Hoe lang hebben jullie al niet kunnen rijden door de vorst

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Xhiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 19:08

mijn paard staat al sinds eind oktober stil :o dat komt omdat ik geen bak tot beschikking heb (ook geen buitenbak) want ik train op het land van mn vader. maar dat is nu zo nat dat ik al 3 maanden niet heb gereden. ze komen overgens wel bijna elke dag buiten

SaraB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:14

Roka schreef:
Helaas kunnen wij al geruime tijd niet rijden door de vorst!
Kan me niet herinneren dat we zolang achter elkaar niet hebben kunnen rijden.
Gelukkig kunnen ze bij ons nog wel de hele dag op het land staan, dat gelukkig nog wel.

Hoe doen jullie dit? Gaan jullie naar een binnenbak in de buurt?

Ik heb drie keer mijn paard kunnen rijden sinds de kerstdagen! Ik wordt er gek van. Heb nu besloten om een trailer te kopen (was toch van plan, maar dan in de lente) en een paar keer door de week naar een binnenbak te rijden hier in de beurt.
Gelukkig mogen mijn paard en pony overdag op de land staan, ze hebben maar alleen twee dagen binnen moeten blijven sinds de kerstdagen. Twee dagen te veel, mijn merrie ging uit de dak toen ik haar naar buiten brakt, hoewel ze was wel heel rustig op stal.

Manonx

Re: Hoe lang hebben jullie al niet kunnen rijden door de vorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:20

Onze paarden staan overdag als het niet te glad is in de bak!
maar voordrest hebben wij ook al ongeveer anderhalve maand niet kunnen rijden ben ik bang ..

wordt er nu wel een beetje gek van hoor!

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 20:48

net nieuws gezien, goed nieuws, 5 graden overdag!

Clyde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 10:31

ja gaat de goede kant op.

Roka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 19:14

Maar s'nachts toch een paar graden vorst! gatver!
Ben het zooooooo zat!

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:14

Hopelijk kan hij morgen weer de hele dag in de bak lekker buiten spelen

boef85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:16

Ik heb al meer dan twee maanden niet meer gereden .
De buitenbak is niet goed en naar een binnenbak gaan is nog steeds niet gelukt .

Komt wel elke dag met vriendjes in de paddock en gaan veel wandelen over de fietspadden .

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:19

bij mij is het al van begin November geleden :(
tussentijd heb ik nog 2 keer op mijn paard gezeten maar toen bleef het ook bij veel stappen en een beetje draf.
probleem bij ons is dat onze piste heel lang modderig blijft en door de modder vreselijk glad wordt

x_mnq

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:53

dikke 2 maanden al |(

loveflira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:17

ik heb een week geleden of zo misschien 2 terug kunnen rijden na 3 weken niet rijden :(

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:20

Vanaf half december hebben ze hier al vakantie.

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:21

6 of 7 week al niet kunnen rijden!
zou al 3 weken geleden naar een binnenbak gaan kon aldoor niet door gaan omdat het te glad was op de weg voor 2 paarden in de trailer:@ (beetje eng dus!)
en heb in maart een dressuurclinic! dus dan moet ze wel weer op conditie zijn!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:06

Probeer zo vaak mogelijk naar een binnenbak hier te gaan. Is ongeveer 3-4 keer per week iig. Nu is er bijna elke zaterdag wedstrijd, dus kan dat niet en zondag is de bak hier dicht.
De wei/ paddock in gaat haast niet, baal daar echt van. Maar die van mij staat op ijzers en gaat buiten als een gek te keer.. Ze gaat gewoon onderuit. Met die hakken die ze onder d'r ijzers heeft. Ze kijkt echt niet uit... Is gewoon eng om te zien. Maarja, ze moet eruit. Vind het ook niets om haar op stal te hebben. Dus hou me hart elke keer maar weer vast..
Ik hoor vaak zeggen: 'Paarden kijken zelf wel uit'. Nou geloof me.. De mijne helaas niet, deed ze het maar.

Heb vrijdag wedstrijd. Zou ook net, na 3 weken eindelijk weer, naar les gaan. Maar toen begon het weer te sneeuwen. Dus weer niet op pad met de trailer. Aangezien ze hier niet meer strooien vond ik dat te risico vol.

Heb het nu echt even gehad me dit weer..

