Bij vorst/ sneeuw (gladheid) uitloop, paddock of weiland?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Waar zouden jullie voor kiezen??

in de uitloop
16 (17%)
in de bak
18 (19%)
in het weiland
51 (54%)
(op stal)
9 (9%)

Totaal aantal stemmen: 94

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 13:19

Hier waaide de sneeuw vannacht gewoon de schuilstal en kapschuren in dus stonden ze alsnog in de sneeuw.
We hebben nu een deel van de opening van de schuilstal dicht gemaakt met een oud vloerkleed en aan die kant ligt ook het strooisel en die plek heeft mijn oude pony in gebruik en hij is niet van plan om daar weg te gaan geloof ik.

De kapschuur hebben we de onderkant van de stal dichtgemaakt zodat het daar niet in sneeuwt, maar de bovenkant is nog wel open en daar kan het alsnog door naar binnen waaien. Heb nu maar zeil op de grond liggen zodat er vanavond droog strooisel onder ligt en ik alleen dat zeil even hoef uit te schudden buiten... Lang leve binnenbakken en stallen met zulke weersomstandigheden!
In zulke gevallen zijn dichte stallen toch wel prettig...

de beide merrie's staan van 's ochtends half negen tot 's avonds laat met de beide ruinen buiten, de ruinen blijven buiten met de schuilstal die ze gemoedelijk delen.

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 19:00

Bij ons gaan de paarden gewoon naar buiten in de sneeuw, ook de paarden die rondom op ijzers staan.
Er ligt hier zo' beetje een halve meter sneeuw, mijn shetlander veulentje verdwijnt er zowat in :D
De ondergrond is mooi vlak, heb nog niet gemerkt dat ze gevaarlijk weggleden of dat ze last hadden van ijsklonten.

cissie

Re: Bij vorst/ sneeuw (gladheid) uitloop, paddock of weiland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 19:10

Onze paarden staan met dit weer ook gewoon buiten, 2 hebben er alleen voor ijzers en de andere niks maar dat zijn shetjes.
Ze lopen dan in de paddock en weide en een stuk stoep voor de stallen, de stoep voor de stallen is zo goed als sneeuw vrij...pff vandaag een keer of 3 met de schuiver eroverheen.