hoeveel wordt hier op verdiend?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 01:59

maXcomX schreef:
Hallo,

50 Euro is inderdaad goedkoop.

Hoewel ik de rekensommen niet zo goed begrijp. Wij betalen hier per 500 kg 30 euro voor hooi (2e snede, dat is het beste, de rest bevat teveel of te weinig voedingsstoffen) en 20 euro per 500 kg stro (gerst) Een gemiddeld paard eet tussen de 5 en 8 kilo hooi per dag (bijgevoederd met 2-3 kg krachtvoer) in de wintermaanden. Een paard dat niet werkt, krijgt ook minder voer, anders heb je in no time een hangbuikzwijn, dat alleen maar eet en schijt.

Ja maar grote balen zijn altijd in verhouding goedkoper.
En er zit ook veel verschil in prijs waar je woond en de kwaliteit.
Daarbij stro is op dit moment erg duur.

Dan heb je nog al de tijd dat ze steekt in het mesten en voeren.
Plus de onderhoudskosten van het land/omheining.

Ik weet zeker dat ze er niks op verdiend, ja een maatje voor der eigen pony.
Maar vind het zeker niet verkeerd van haar dat ze er 50 euro voor vraagt.
Je maakt ook gebruik van een dienst, en daar moet je voor betalen.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 01:59

haha, de ts kwam me al bekend voor:
[BB] Prijs hond uitlaten.
Hier wil ze geld van oudere mensen voor het uitlaten van hun hondje.

Denk dat we te maken hebben met de opvolger van Wouter Bos :=

al wou ik wel dat ik zo goed op mn centen lette en niet zo'n gat in mn handen had hiihi

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 02:05

blue_kim schreef:
kjcm schreef:

goh, doe mij t adres van die verkoper?!
bestel ik meteen een paar wagens!
onder de 1 euro vindt je geen goede kwaliteit hooi (balen van ong.20 kg)
dat is waarschijnlijk de prijs van t persen en dan nog is t laag.........

zal ze niet de prijs voor het produceren van een baaltje bedoelen? want die 3 euro die er voor een baal gevraagt door de verkoper is inclsief winst.

maar ik denk dat je een mooi prijsje hebt hoor. je paard staat in gezelschap en wordt goed onderhouden dus dan mag je niet klagen denk.

Dat denk (hoop) ik ook want de prijs voor het persen van een baaltje ligt hier maar heel erg net onder een euro, geloof dat het 93 cent is. Dat zou betekenen dat zij de baaltjes gratis krijgt van haar broer/vader (wie was het?) en dat lijkt me weer vreemd, neem aan dat ze hem wel gewoon betaald voor de moeite en het hooi? Misschien geen normale verkoopprijs maar als zij ze voor de persprijs koopt legt hij er geld op toe (voor vervoer, mest ed).

Maar afgezien daarvan vind ik dat je een heel mooi plekje hebt, het zal haar idd niet veel meer moeite kosten omdat ze alles toch al moet doen voor haar eigen paard maar evengoed heb jij heel goedkoop een mooi en vertrouwd plekje voor je paardje, je mag dus zeker niet klagen.

Mavelle schreef:
Bij ons mag zo eentje nog wel gratis in het land. Die drie hapjes hooi kan ik niet moeilijk over doen uitmesten en het land onderhouden moet zowieso gebeuren. Als ik maar 1 paard had zou ik blij zijn dat hij niet alleen zou hoeven te staan!

Dat het toch wel moet gebeuren is waar maar evengoed ben je dan wel gratis het dier van een ander aan het onderhouden, ik zou me er serieus voor schamen als ik mijn shet ergens gratis zou stallen/weiden om die reden.
Het is niet meer dan netjes en fatsoenlijk dat je meebetaald aan het onderhoud van weide ed, dat scheelt dan de eigenaar weer net een beetje, land is zowieso al niet goedkoop en onderhoud zit ook een hoop tijd en geld in, dan kan de eigenaar een tegemoetkoming echt wel gebruiken.