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:08

idd.. sinds eind Oktober :\ zúcht..

heb iig wel een 2e bijrijdpaard mét binnenbak :)

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:08

Ik heb de paarden ook al ongeveer 2,5 maand stil staan..
This gewoon niet leuk meer... Ben der nu echt klaar mee..

Binnenbak ik voor mij opzich 10 min met auto.. Maar moet dan met 2 paarden heen. En de ene is hengst en die mag niet voor 9 uur `s avonds op de manege komen..
En mama wil ook niet iedere dag met me mee wat ik heel goed kan voorstellen.. En om nou 2x in de week naar de manege te gaan.. tsja, wat heeft het voor nut....

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 08:56

Gisteren toen ik kwam bleek de buitenbak nog vol sneeuw te liggen, maar de weg was wel mooi sneeuwvrij. Dus heb hem opgezadeld en heb een buitenritje gemaakt. Ik had er wel mijn handen vol aan, dribbelend en hard snurkend bekeek hij alles, als hij schrok stond hij stil en stak zijn giraffenek omhoog. Maar niet zo dat ik hem niet kon houden. Dus eigenlijk heel braaf als je nagaat dat ik 16 december voor het laatst opgezeten had.

@Sannnn, mijn paard doet ook niet voorzichtig als je hem zou losgooien in de bak, dus dat doe ik dan ook echt niet. Hij heeft al een keer zijn halve hoef doormidden gehad met ijs en sneeuw, en een keer zijn bilspier gescheurd omdat hij in spagaat lag. Het grootste gedeelte van de dag stond hij dus op stal, iedere dag werd er wel een stuk gewandeld met hem aan de hand, maar alleen als de weg sneeuwvrij was.

Clyde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 12:22

Onze bak is weer goed! Gisteren lekker gelongeerd en nog eventje losgegooid. Ik mag er nog eventjes niet op vanwege een genezen plek op zijn schoft. Maar dit was ook erg leuk.
Vanmiddag weer! Yes :)

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:14

Hier in Zeeland heeft het gelukkig niet zo erg gesneeuwd als in andere delen van het land, maar het heeft ook flink gevroren en wat geijzeld.
Mijn pony heeft van half december tot half januari 'stil' gestaan. Door de sneeuw, ijzel en bevroren bakken, werden we beperkt tot wandelingetjes over de stukken asfalt die begaanbaar waren.
Halverwege januari was de ergste sneeuw weg en konden we weer wat buitenritjes maken over de fietspaden. Gelukkig begon het kort daarna te dooien en konden we ein-de-lijk weer in de bak voor het echte werk.. :)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 07:37

Ik rijd 4 x in de week naar een binnenmanege en dan vaak op zondag nog wedstrijd, dus rijden is het probleem niet.

Wat ik veel erger vind, is dat ze er bij mij niet uitkunnen, noch in het land, noch in de paddock, vanwege de sneeuw en het ijs. Veel te link... Ze hebben 2 weken geleden precies 2 dagen in de paddock gestaan en verder staan ze al vanaf half december op stal.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 14:19

Ik heb gisteren voor het eerst weer in de bak op de vereniging kunnen rijden, bodem was goed, paard moest weer even wennen... 8-)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 14:25

JaneJansen schreef:
16 december begon het te sneeuwen en sindsdien heb ik het zadel niet meer aangeraakt!

Hier precies het zelfde, zelfs de datum klopt :P.
Kon ik vandaag weer les krijgen... ben ik ziek :( :o
Naja hopen dat ik er volgende week weer op kan klimmen. :D

CrossHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 16:24

heb ook al heel lang niet gereden in nieuwe jaar 2x ofzoiets
wou vandaag gaan rijden 'kweet niet hoe het zit maar singel te kort... :(:)
terwijl ze helemaal niet dikker is geworden..

maar bij mij gebeurt er dus ook niet zoveel wou gisteren gaan rijden hele maal mistig, en dan ken ik echt niet gaan rijden want dan zien ze niet wat er in het land gebeurt en schrikken ze overal van, en dat is ook weer niet zo leuk..

maar ze staan wel regelmatig in de paddock samen met dr vriendinnen en vrienden :o

maar vind het wel jammer dat het zo hard moet vriezen.. ijs is ook wel leuk maar rije vind ik leuker

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 16:26

2 maanden |(
Echt zo balen!

Niikki13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 23:22

Gelukkig rijd ik op een manege waar een binnenbak is, dus ik rijd nog lekker 1keer per week! :o