Voor watvoor stal kies jij het liefst?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eleandra

Re: Voor watvoor stal kies jij het liefst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 18:49

Optie 1, maar dan geen paddock. Hele jaar wei liever :D

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 18:52

Absoluut 1 :) Mijn pony is echt een buitenpaard :)

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 18:52

In de zomer staat mijn paardje de hele dag buiten, van half 9 tot 6. s'nachts gaat hij zowiso binnen.
In de winter gaat hij niet op de weide, maar wel elke dag in de piste of trainingsmolen.

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 18:56

nou ik heb een zeur van een pony en als zij optie 1 niet krijgt dan wil ze alleen maar bijten en shago doen duss wel het liefste optie 1 :Y)

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 18:57

Ehrentusch_ schreef:
In de zomer staat mijn paardje de hele dag buiten, van half 9 tot 6. s'nachts gaat hij zowiso binnen.
In de winter gaat hij niet op de weide, maar wel elke dag in de piste of trainingsmolen.

noem je dat de hele dag ?
is nog niet eens een halve dag..

ik snap niet dat jullie (algemeen) blij kunnen zijn op een manege??
je kiest toch voor de mogelijkheden voor de pony en niet voor jezelf ?

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 18:58

Toch blijft het apart.. er komt steeds meer vraag naar optie 1 & 2 stallen.. mensen komen steeds meer terug van het opgehokte paard.. waarom bieden zo weinig pensionstalhouders dit soort stallen aan? Arbeidsintensiever? Mensen zijn toch al blij met optie 2, een groot stuk weiland ombouwen tot winterproof-weide of paddock en je hebt al een heel stuk blijere pensionklanten...
Wanneer gaan ze dit inzien? :P Ik wacht met smart!!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 19:01

bello2005 schreef:
Ehrentusch_ schreef:

Ik heb dit ook hoor, ik kies niet voor een stapmolen, want dat is een gemaksmiddel voor de ruiter, niet voor het paard... Mijn paard is toch degene die al die tijd op de stal door moet brengen..
Maar als het kan staat mijn paard 24/7 buiten zomers... en zo niet dan staat ze van 8 tot 22 uur savonds.. Dus wel zo lang mogelijk (de regel is dat de paarden niet alleen buiten mogen blijven op het land en dit gun ik mijn paard ook niet..) en tot op de laatste dag gaat ze op het land.. dus niet bij het eerste spatje regen dat ze binnen blijft :) . Van modder worden ze niet ongelukkig.. opgehokt staan wel..

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 19:03

Optie 1,
Ik zie er niet echt het nut van in om ze 's nachts op stal te zetten?

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 19:03

De pensionstal waar mijn pony staat is ongeveer zoals stal 2.
Maar als ze thuis staat komt ze 24/7 in het land te staan, en in de winter halve dagen in het land. :)

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 19:04

WolinLotte schreef:
Toch blijft het apart.. er komt steeds meer vraag naar optie 1 & 2 stallen.. mensen komen steeds meer terug van het opgehokte paard.. waarom bieden zo weinig pensionstalhouders dit soort stallen aan? Arbeidsintensiever? Mensen zijn toch al blij met optie 2, een groot stuk weiland ombouwen tot winterproof-weide of paddock en je hebt al een heel stuk blijere pensionklanten...

Ik denk dat veel stallen er niet genoeg ruimte voor hebben.
Om een stuk grond te gebruiken voor de zomer & voor de winter.
Daarnaast is neit elke grond geschikt of er moet het 1 en ander aangepast worden.
En tsjah, dat kost geld..

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 19:17

WolinLotte schreef:

Daarom start ik dit topic dus ook ;) Was zeer benieuwd hoeveel mensen voor optie 1 zouden kiezen, en toch meer dan dat ik had verwacht. Ik snap ook niet waarom er niet meer stallen overgaan op zoiets, zal indd wel gebrek aan ruimte zijn....

