Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Zeeuwtje68 schreef:Als ik moet kiezen dan word het idd prikkeldraad, met daarvoor een afrastering met stroomlint. 24/7 op stal zetten? dan kan je beter je paard snel gaan verkopen. Diep triest vind ik dat.
Grobegni schreef:Helaas knappen bij lint juist vaak eerst de isolatoren en paaltjes af, zodat het lint het gewicht waarbij het doorbreekt niet krijgt en dus niet knapt...
ciska_sando schreef:ik heb helemaal geen problemen met prikkeldraad omheinde weides. paarden kunnen dan wel snel in paniek raken, maar ik neem liever die ene, kleine kans dat hij er in terecht komt en een been breekt en ingeslapen moet worden (na een vrolijk leven op een wei met andere paarden) dan dat ik mijn paard constant op stal laat staan, af en toe in de bak loslaat of rijd en voor de rest dus gewoon op stal staat. door het lange op stal staan stalondeugden ontwikkelen, weven, artrose/beschadigde gewrichten krijgen en dat niet door hebben en dan een paard hebben die een lang pijnlijk, eenzaam leven lijd.
klinkt heel cru en beknopt en uiterste gevallen, maar dat is hoe ik het zie.
2heavenly schreef:wel daz weer kiezen uit niet zo leuk aanbod he...
achter prikkeldraad is in principe zeer slecht voor paarden
Citaat:want prikkeldraad zien wij amper, en n paard al helemaal niet!
blue_kim schreef:2heavenly schreef:wel daz weer kiezen uit niet zo leuk aanbod he...
achter prikkeldraad is in principe zeer slecht voor paarden
hoe bedoel je is zeer slecht voor paarden? dat klinkt meer alsof het al dodelijk is als ze er alleen al naar kijken. zoalng het paard er uit de buurt blijft is het prima te doen.Citaat:want prikkeldraad zien wij amper, en n paard al helemaal niet!
je ziet het niet? dan moet je denk een brilletje aanschaffen. en paarden zien het net zo best als dat ze schrikdraad zien hoor. koeien zien het toch ook gewoon en een koe die op hol slaat rent ook niet zomaar door het prikkeldraad heen. als het bekend landje is dan weten ze dondersgoed waar de omheining loopt en waar ze dus moeten uitwijken.