Wat te doen met paard die ALLES afbreekt?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 17:58

samantha21 schreef:
En als je dan bakstenen in de stal legt? Misschien houdt ie van het materiaal :+

(sorry hoor, zit me de kop te breken, maar kan echt niks zinnigs verzinnen :n )

_O-

nog nooit over nagedacht! :P

megahaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 18:00

Tja, da's een moeilijke. Als ie uitbreekt beloont hij zichzelf natuurlijk, met lekker voer, of lekker rollen in de bak. Het is voor paardlief nog altijd leuker uit de stal dan erin... en speeltjes wil ie niet.
De beloning om op stal te blijven staan zou dus groter moeten zijn dan de beloning die hij zichzelf geeft als ie ontsnapt. Dus op een manier zou je hem moeten kunnen "desensibiliseren", maar hoe?

pmarena

Re: Wat te doen met paard die ALLES afbreekt?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 09:07

Deur openzetten , simpel zat :P

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 10:37

Hmmmmm, als hij al schrikdraden heeft weggedrukt dan zou hij nu toch al licht moeten geven? :D En dat terwijl er toch flink wat volt op die draden zit!

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 13:27

En, is er nog wat uitgekomen met de vergrootte stal (dat ze met zn tweeën staan)? Ik ben echt super nieuwsgierig naar de gouden oplossing :D
Zelf kan ik ook niks verzinnen...

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 14:50

haha! nee.. we zitten te twijfelen of we dat moeten doen...

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 15:02

Ik zou ook de rubbermatten proberen en misschien zelfs een matras tegen de wand, hebben wij er ook bij 1 in de stal.

Als ik jou was zou ik trouwens de osteopaat een keer laten komen, een paard wat zo hard tegen een muur trapt of zich tegen een deur gooit zal snel iets verschieten of een spier verrekken.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 16:16

martina1 schreef:
Ik zou ook de rubbermatten proberen en misschien zelfs een matras tegen de wand, hebben wij er ook bij 1 in de stal.

Als ik jou was zou ik trouwens de osteopaat een keer laten komen, een paard wat zo hard tegen een muur trapt of zich tegen een deur gooit zal snel iets verschieten of een spier verrekken.

Verwachting van dit: stal onder het vulsel en een onschuldig kijkend paard...

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 16:23

Mijn paard komt een aardig eind in de buurt bij die van jou, drinkbakken eraf trappen zodat werkelijk alles onder water ligt en water overal uitspuit, of gewoon met 2 benen erin gaan staan, en ontdekken dat ie dat niet houd ;), door de draden van de wei heen rennen, steigeren in de stal, en als mevrouw ooit eventjes alleen staat dan is de wereld (stal :Y) ) letterlijk en figuurlijk te klein.
Wat je er aan kan doen, ik weet het niet heb alles geprobeert.
Na het drinkbakincident heeft ie een tijdlang geen drinkbak gehad dan ging ze wel wat anders slopen.
Wei slopen is iets tegen te doen, haar deken af maar daar is het nog te koud voor.

(mijne terroriseert ook nog eens andere paarden }:) )

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 16:37

En een T V ophangen??
Laat hem dan voornamelijk dvd's zien van Monty, Emiel, enz.....en als dat niet helpt...het topic van het slachthuis hier op bokt laten lezen en zien!!! :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Gemeen ben ik he???

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:10

Wat ook zou kunnen zijn dat het paard claustrofobisch is, dus dat het dier niet tegen kleine ruimtes kan.... zou het dat zijn?

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 18:43

aerdenhout1 schreef:
En een T V ophangen??
Laat hem dan voornamelijk dvd's zien van Monty, Emiel, enz.....en als dat niet helpt...het topic van het slachthuis hier op bokt laten lezen en zien!!! :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Gemeen ben ik he???

_O- _O- _O- :')

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 18:43

HorseyDude schreef:
Wat ook zou kunnen zijn dat het paard claustrofobisch is, dus dat het dier niet tegen kleine ruimtes kan.... zou het dat zijn?

Nee dat denk ik niet.. aangezien hij de weides ook afbreekt als hij hier lang in staat..

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 18:44

zou best wel eens kunnen joh.. ik heb het nog nooit gehoord maar klinkt best aannemelijk :P

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 20:05

wel nee, dit paard heeft geleerd dat hij sterk genoeg is om uit te breken als hij daar zin in heeft
dat geintje kent hij nu en zal hij steeds gebruiken

het enige wat helpt is zulke zware muren(20 cm gemetseld }> ) die hij echt niet kapot krijgt en een zware deur
verder of gruwlijk sterke stroom op de draad of ander hekwerk
ik heb 2 meter hoog herashekwerk, dat houdt ieder paard tegen(nouja, bijna, mijn spatter weet hoe hij met een voorijzer er een draad tussenuit kan trekken en dan veert het naar beide kanten open :roll: )
ik heb de muren nu ook zo dik omdat wij ook een ettertje hadden die de stalmuren vakkundig neer haalde
dit zelfde krengetje springt tussen stroomdraden door(als je in de lucht bent voel je geen stroom, net als de vogeltjes)
maar ik heb ook een ander paard gehad wat vol in de stroomdraad hing om bij grasjes te komen
je zag de huid reageren op de stroomklappen maar hij ging/hing gewoon door

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 20:14

pff :S wel knap zulke paarden zeg..
Doet me denken aan de film Spirit ;)
Die blijven maar doorgaan totdat ze vrij zijn!

