Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Mijn pony is echt een buitenpaard
Ehrentusch_ schreef:In de zomer staat mijn paardje de hele dag buiten, van half 9 tot 6. s'nachts gaat hij zowiso binnen.
In de winter gaat hij niet op de weide, maar wel elke dag in de piste of trainingsmolen.
Ik wacht met smart!! bello2005 schreef:Ehrentusch_ schreef:In de zomer staat mijn paardje de hele dag buiten, van half 9 tot 6. s'nachts gaat hij zowiso binnen.
In de winter gaat hij niet op de weide, maar wel elke dag in de piste of trainingsmolen.
noem je dat de hele dag ?
is nog niet eens een halve dag..
ik snap niet dat jullie (algemeen) blij kunnen zijn op een manege??
je kiest toch voor de mogelijkheden voor de pony en niet voor jezelf ?
. Van modder worden ze niet ongelukkig.. opgehokt staan wel.. WolinLotte schreef:Toch blijft het apart.. er komt steeds meer vraag naar optie 1 & 2 stallen.. mensen komen steeds meer terug van het opgehokte paard.. waarom bieden zo weinig pensionstalhouders dit soort stallen aan? Arbeidsintensiever? Mensen zijn toch al blij met optie 2, een groot stuk weiland ombouwen tot winterproof-weide of paddock en je hebt al een heel stuk blijere pensionklanten...
Wanneer gaan ze dit inzien?Ik wacht met smart!!
WolinLotte schreef:Toch blijft het apart.. er komt steeds meer vraag naar optie 1 & 2 stallen.. mensen komen steeds meer terug van het opgehokte paard.. waarom bieden zo weinig pensionstalhouders dit soort stallen aan? Arbeidsintensiever? Mensen zijn toch al blij met optie 2, een groot stuk weiland ombouwen tot winterproof-weide of paddock en je hebt al een heel stuk blijere pensionklanten...
Wanneer gaan ze dit inzien?Ik wacht met smart!!
Was zeer benieuwd hoeveel mensen voor optie 1 zouden kiezen, en toch meer dan dat ik had verwacht. Ik snap ook niet waarom er niet meer stallen overgaan op zoiets, zal indd wel gebrek aan ruimte zijn....
). Citaat:In de zomer staat mijn paardje de hele dag buiten, van half 9 tot 6. s'nachts gaat hij zowiso binnen.
Citaat:noem je dat de hele dag ?
is nog niet eens een halve dag..
ik snap niet dat jullie (algemeen) blij kunnen zijn op een manege??
je kiest toch voor de mogelijkheden voor de pony en niet voor jezelf ?
Citaat:Ik heb dit ook hoor, ik kies niet voor een stapmolen, want dat is een gemaksmiddel voor de ruiter, niet voor het paard... Mijn paard is toch degene die al die tijd op de stal door moet brengen..
Maar als het kan staat mijn paard 24/7 buiten zomers... en zo niet dan staat ze van 8 tot 22 uur savonds.. Dus wel zo lang mogelijk (de regel is dat de paarden niet alleen buiten mogen blijven op het land en dit gun ik mijn paard ook niet..) en tot op de laatste dag gaat ze op het land.. dus niet bij het eerste spatje regen dat ze binnen blijft. Van modder worden ze niet ongelukkig.. opgehokt staan wel..