Waarom kies jij voor je paard op stal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 16:25

sporter schreef:
Mijn paarden staan overdag buiten snachts binnen.
Ik snap niet dat mensen hun paarden snachts buiten houden zonder toezicht. Ga er altijd maar vanuit dat die mensen iets beters niet kunnen betalen :D

Wat een vreselijke ondoordachte opmerking is dit zeg. :r Heel heel heel kort door de bocht en respectloos naar de mensen die hun paard wel 24/7 buiten hebben staan. Alsof jij boven hun staat omdat jij blijkbaar het stukken beter hebt op finacieel vlak.

Mijn paard staat in de winter helaas enkelt overdag buiten. Zomers lekker 24/7

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 16:27

ik kan sporters antwoord wel begrijpen omdat van de overkant het verwijt gegeven word dat je dit voor je eigen gemakzucht doet.........

probeer het van twee kanten te bekijken......... er worden over en weer verwijten gemaakt waarom iemand er wel of niet voor kiest :)

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 16:28

In de zomer staan onze paarden 24/7 lekker buiten op het weiland.
Helaas is het in de winter anders. De conditie van het weiland is niet geweldig, waardoor ze er niet met dit weer op kunnen. Dan houden we helemaal geen weiland over. Gelukkig hebben we wel goede paddocks. Daar staan ze in de winter gewoon lekker de hele dag in.
's Nachts gaan ze wel naar binnen. De paddocks zijn toch wel erg nst nu, dus dan is het lekker dat ze even droge voeten kunnen halen. Verder kunnen ze ook nergens schuilen en staan ze midden tussen de weilanden. Als het waait, waait het daar vaak wel hard en is het flink koud.
Ja, dan vind ik het wel lekker als ze dan 's nachts op stal staan! :)

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 16:28

sporter schreef:
Ik snap niet dat mensen hun paarden snachts buiten houden zonder toezicht. Ga er altijd maar vanuit dat die mensen iets beters niet kunnen betalen :D

Wat een belachelijke opmerking!!
Mijn paarden staan 24/7 buiten omdat dat gewoon het beste en het fijnst voor ze is,en niet omdat het goedkoper is.
Hoe kan jij voor een ander uitmaken wat hun beweegredenen zijn om hun paarden 24/7 buiten te houden.
Mijn draver breekt de stal af als ik haar daar in opsluit,dus die doe ik er al helemal geen plezier mee.
Ik denk dat de meeste paarden op stal staan omdat de eigenaar ze in een luxe pensionstal(voor henzelf luxe dan) wil hebben staan en het bij pensionstalleen nou eenmaal niet vaak voor komt dat ze 24/7 buiten mogen.
Daarom wil ik dus niet bij een pensionstal staan omdat ik ze perse 24/7 buiten wil!!

Als ik mijn paarden op stal zou zetten dan is dat alleen op advies van een dierenarts!

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 16:30

Kiwiko : In mijn ogen zijn dat nog steeds meningen en geen verwijten :)

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 16:30

mijn paarden staan alleen in de winter snachts op stal dit omdat ze anders dus dag en nacht in het slechte weer moeten staan als het slecht weer is. daarbij kunnen ze swinters alleen maar in de bak tenzei het gesneeuwd heeft dan kunnen ze ook de wei op. mijn paarden vinden het ook heerlijk liggen allebei elke nacht languit te slapen in de stallen.
zomers gaan ze wel dag en nacht buiten en ja ik kan het wel betalen maar vind het beter voor ze. maar misschien gaan ze deze zomer snachts op stal vanwege 1 die zomerexceem heeft

carrotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 16:32

S'nachts staat mijn paard binnen.
Ik omdat het zo gaat bij ons op stal en ik het wel zo lekker vind dat die s'nachts droog staat .
24 u buiten is bij ons wanneer het weer het toe laat.
Dus ergens in het voorjaar en in het najaar want de zomers zijn te heet met dazen dan gaan ze overdag op stal en s'nachts buiten.
En ik vind het prima zo.
En de paarden komen even graag binnen en buiten.
Ik zou in de zomer nog liever zien dat ze maar 4 uur op gras staan dan nu continue.
Die van mij word er super dik van.
Als ik thuis zelf stallen zou zetten dan zou ik het ook anders doen maar ik sta nu ergens anders en heb me te schikken .
Maar ik vind dat we niet mogen klagen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 16:33

mickydo schreef:
Kiwiko : In mijn ogen zijn dat nog steeds meningen en geen verwijten :)

noem ik jou specifiek?

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 16:34

Mijn paard staat op een pensionstal en in de winter 22/7 binnen. Ze mogen niet de wei op in de winter. Overdag gaat hij in de molen of los en 's avonds rij ik hem. Niet ideaal misschien.. maar volgens mij reageren hier ook alleen maar mensen die hun paard wel de hele dag buiten hebben staan ;-)

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 16:35

Dit is de 2e keer dat je post dat je sporters antwoord wel begrijpt. Precies na mijn post waarin ik zeg dat ik het een ronduit ondoordachte opmerking vind.
Dus of je mij nu specifiek noemt , maakt me niet zoveel uit , ik zeg jou alleen dat ik het meningen vind en geen verwijten zoals jij het noemt

KiWiKo

Re: Waarom kies jij voor je paard op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 16:35

toeval, sorrie :) maar ik heb het niet over jou ...........