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 19:32

weet niet waarom er weinig van die stallen zijn

vooral waar wij wonen ameretto27 ;)

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 19:58

ik kies voor 1,
daar kunnen ze best tegen vind ik.
Maar van die sportpaarden die een aantal keer in de week een wedstrijd rijd,
en paarden die geschoren zijn zou ik kiezen voor 2.

SaraB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:04

Ik zit een beetje tussen 1 en 2 in. Mijn paard en pony staan nu overdag op het land, 's nachts binnen. Zomers gaan ze 24/7 het land op. Dit vind ik prima, ze willen toch niet echt lang buiten blijven in dit weer, ze staan al klaar om binnen te komen rond een uur of 4 's middags.

Faciliteiten: buitenbak, veel weiland, goed geventilieerde stallen, veel uitrij mogelijkheiden (al deze dingen zijn er al). Ik wil alleen een grote binnenbak om in te kunnen rijden waneer het niet mogelijk is om buiten te rijden (hoewel, dat vergeet ik weer als het weer lente wordt :o ).

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:15

zomer staan ze 24/7 op de wei in de winter op stal . paarden worden zelf buiten gezet alleen dit spreken we ook af met stalgenoten. die van mij gaat ongeveer 3 miss 4 keer per dag naar buiten

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:20

Citaat:

Citaat:

Citaat:
Ik heb dit ook hoor, ik kies niet voor een stapmolen, want dat is een gemaksmiddel voor de ruiter, niet voor het paard... Mijn paard is toch degene die al die tijd op de stal door moet brengen..
Maar als het kan staat mijn paard 24/7 buiten zomers... en zo niet dan staat ze van 8 tot 22 uur savonds.. Dus wel zo lang mogelijk (de regel is dat de paarden niet alleen buiten mogen blijven op het land en dit gun ik mijn paard ook niet..) en tot op de laatste dag gaat ze op het land.. dus niet bij het eerste spatje regen dat ze binnen blijft :) . Van modder worden ze niet ongelukkig.. opgehokt staan wel..

de eerste die het met me eens is.. zucht
die ik het letterlijk zie schrijven

Charlot2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:27

Ik zou niet willen kiezen eigenlijk, het hangt heel erg van de behoeften van je paard af. Sommige paarden willen bijna niet op stal en anderen vinden er buiten niks aan. Ik ben dus van mening dat je je paard goed moet observeren wat hij wil en daar je stal op aanpassen in hoeverre dat mogelijk is. Daarom ben ik ook altijd erg voorstander van een schuilstal zodat het paard kan doen wat hij wil.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:47

Charlot2000 schreef:
Daarom ben ik ook altijd erg voorstander van een schuilstal zodat het paard kan doen wat hij wil.

maar dat vind ik niet meer dan normaal

mriaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:52

Optie 2; maar dan wel i.p.v een paddock op de wei of een enorme grote graspaddock als ik sommige stallen zie met zo'n kleine modderpaddock daar zou ik mijn paard ook liever niet inlaten
Gewoon de hele dag naar buiten lekker de wei op en s'avonds naar binnen :j
Helaas komt ze nu amper buiten dus ben al opzoek naar een andere stal :Y)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 23:48

Optie 1.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 17:10

1, maar dan wel een goede(!), liefst verlichte buitenbak erbij en een overdekte ruimte/poetsplaats/zadelkamer vind ik het meest ideaal :)

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 18:24

Dribbelkont schreef:
weet niet waarom er weinig van die stallen zijn

vooral waar wij wonen ameretto27 ;)

Zullen we samen 1 beginnen ;)

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:00

ja hihi
doen we :D

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:55

1 is waar ik voor gekozen heb voor mijn paard.

ook met minder luxe zou ik voor 1 kiezen maar waar mijn paard staat in de bewegingsstal is er voor de ruiter zo'n beetje alles aanwezig binnenbak, buitenbak, longeerton, 2 ruime poetsplaatsen met warm water en een zadelkamer, er komt nog een solarium.

helaas ligt het niet dicht bij het bos maar er komt aangrenzend aan het erf een ruiteroute.