wel geschikt dan, die borstel je er ook zo weer uit.

Al blijf ik het gebruik van haarlak op paarden maar gek vinden hoor.

savannah13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 08:12

Charlot_te schreef:
Zal het sowieso op eem goed geventileerde plek gebruiken en niet op stal. Dan gaat het zo in de lucht zweven.

Elnet lijkt mij wel geschikt dan, die borstel je er ook zo weer uit.

Al blijf ik het gebruik van haarlak op paarden maar gek vinden hoor.

ja ik eigelijk ook zonder is altijd beter maar ja