Overigens; een shet is nogal een verschil met een Epony, ik weet niet hoe het weiland omheind was maar de kans is groot dat de eigenaar een extra draadje onderlangs heeft gemaakt om haar shetter binnen te houden.

happy27

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 03:26

tones schreef:
Ik vind dat jij je handjes mag dicht knijpen voor die prijs.

Nou inderdaad, vind het een beetje apart hoor dat je je dat afvraagt voor 50 euro. Sorry hoor maar dan zit jij echt heel erg goed. Denk dat de mensen waaronder ik die 250 a 300 per maand betalen zich dit beter af kunnen vragen..

Bedoel het niet naar, maar weet je hoeveel mazzel je hebt met zo een laag bedrag

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 07:05

Geen geld voor wat je krijgt. Als ik een shet zo kon stallen zou ik zoveel mogelijk meehelpen met onderhoud van wei, stal enz. niet financieel (buiten die €50), maar wat werk betreft. Ben maar blij met je plek.

kimmie88

Re: hoeveel wordt hier op verdiend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 12:25

Wat zou je dan willen? Een paard houden kost nou eenmaal geld. De een is 'wat' meer kwijt dan de ander, maar het blijft geld kosten. Voor niks gaat de zon op, hoor... En zelfs dat nog niet eens iedere dag :P.
Nee, meis je mag je handen echt dicht knijpen met deze plek

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:03

kimmie88 schreef:
Mavelle schreef:
Bij ons mag zo eentje nog wel gratis in het land. Die drie hapjes hooi kan ik niet moeilijk over doen uitmesten en het land onderhouden moet zowieso gebeuren. Als ik maar 1 paard had zou ik blij zijn dat hij niet alleen zou hoeven te staan!

Hier is idd ook veel voor te zeggen, maar blijf er bij dat 50 euro niet veel is. Je bent meer kwijt als je je veulen naar de opfok stuurt

Daar heb jij dan weer gelijk aan ;)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:59

Nu ben ik eigelijk heel benieuwd wat de TS in gedachte had als goede prijs?
Want volgens mij vind je het zelf te duur?

Ik vind het een normale prijs. Omdat je er zelf waarschijnlijk niet mee toe gaat komen zou je je shetveulen aan huis zetten. Dus eigelijk kun je niet goedkoper staan.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:03

Vind het net zoals velen hier, zeer vriendelijk prijsje voor het stallen van je shet in weiland met schuilstal en vriendje.
Zonder dat je zelf water hoeft aan te slepen bij vorst, uit hoeft te mesten of wat dan ook.

brenda13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:26

ik denk dat 50 euro een koopje is, een grote shet zoals van ons eet een derde baal hooi per dag en stro kost per klein baaltje al snel 2,50 euro, en een hooi baaltje 2,50 euro.
wij hebben zelf 2,5 ha land en de vaste lasten zijn als je particulier bent voor dit stuk land 110 euro ontroerende zaak belasting per jaar, verder 170 euro per jaar waterschaps lasten, daarnaast of de loonwerker voor 1000 meter sloot die uitgehaald moet worden elk jaar of zelf doen, een keer per jaar greppels op diepte brengen, wij doen dat zelf met eigen machines en de aanschaf daarvan was rond de 12000 euro, aanschaf land voor onze hobby? dus reken maar uit wat de kosten zijn en wat die 5o euro zo doet die je dan per maand vangt, wij hebben ook een paar kostgangers zomers voor 50 euro per maand maar dat vinden sommige mensen al veel om te betalen en dus vang ik soms zelfs niet altijd omdat het allemaal veeeeeel te duur is, de paarden die in de kost staan zijn dus gewoon grote paarden.
het totaal beeld is een investering voor onze hobby van ruim 50000 euro en dan alle lasten nog en evengoed gezeur als iemand misschien een paar euro terug verdient..????