Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Pipo schreef:Renske, het komt bij mij nog steeds over als een rijtechnisch probleem, of hij heeft last van een medisch kwaaltje. Hij is niet naar de hand, hij neemt geen druk in de hand die opgewekt is door je been. Dus de bedoeling is, hij geeft na, en laat los, dan kom je met wat been, en dan moet hij ipv harder te gaan, het bit aanpakken. Als je dan gaat rijden zul je merken dat hij zodra hij wat lichter word, dat hij ook langzamer gaat, en dit is niet het verschil van 25 km per uur tot 50, maar van 49 tot 50. Als je dat dus voelt, het wat lichter worden dan kom je direct weer met wat been, en dan blijft hij naar de hand toe, zo niet, direct een schop verkopen of stok erbij.
Margreet, die hand op je been is een tijdelijke oplossing, de oorzaak neem je er niet mee weg, je lost het namelijk aan de voorkant op, terwijl het probleem is dat hij achter een been komt.
Dan mag je imo echt wel van goede huize komen
. Dat omhoog komen als ze niet voorwaarts zijn of wat dan ook mag in mijn ogen ook niet!!!!! Nooit niet
(ratelslang daar gelaten...) Je kan altijd in een situatie komen waar je niet de tijd hebt om het rijtechnisch optelossen, bijv. als je buiten de bak bent of op een wedstrijd terein tussen de auto's, nou ja noem maar wat op.
. Heeft iemand hier ervaring mee??????????
) heel goed.
runningkawa schreef:En ook die dingen als tussen de oren slaan horen niet bij de orde van de dag als het goed is.
En als je het dan al doet, dan gaat dat niet om de kracht achter de tik, maar om het schrik effect.
Dus mensen die er echt op los rammen tussen de oren, daar kun je vanuit gaan dat bij die mensen tussen de oren iets verkeerd zit

stef schreef:Maarja, waarom zou ik gelijk hebben? Ik ben een simpel recreatie ruitertje dat zelf altijd veel vragen heeft...

Pipo schreef:Ik krijg spontaan een beeld voor mijn ogen, paard steigert flink hoog, ruiter zoekt in jaszakken naar ei, moet zich op hetzelfde moment ook zittnede houden, en knijpt ei kapot...................ik kan me niet voorstellen dat je dat ding heel kan houden namelijk.

Pipo schreef:Renske, als ik zo lees dat jij dus in je les het binnen no time voor elkaar hebt, dan moet je eens met je instructeur overleggen om een systeem te leren die je thuis makkelijk kunt narijden. Want inderdaad als je het voorelkaar hebt, dan rijd je zo een m of z proef weg.
Ik merk bij veel instructeurs dat het in de les heel goed gaat, maar dat het niet makkelijk na te rijden is, gelukkig heb ik inmiddels iemand gevonden die zo lesgeeft dat je het thuis zonder enige moeite narijd, en dus inderdaad steeds handiger word.