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 20:23

Jeetje moeilijk hoor! Zou het echt niet weten sorry..

Ben wel benieuwd of je ooit tegen een oplossing aan loopt :o

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 23:02

[quote="spatter"]wel nee, dit paard heeft geleerd dat hij sterk genoeg is om uit te breken als hij daar zin in heeft
dat geintje kent hij nu en zal hij steeds gebruiken

Hier ben ik het helemaal mee eens.
Hij heeft dit uitgevonden en zichzelf beloond, dus zal het keer op keer proberen, want het lukt hem toch nog steeds iedere keer. Dus weer een positieve beloning voor hem, dus morgen doet hij het weer (of een dag of wat dagen later, maar waarschijnlijk morgenb al).
Het enige wat zal helpen is idd een stal maken die echt niet stuk zal gaan, al dan niet in combinatie met een stroomdraadje er langs aan de binnezijde.
Je staldeur kun je sterker maken door er b.v. 2 dikken balken voor te doen, b.v. in een schuifconstructie, zodat de deur echt niet open zal gaan.

Hij doet het niet als je er bij bent, verstop je eens ergens, vlak bij hem, en als hij het gaat doen, geef hem vreselijk op zijn lazer, hij moet echt heel erg schrikken, zal je wel moeten herhalen, maar zal ook absoluut gaan werken, desnoods hele nacht bij blijven...........
Ook als hij ook maar iets laat zien met dit gedrag, echt flink aanpakken. Als hij niet onder de indruk is, heb je het niet goed gedaan.
Hou er teven rekening mee dat, mocht hij het niet meer doen (ooit eens), hij het zeker zal gaan uitproberen op een ander moment, even kijken of het hem toch nog lukt.
Lukt het dan, ben je weer terug bij af.

Dus stal echt sloopt proof maken, deur als het ware barricaderen (moet wel open kunnen uiteraard, maar niet door hem).
Indien nodig, lijkt mij van wel, stroom op de binnenzijde van de stal, langs de wanden en de deur, desnoods 2 rijen.
Het mag hem echt niet meer lukken!!!

Heel veel succes en sterkte, de aanhouder wint, wees slimmer dan hij.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 08:50

Oef , een bunker met stroomdraad van binnen , dat is een gezellige manier van paardenhouden :n

Leuke diervriendelijke hobby op die manier :n

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 08:55

Er is ook zo'n waterspuitsysteem. Als je paard dan trapt, krijgt het onverwachts water toegespoten...

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 09:02

heb je hem eens laten readen?

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 09:12

Een matras tegen de muur en daarvoor een rubberen mat ;) let maar is op, dan is het na een paar keer trappen niet leuk meer, want dat veert en trapt irritant :D dit doe je ook met de staldeur, zo neem je de kracht van de trap weg namelijk :j

En is het ook niet dat wanneer hij geen contact heeft met een ander paard dat het dan beter gaat ? ik ken een paard dat echt geen ander paard wou zien als hij op stal stond, hij bleef trappen en lelijk doen, dus een schotje er tussen en nu doet hij het niet meer...
Natuurlijk is het bij een "normaal" :)) paard wel beter om anderen te zien, voor ik heel bokt over me heen krijg, maar hoe reageerd jou paard op zijn buren ?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 09:46

pmarena schreef:
Oef , een bunker met stroomdraad van binnen , dat is een gezellige manier van paardenhouden :n

Leuke diervriendelijke hobby op die manier :n

stroom hou ik ook niet van en omdat de muren heel dik zijn hoeft het nog geen bunker te worden
hier de nieuwe stalmuren van mijn stallen
Afbeelding
de houten schotten boven de tussenmuur waren om te voorkomen dat ze aan de spullen kwamen die in die stal stonden opgeslagen voor het metselen
en dit het totaal
Afbeelding
ruime stallen van 4x4 ,onderling contact en zicht naar buiten, maar wel degelijke muren }>

hinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 10:09

ik hoop van harte voor je dieren dat jij daar nog fatsoenlijke deuren in hangt!
moet er niet aan denken dat ze met een beentje tussen de pallet belanden....

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 10:17

sorry, ze hebben al 12 jaar zulke deuren en er is er nog nooit eentje zo stom geweest zijn benen er tussen te steken
en ik heb best rare clowns
ik heb deze deur trouwens inmiddels wel vervangen maar dat is omdat er nu geen Atje meer in de stal staat maar een D pony en daar vond ik de deur iets te laag voor