natte bende na sneeuw en regen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Evelyne80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 18:01

Hier is ook 2/3 van het stukje wei onder water. Gisteren vond ik het echt te glad. Toen heb ik ze 's middags toen ik weer thuis was even laten scharrelen en dat ging prima. Moet wel zeggen dat ze anders op een verhard stukje staan met de twee stallen erbij. Dus ze hebben wel iets beweging. Vandaag heb ik tussen de middag de wei opengezet. Het is nog één zwembad maar niet meer zo glad. Ik hoop echt dat het water een beetje weg is voordat het opnieuw gaat vriezen....

lonnie

Re: natte bende na sneeuw en regen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 21:29

hier ook 24/7 buiten. Het is wel erg triest gesteld met het weiland nu, met die dooiende sneeuw. Echt een gore bende. We hebben nog een paar droge stukken waar ze lekker hooi kunnen eten en waar ze ook liggen. Schuilstallen hebben we ook maar daar maken ze nauwelijks gebruik van.

Mest ruimen begin ik nog niet eens aan, daar is de wei veel te groot voor. Van het voorjaar verhuizen ze naar een andere wei en dan kan deze weer mooi bekomen. Voor nu maar gewoon hopen dat het snel droog wordt, want ik begin die natte, modderige beentjes van ze wel erg sneu te vinden. Vooral mn Tinker heeft tot kniehoog zwarte benen ipv wit. Gelukkig nog geen mok ontdekt ergens, het is dit jaar wel erg extreem met de blubber

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 21:59

Ik heb nu eerlijk gezegd liever modder dan die spekgladde ijszooi...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 10:00

Ik ben gister even aan het buffelen geweest in de paddocks. 4 kruiwagens water geschept en 3 kruiwagens ijs.
Ik hoop dat het vandaag weer zover gaat dooien dat ook de grond zachter wordt zodat het water e weer ik kan zakken.
Ze konden vandaag iig weer redelijk lopen in de paddocks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 10:22

Wij gaan morgen ook de mouwen opstropen :j
extra mestboy halen, mp3 speler op en aan het werk :D

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 20:29

Meeste mest halen we hier elke dag weg. Komen nu alleen van die oude mestplekken op . Die scheppen we nu dus elke dag extra weg.

Mare er zijn hier ook mensen die klagen... Paarden staan op een driehoek. Rechterkant is deels droog en zo hebben ze een stuk naar hun stal droog. Andere kant van de driehoek is nat. Nergens meer een sprietjes gras helaas. De rest van de wei is mooi 'groen' Daar willen we ze nu niet op hebben. Hoe veel mensen dat niet zielig vinden...