. Denk dat je in de war bent met het park wat er in de buurt ligt, maar das geen bos hoor
.Citaat:Op die solarium wil ik nog wel even terug komen.
Is goed en lekker voor de spieren van het paard, verder na een zware training droogt hij sneller op.
En dat is in deze koude winter maanden wel prettig.
-en zag nog iemand zeggen dat de stapmolen ook wel lekker is voor het uitstappen-
Die warmte is helemaal niet beter voor je paard na een zware training, door zo'n solarium worden de spieren wel lekker warm, maar vervolgens wordt dat paard eronderuit gehaald en dan stapt ie zo de kou in, dan krijg je juist een flinke klap op de spieren. De spieren moeten juist langzaam afkoelen en dat bereik je door goed af te trainen, dus lekker uitstappen/draven. Dat soort faciliteiten zijn voor luie ruiters. Net als die stapmolen, sorry hoor maar als jouw paard zich net een uur uit zijn naad heeft gewerkt voor jou dan vind ik dat je best even de moeite mag nemen om hem op een knappe manier af te laten koelen. Als je daar geen 'tijd' voor (over hebt), moet je óf geen paard nemen óf minder lang rijden. Je moet verdorie zelf ook wat over hebben voor dat 'sportpaard' van je.
Sorry voor de felle reactie, maar dit soort dingen wordt ik echt kotsmiselijk van, ikke, ikke, ikke en m'n paard kan stikken. Dat paard is er niet alleen maar voor jou, jij hoort er ook te zijn voor je paard!
Trouwens, ook een sportpaard kan de hele dag op het land staan hoor, alleen als ze normaal gesproken nooit buitenkomen dan moet je wel gefaseerd aan de gang ja. Voor degene die zijn paard eerder nooit zo goed in z'n vacht kreeg en niet goed op conditie of vrolijk kreeg, dan deed je toch echt iets fout. Mijn paard kan ik ook met 24/7 buiten in een topconditie en vrolijk krijgen, 's zomers of 's winters.
Natuurlijk kun je paarden eraan laten wennen dat ze in een stal staan, maar als je ze zelf de keuze geeft tussen de hele dag op stal staan en lekker op het land, dan is die keuze echt niet moeilijk hoor. Je kunt kinderen ook laten wennen aan elke dag een pak slaag en een hond aan een bench waar ie de hele dag in moet zitten, maar dat doen we niet omdat het zielig is.....