Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ammie2009 schreef:Ik had is even een vraag!
Bij ons op stal (pensionstal) is natuurlijk alles bevroren door dit weer.
Nu kwam ik vanavond op stal, krijg ik te horen dat de paarden maar 2 keer per dag van de pension houder een emmer water krijgen.
Mijn vraag is dus: Hoeveel water moet een paard per dag drinken?
2de vraag: hoorde dat als een paard met dit weer teveel water drinkt wat te koud is koliek kan krijgen klopt dit?
Heb natuurlijk mijn paard nog even een emmer water gegeven want ik vond 2 emmers over de hele dag wel erg weinig, aangezien ze biks en onbeperkt voordroog krijgen.
Graag jullie meningen en tips.
Babsie_Flash schreef:z0rr0 schreef:nou mijn paarden drinken 50 liter dat zijn 50 emmers!
Ik zou in jouw geval grotere emmers kopen
. Bij ons op stal is ook alles bevroren en wordt er met de kruiwagen rond gegaan en mogen alle paarden naar behoefte drinken (al drinken ze bij wijze van 2 kruiwagens achter elkaar..dan wordt er gewoon wat vaker heen en weer gelopen). Bij ons op stal zijn 3 voerbeurten en er wordt toch echt wel 5 tot 6 keer rond gegaan met de kruiwagen (soms wel vaker), ook staat er altijd een kruiwagen met water klaar voor als het paard heeft gelopen en je je paard kan laten drinken.

z0rr0 schreef:ammie2009 schreef:Ik had is even een vraag!
Bij ons op stal (pensionstal) is natuurlijk alles bevroren door dit weer.
Nu kwam ik vanavond op stal, krijg ik te horen dat de paarden maar 2 keer per dag van de pension houder een emmer water krijgen.
Mijn vraag is dus: Hoeveel water moet een paard per dag drinken?
2de vraag: hoorde dat als een paard met dit weer teveel water drinkt wat te koud is koliek kan krijgen klopt dit?
Heb natuurlijk mijn paard nog even een emmer water gegeven want ik vond 2 emmers over de hele dag wel erg weinig, aangezien ze biks en onbeperkt voordroog krijgen.
Graag jullie meningen en tips.
nou mijn paarden drinken 50 liter dat zijn 50 emmers!
normaal is 50 liter, 5 emmers
blue_kim schreef:van zout krijgen ze alleen maar meer dorst....