russel schreef:sayaxkikker schreef:mijn paard eet ook stro al heel lang maar eeft nog nooit kolieke gekregen![]()
hij eet bijnaheel zijn bot op
![]()
![]()
![]()
Sommigen paarden zijn ook net hondjes he??
nee ni echt
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Terwijl ze wel de hele dag op stal staan

pmarena schreef:Tja , over een goede stal valt te twisten
Ik vind een stal waar een paard er hooguit een paar uurtjes per dag uit komt , waarvan dan nog een groot deel de training is , dus weinig gedoseerde , vrije beweging , niet in de frisse lucht....geen goede stal. En al helemaal niet als ze waarschijnlijk te weinig hooi krijgen....
En als ze dan ook nog eens maar 5 plakken stro verbruiken per 3 dagen ?Terwijl ze wel de hele dag op stal staan
![]()
Dan kan de stal er ook niet echt fris bij liggen , of er wordt toch wel degelijk meer gebruikt want normaal zou je van een normale baal 5 plakken per dag makkelijk gebruiken als ze de hele dag binnen staan
Maar als er niks beters te vinden is dan is dat blijkbaar even niet anders , hopelijk hebben de het op de school-stal beter voor elkaar
Als het dier gewoon wat meer vrijheid krijgt om de hele dag een beetje rond te lopen en te eten ipv. die eet & beweegexplosief die het nu heeft , dan heb je dikke kans dat dat probleem van die diarree en het stro eten gewoon ineens verdwijnt omdat het beestje veel paardvriendelijker gehouden wordt , in een beter ritme voor het lijf waardoor het stro-eten niet meer nodig is voor het beestje om zichzelf bezig te houden
Rommel over stro heen smeren zou mijn keuze niet zijn , dat is echt symptoombestrijding. Het beestje heeft waarschijnlijk gewoon last van honger of verveling , als je dan dat stro ook nog afneemt wordt het voor het beestje niet beter...
O overigens , weten jullie wel dat Belgen een "baal" hooi , vaak een "bot" hooi noemen ?
) Dus het is wat dat betreft niet anders.
maar een stal zonder strooisel / zachte ligplaats vind ik niet kunnen 

Alleen daarom is het al ranzig om ze op een kale vloer op te sluiten... maargoed , dat vind ik hoor , ieder z'n pleziertje
pmarena schreef:Wel zit het dier dan nog met het probleem dat hij blijkbaar wat te knabbelen mist , maar daar heb je extra hooi voor

Jasmijn1989 schreef:pmarena schreef:Tja , over een goede stal valt te twisten
Ik vind een stal waar een paard er hooguit een paar uurtjes per dag uit komt , waarvan dan nog een groot deel de training is , dus weinig gedoseerde , vrije beweging , niet in de frisse lucht....geen goede stal. En al helemaal niet als ze waarschijnlijk te weinig hooi krijgen....
En als ze dan ook nog eens maar 5 plakken stro verbruiken per 3 dagen ?Terwijl ze wel de hele dag op stal staan
![]()
Dan kan de stal er ook niet echt fris bij liggen , of er wordt toch wel degelijk meer gebruikt want normaal zou je van een normale baal 5 plakken per dag makkelijk gebruiken als ze de hele dag binnen staan
Maar als er niks beters te vinden is dan is dat blijkbaar even niet anders , hopelijk hebben de het op de school-stal beter voor elkaar
Als het dier gewoon wat meer vrijheid krijgt om de hele dag een beetje rond te lopen en te eten ipv. die eet & beweegexplosief die het nu heeft , dan heb je dikke kans dat dat probleem van die diarree en het stro eten gewoon ineens verdwijnt omdat het beestje veel paardvriendelijker gehouden wordt , in een beter ritme voor het lijf waardoor het stro-eten niet meer nodig is voor het beestje om zichzelf bezig te houden
Rommel over stro heen smeren zou mijn keuze niet zijn , dat is echt symptoombestrijding. Het beestje heeft waarschijnlijk gewoon last van honger of verveling , als je dan dat stro ook nog afneemt wordt het voor het beestje niet beter...
O overigens , weten jullie wel dat Belgen een "baal" hooi , vaak een "bot" hooi noemen ?
Als ik het goed heb begrepen gaat ze naar deurne, daar gaan de paarden ook niet naar buiten (en die school noemt zich dan een voorbeeld) Dus het is wat dat betreft niet anders.
@TS: Je zei dat je paard een grasbuik had, maar hoe is haar conditie verder? want een grasbuik kan ook duiden op weinig buikspieren, ik weet niet hoe je nu met haar traint? En hoeft dus niet perse een erge overvoeding te zijn. Dan nog een vraagje, hoeveel krachtvoer, en wat voor krijgt ze?
Jasmijn1989 schreef:Gaan ze vanaf september echt naar buiten? want dat zou dan wel iets nieuws zijn, maar wel goed nieuws voor de paarden daar!
Hoe zit het nu precies met haar voer? KG krachtvoer enzo?

Snoompje schreef:Haha die van mij vreet in één nacht haar stal zo goed als leeg
Probeer vlas, kun je lang mee doen als je het goed doet.
En wat annebe al zegt: geef je paard iets anders te eten, misschien zo'n bal waar brokjes in zitten (werk bij mij erg goed)
Veel succes ermee!