hoe belangrijk is een cap voor jullie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 21:46

Ik rijd altijd met cap, ook als ik ga meeten en ik weet dat ik mag rijden gaat mijn cap altijd mee (behalve naar Nimber, aangezien ik haar cap kan lenen). Alleen als ik alleen ga stappen *uitstappen* rijd ik zonder cap...

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 21:47

Op m'n eigen pony heb ik altijd m'n cap op, op de KWPN'ers waarbij ikaf en toe groom thuis (althans, waar ze dus staan) nooit, op wedstrijden (met uitstappen enz) wel

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 22:32

Ik heb poke hekel aan zo'n ding no way dat ik die op doe als ik buitenrijd. Is ook niet nodig hoor Knipoog

In de les is het verplicht, maar wel logisch er zitten een paar knollen bij die onverwachts gek gaan doen.

VeraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 22:35

ik stap niet op een paard zonder een cap. Je kunt er soms de schade bij een val flink mee beperken. En ik voel me niet op mijn gemak zonder cap op een paardenrug

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 22:38

Schaam schaam schaam, volgens mij heb ik niet eens een cap! Of misschien ergens onder/achter in mijn kast. Maar nu ik met Pablo buiten ga rijden wil ik er wel 1 kopen. Alleen heb er nog geen 1 gevonden die me goed zit. Lastig lastig! Maar voor 10 juni moet ik er 1 hebben ivm de paardenvierdaagse!

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 22:44

ik heb me cap gewoon aan de muur hangen ik gebruik dat ding nooit als ik rij
ik heb er zo'n hekel aan bah

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 00:42

Ligt aan het paard. Bij Gently alleen met springen en als het verplicht is.
Sinds ik mijn neus gebroken heb door die klere cap ben ik er helemaal niet meer zo happig op.... (Anders had ik waarschijnlijk alleen een beste hap zand genomen en die had ik nu evengoed)

Als mijn dochter erbij is draag ik hem altijd. Hoezo SCHIJNHEILIG.... moet toch het goede voorbeeld geven he.....

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 07:35

Tegenwoordig vrijwel altijd.
Vroeger droeg ik nooit een cap, maar ik heb toen een paar mensen gezien die zonder cap een ongeluk hadden gehad (hersenschudding, gebroken kaak, gat in het hoofd, etc.). Ik besef nu maar al te goed dat je zelfs met het braafste paard kunt verongelukken.
Ik heb vorig jaar een veiligheidscap gekocht, en die heb ik nu altijd op. Een enkele keer stap ik zonder in de buitenbak, maar dan voel ik me toch niet helemaal op mijn gemak.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 08:35

Heb inmiddels wel door ervaring geleerd dat je gewoon altijd ene cap op moet. Ook al zit je op een superbraaf paard!

Zo ging een stalgenootje van mij -op haar SUPERBRAVE paard- naar buiten. Hij struikelt, rolt over de kop en zij valt er af. De val heeft in dit geval niets te maken met wel of geen braaf paard, maar gewoon met samenloop van omstandigheden. Een cap is dus ook bij dit superbrave paard gewenst!

Ik heb mijn haf sinds ik hem heb 2x zonder cap gereden en beide keren ben ik er dus afgekletterd! Haha! Inmiddels rij ik NOOIT meer zonder cap, al was et uit puur bijgeloof. Haha!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 09:19

Heel belangrijk, ik rij altijd met cap.
Mijn oude is alleen te oud geworden, dus ik ga een nieuwe kopen, omdat ik dat toch veiliger vind. zie [VMR] Casco Arcus of Casco Duell?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 10:00

Eigenlijk altijd(vraag maar aan Lielle Tong uitsteken )

Ik heb er geen last van en zonder voel ik me gewoon helemaal niet happy Ik heb hem gewoon altijd op en voel me helemaal kaal zonder Bloos
En buiten is het ook handig als je langs laaghangende takken komt

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 10:16

ik rijd alleen buiten met een cap op en met wedstrijden. Ondanks dat ik het heel belangrijk vind rijd ik er in de bak niet mee. (en dat wil echt niet zeggen dat ik nooit geen close-contact met de bakrand heb gemaakt)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 10:23

Ik rijd in mijn les, met springen met een cap. met crossen met zn veiligheidsding en onbekende paarden of jonge altijd met cap. Alleen als ik de paarden goed ken rijd ik zonder. Zoals bij mijn eigen, maar de laatste tijd zet ik steeds vaker mijn cappie op.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 11:16

Kan niet meer rijden en dat is misschien maar goed ook, want mijn Schijnheilig beschermengel Schijnheilig begon heus een beetje moe te worden...

Voor een rijcursus van een week moest ik er ooit 1 aanschaffen. Na de eerste les liet ik 'm af, niemand zei er wat van en toen.........

hebben de muizen in mijn kast op stal hem in de volgende jaren uiteindelijk opgevroten. Tong uitsteken

Zou het er ooit van komen dat ik nog eens op een paard getakeld kan worden (hoop doet leven! Haha! ), dan gaat die cap/helm eerst op, zeker weten. Schijnheilig
Hoe 'n grafhekel ik ook aan die dingen heb, inmiddels heb ik genoeg aan de herinneringen Lachen aan vrijheid-blijheid ritten met de wind in mijn haar...
(en sluit ik ook mijn ogen niet meer voor de angstaanjagende statistieken! ).

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 11:40

gomir schreef:
Eigenlijk altijd(vraag maar aan Lielle Tong uitsteken )

Ik heb er geen last van en zonder voel ik me gewoon helemaal niet happy Ik heb hem gewoon altijd op en voel me helemaal kaal zonder Bloos
En buiten is het ook handig als je langs laaghangende takken komt

Jaa, idd al die laaghangende takken op het strand en in de duinen hier Haha!

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 11:48

[/quote]Jaa, idd al die laaghangende takken op het strand en in de duinen hier Haha![/quote]

Sch**tmeeuwen? *LOL*

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 11:56

ik heb ook een tijd zonder cap gereden op mijn verzorgpaard!!
maar als ik naar buiten ging deed ik altijd een cap op, toen we een keer terug kwamen van een buitenrit ( en ik dus mijn cap ophad) gingen we in de wei nog ff galloperen en ik heb echt een van de makste verzorgpaarden!! hij schrok van een hardloper met een felgekleurd jasje aan en ik viel eraf en had een hersenschudding, nu zet ik echt ALTIJD mijn cap op.

toevallig had ik 2 weken geleden ofzo mijn cap vergeten mee te nemen naar de bak, toen heb ik stiekem 1 keer zonder cap gereden...Haha!

maar zonder cap ben je echt riskant bezig!!

pacster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 11:57

ik draag altijd een cap als ik rijd.. niet omdat ik mijn paardje niet vertrouw, maar omdat ik nog geen 18 ben en dan is het verplicht bij ons op stal.. het is ook wel verstandig om er een te dragen... helemaal voor mij.. ik ben immers de topscorder als het om eraf donderen gaat!!

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 12:08

Ik rijd altijd met cap. Zowel in de bak als tijdens het buitenrijden. Ik ben daar inmiddels zo aan gewend dat ik me gewoon kaal voel zonder.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 12:09

ik heb hem op mijn paardjes nooit op.. alleen naar buiten (nog niet eens een veiligheids maja heb hem wel op) op de manege is het verplicht maja daar rijd ik nu ook niet meer dus heb hem nooit nodig Knipoog

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 12:22

Eigenlijk altijd. Een heel enkele keer als ik Dennis van het land haal niet omdat ik hem dan vergeten ben. Maar dat zijn bij hem juist de momenten dat ik het risico loop d'r af te stuiteren. Op een vreemd paard zeker altijd.

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 12:39

Ik heb altijd een cap op. Ik heb er geen last van en het kan je leven redden. Ik zet niet alleen een cap op op mijn eigen pony, maar ook op alle andere pony's. Een ongeluk zit in een klein hoekje......

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 13:19

Ooit met een paard of pony onderuit gegaan (gewoon, door simpel uitglijden) en een hoef vlak langs je hoofd gehad? Op zo'n moment ben je echt blij met je cap...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 13:25

Ik rij nooit meer zonder!!

Mijn leven is er al eens door gered, ik heb lang zonder gereden, maar nu met buitenrijden en rijden in de bak heb ik hem altijd op..

Uitzondering is uitstappen, maar zelfs daarbij zou ik hem opmoeten Lachen