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 16:36

;) maakt verder ook niet uit. ;)

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 16:40

Toch grappig dat iedereen zo over mijn post valt. Het was ook niet serieus bedoelt. Maar naar mijn mening is de openings post van de ts even kortzichtig.
Daar valt niemand over. :+

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 16:41

dabedoelik :)

ik snap wel dat Sporter haar post een spiegel was :)

en daarom moet ik er ook wel om lachen eigenlijk :)
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 31-01-10 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 16:42

Mijn verzorgpaard staat in de winter gewoon op stal. Ze komt wel een aantal uur per dag buiten. Het is een paard wat het buiten snel zat is. Als ze het zat is springt ze uit de wei en rent naar stal. (nu staat ze in de paddock als ik of een stalgenoot op stal zijn, we zetten ze voor elkaar buiten).

Rond april gaan we opbouwen met overdags buiten en s'nachts binnen en van eind april tot ongeveer september staat ze 24/7 buiten. Je merkt dan wel dat ze het echt zat is (de regen enz) en dit is dan ook de periode dat ze uit de wei springt om naar binnen te rennen.
Het liefste zouden we een stal met uitloop hebben met haar, maar helaas is dat in deze regio ERG moeilijk/ onmogelijk om te krijgen met bak erbij. (De bak is een must omdat ze niet verkeersmak is door eerdere aanrijding etc).

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 16:44

pff alweer en topic waarin het lijkt of je jezelf moet verdedigen, als je je paard niet altijd in de wei kan zetten.

Die van ons staat wel in een pensionstalling, en als ik andere topics mag geloven ben ik dan een dierenbeul.

En nee ik ga mezelf niet verdedigen als ik zeg dat ik hoop dat we ooit nog eens een huis hebben met genoeg land, zodat ik ze bij huis kan hebben.
En waarom? Omdat ik dan niet meer elke dag een half uur heen en terug moet om bij me lieveling te komen.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 16:49

Hier in de buurt is een stal met veel weidegang bijna niet te realiseren, en als dat wel
te realiseren is. Zit er vaak een bak bij die om blessures vraagt wanneer je je paard er
fanatiek in traint :). En dan staan ze pas echt lang op stal......... :+

Overigens komt ze wel zo veel mogelijk buiten en komt ze sowieso per dag 3 keer de
stal uit. Buiten, stapmolen en door mij.

maar in het kort, Ja mijn eigen belang gaat dus eigenlijk voor. Paardenrijden is een
hobby, hobby's zijn er voor mensen :)
Laatst bijgewerkt door vencedor op 31-01-10 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 17:02

KiWiKo schreef:
dabedoelik :)

ik snap wel dat Sporter haar post een spiegel was :)

en daarom moet ik er ook wel om lachen eigenlijk :)

Zijn :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 17:03

sorrie ZIJN :D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 17:38

Mijn pony's staan overdag buiten en 's nachts in de stal. De deuren staan wel open, dus ze kunnen zelf kiezen. Blijkbaar vinden ze het toch prettig om in een schone en droge stal te slapen. Ze gaan vaak ook pas uit de stal als ik ze s'ochtends kom voeren.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 17:44

sporter schreef:

Dit slaat echt nergens op. Waarom zou ik me paarden binnen laten snachts als hun liever buiten blijven in de zomer |o

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 17:45

in de nacht zijn paarden liever buiten in de zomer dat klopt......... overdag liever binnen met al die dazen!!!

ook daar moet eens naar gekeken worden, paarden hebben het in de zomer niet zo best hoor met al die prikdingen, kunnen ze beter binnen staan

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 17:47

Citaat:
Nav een ander topic, ben ik wel benieuwd waarom mensen kiezen om hun paard 's nachts (en overdag?) op stal te zetten. Doe je dit voor je paard of voor jezelf?

Dit zegt de TS als eerste. Ze vraagt zich alleen af waarom de mensen kiezen voor snachts op stal of 24/7 op stal. Daarna zegt ze wat zij zelf doet en dat ZIJ zich daar schuldig over voelde.

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 17:49

Inderdaad KiWiKo, dat is echt geen doen voor die paarden. Geloof me dat ze dan liever binnen staan (staan te roepen bij het hek). Op hete dazendagen gaan de paarden bij ons daarom 's nachts naar buiten en blijven overdag op stal.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 17:53

sporter schreef:

Jij bent wel heel kortzichtig, he, sporter. :D
En je komt met zo'n opmerking op zijn zachtst gezegd ook behoorlijk arrogant over. :+
Mijn eigen paard bijvoorbeeld staat met de kudde in een natuurgebied, waar geen mens zomaar komt. En al helemaal de paarden niet weg kan halen. Is onmogelijk bij ons. Ze staan daar prima, al jarenlang.

Verder begrijp ik je opmerking over 'iets beters niet kunnen betalen' niet. Ik denk namelijk dat dat niet per se iets te maken heeft met de keuze om je paard 24/7 buiten te houden. ;)
Bij mij in elk geval niet, ik heb bewust voor deze manier van houden gekozen, daarbij vooral kijkend naar mijn paard. Ik sta niet op een goedkope stalling en daarbij moet ik een hele hoop zelf doen voor dat geld, wat ik daar maandelijks dok. :+
Maar ach, doe het met liefde, want mijn paard betekent heel veel voor me.

PS: lees nu pas je latere post. Ik denk dat sommige mensen inderdaad voor hun eigen gemak kiezen m.b.t. het houden van hun paard op stal. Let op: ik zeg sommige mensen. ;)
Ken ze uit eigen ervaring. :j
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 31-01-10 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt