Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
laulapaula schreef:ik heb 1 dag per week een verzorgster omdat ik zelf geen tijd heb. ik vind het een beetje vreemd om geld te vragen als ik zelf geen tijd heb voor mij paard.. Ik vraag haar om mij te helpen en dan ga ik er niet nog es geld voor vragen. In mijn ogen de omgekeerde wereld. Ik help haar doordat ze 1x in de week lekker kan rijden. Ze lest 1x in de 2 weken (dan rijdt ze hem dus 2 dagen) en de les moet ze dan zelf betalen. het is ook in mijin voordeel dat ze lest (dezelfde instructeur) Maar persoonlijk vind ik het niet terecht dat je geld vraagt om je paard te verzorgen omdat je zelf geen tijd hebt. Sommgie mensen worden zelfs betaald om andermans paarden te verzorgen...
amber2202 schreef:ben t met je eens maar ook ik vraag toch een kleine vergoeding..
dit gaat maar om 3 euro per dag.. het gaat hier dus puur om het stroverbruik van die dag..
en ik vraag min. 1 lesje op eigen kosten zodat ze wel net als ik vooruit gaan met mijn paard en dat hij dezelfde dingen aanleert als dat hij bij mij ook leert..
ik heb het nooit gevraagd tot nu omdat het vaak fout ging en ze niet kwamen opdagen etc..
maar eigenlijk ben ik er zelf ook op tegen..
Somebitch schreef:Dat kan je zo niet bepalen marrie1996 dan moeten we toch eerst weten wat je er mee kan / mag doen. En dan nog is het per persoon verschillend.
Oke Kehdra jij noemt iemand huurder al degene niet hoeft te mesten e.d. in dat geval noem ik je gewoon een bijrijder.
) Monica_1987 schreef:Als je alleen komt voor het rijden dus poetsen, opzadelen, rijden en naverzorgen en je bent weer pleite mag daar best een bijdrage voor gevraagd worden. Op de manege betaal je ook voor het rijden van een paard.
Maar als je ook op bepaalde dagen de verzorging overneemt vind ik dat je niet hoeft te betalen.
Jij doet de eigenaar dan een plezier maar denk niet dat jij met tegen zin zou gaan rijden? Dus het is ook voor je eigen plezier? Dus een gelijke situatie toch?
Als mensen op een volpensionstalling staan vind ik het zeker niet onlogisch omdat je dan dus geen stal hoeft uit te mesten end.
En ik haal snoep voor de beestjes. Heb tijdelijk ook het rijden van het vaste rijpaard van de eigenaresse erbij overgenomen (ik reed een andere) omdat ze zwanger is. Druk genoeg
moretje schreef:Dat vind ik persoonlijk dan ook voldoende qua betalen. Je doet de eigenaresse een plezier door haar te helpen (en haar paarden te rijden), andersom beleef jij er ook plezier aan, dus sta je 'quite'. Ik vind dan niet dat je dan bij moet betalen. Wel logisch dat je zelf de lessen betaalt en de dingen die je zelf aanschaft/molt etc
Monica_1987 schreef:Als je alleen komt voor het rijden dus poetsen, opzadelen, rijden en naverzorgen en je bent weer pleite mag daar best een bijdrage voor gevraagd worden. Op de manege betaal je ook voor het rijden van een paard.
Maar als je ook op bepaalde dagen de verzorging overneemt vind ik dat je niet hoeft te betalen.
Jij doet de eigenaar dan een plezier maar denk niet dat jij met tegen zin zou gaan rijden? Dus het is ook voor je eigen plezier? Dus een gelijke situatie toch?
Als mensen op een volpensionstalling staan vind ik het zeker niet onlogisch omdat je dan dus geen stal hoeft uit te mesten end.
koenlover schreef:Maar ik neem aan dat jullie het wel met mij eens zijn dat wanneer een bijrijder eigenlijk alle gemakken heeft, paard staat op een volpension stal, dus hoeft niet gemest, gevoerd, of water gegeven worden. En eigenlijk hoeft de bijrijder/verzorger dus alleen het paard te zadelen, lijkt mij logisch dat in dat geval wel bij betaald word.. of vinden jullie dit ook niet?
Dus dan vind ik het nog niet fair als de bijrijder daarvoor moet betalen. Je neemt dan in zo'n geval een bijrijder 'er voor aan'. FitzChivalry schreef:Het enige wat ik vraag van mijn (toekomstige) verzorgster is regelmatig les nemen bij mijn instructrice, op eigen kosten..
Mijn paard is nog jong, en ik wil graag dat hij goed gereden word..