Peesblessure gehad: Bandages of peesbeschermers?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nadiah_1993

Re: Peesblessure gehad: Bandages of peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 12:22

En hoe doen jullie het nu dan met dit weer? Mijn paard is altijd heel erg gek als ik hem los laat. En bij ons licht nu heeel veel sneeuw. Ik wil hem graag naar buiten hebben maar het is voor mij denk ik geen opsie.. Ze heeft nu 2 jaar trug 2 pezen gescheurt gehad! Wat kan ik volgens jullie het best doen. Omdat arme dier binnen telaten is ook geen opsie.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 12:31

ik laat altijd mijn paarden buiten ook met dit weer en mijn vorig had ook een peesblessure gehad. Mijn ervaring is dat zeker en paard dat constant de keuze heeft om buiten te gaan goed genoeg aanvoelt of het veilig is om "gek" te doen of niet. Onze paarden gaan alleen overdag buiten en mijn merrie is ook de eerste om al bokkend door de poort te vliegen. Dit heeft ze de voorbije dagen niet gedaan, ze is 1 dag binnen gebleven omwille van de temperatuur (-15°C), wind en sneeuwval en ja ze vertrok al bokkend vanmorgen. Nochtans had ze gisteren wel bijna een uur in de stapmolen geweest. Dus ik acht het veiliger om dagelijks buiten te laten dan enkele dagen binnen en dan even buiten. Ze zijn zo enthousiast, dat ze eerste momenten er helemaal niet op letten dat de ondergrond niet al te best is.

Nadiah_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 14:34

Oke, Bedankt voor de reactie.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:24

Die van mij staat gewoon buiten, gister ook, is nu herstellende van een blessure, maar hij scharrelt een beetje rond en is happy, op de box draaid hij alleen maar rondjes en dat is zwaarder voor de pezen dan het buiten rondscharrelen.