Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
VanHuisUit schreef:Liesje heel veel sterkte.
Mijn pony's graven wel in de sneeuw en plukken dan stukjes gras weg. Ze drinken ongeveer evenveel als daarvoor. Ik denk echt niet dat een pony / paard in principe de hele dag sneeuw gaat lopen eten. Die van mij lopen al vanaf het begin van de sneeuw buiten, ze lopen altijd buiten en hebben echt nergens last van (maar krijgen wel 24/7 hooi plus water).
Ik hoopte dat ze sneeuw zouden eten en we niet zoveel water zouden moeten heen en weerbrengen.... maar dat is bij ons dus niet waar. Misschien gelukkig maar, als ik het verhaal van Liesje lees....
sheela schreef:Nu vraag ik me af: als paarden teveel sneeuw naar binnen werken of dat niet veel te koud is voor hun maag en of ze nu niet eerder koliek krijgen? Normaal als je paarden water geeft, mag het nooit teveel koud water zijn, want dan hebben ze kans op koliek. Maar sneeuw eten ipv van water drinken is geen probleem?
Ik weet ook wel als ze niet willen drinken kan je ook niet dwingen. Het is graag of helemaal niet.
MilaMila schreef:sheela schreef:Nu vraag ik me af: als paarden teveel sneeuw naar binnen werken of dat niet veel te koud is voor hun maag en of ze nu niet eerder koliek krijgen? Normaal als je paarden water geeft, mag het nooit teveel koud water zijn, want dan hebben ze kans op koliek. Maar sneeuw eten ipv van water drinken is geen probleem?
Ik weet ook wel als ze niet willen drinken kan je ook niet dwingen. Het is graag of helemaal niet.
Mijn paard kreeg er diarree van. De dierenarts zei dat ze van bevroren gras en sneeuw eten, ook half bevroren water, diarree kunnen krijgen. Kan verder geen kwaad, zei ze.