Goede of slechte ervaring met opfok, heeft iedereen wel. Ik denk wel dat het duidelijk is dat de huidige situatie nu, niet ideaal is.
Een jong paard 23 uur op stal laten, vind ik echt niet goed. Maar dan vind ik persoonlijk ook voor alle paarden..
Ik weet niet of je er wat aan hebt. Maar heb het geluk nu thuis dat ik 2 veulentjes samen heb. Ze hebben vanaf dat ze geboren werden in de wei gelopen ('s nachts wel binnen). Nu staan ze in een paddockje omdat de wei echt te drassig is voor woorden. Naar de opfok brengen had voor ons geen zin. Want bij ons in de buurt in opfokstal komen ze in de winter ook niet buiten.. Nou dan kan je ze beter thuis houden toch?
Ze staan nu +- elke dag meer dan 5 uur buiten. Ligt aan het weer o.a. Het voordeel is dat je ze nu wel meer "onder controle" heb. Ze lopen netjes aan het halster en dat soort zaken. Van de zomer weet ik nog niet wat we gaan doen. Misschien dat we ze ergens in Friesland in de wei gooien om dag en nacht buiten te staan.. En dan komen ze in de winter weer terug. Ook ik heb niet goede ervaring gehad bij de opfok.. Maar het is wel een goede les voor hun om even zonder moeder te zijn.. Ze zijn dominant genoeg (beetje te dominant), en een beetje opvoedles van andere paarden zou geen kwaad kunnen.Is het al gelukt om iets anders te vinden? Gelukkig ben je zelf wel weg bij deze stal.