opzeg termijn stalling?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 20:47

gohya schreef:
' showpony'
Je hebt helemaal gelijk,ik liet ook over me heen lopen,was me eigen schuld.Maar ik help zo graag anderen en zie pas veel te laat dat er ook misbruik van je goedheid gemaakt kan worden.
Ik heb het al die tijd zelf toe gelaten,totdat vele mensen me wakker schudde.

*schudt nog even harder* meid laat je niet gekmaken!

gohya

Re: opzeg termijn stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 21:48

Ook jullie in dit topic schudden me harder wakker.Ik weet nu dat het niet oneerlijk is dat ik haar andere stalling laat zoeken,en dat ik geen medelijden hoef te hebben.
Dank jullie wel voor jullie begrip en steun.

esmee_stip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 21:58

Voor de paarden is het erg sneu als ze direct weg moeten, maar als je al vaak hebt gewaarschuwd en geadviseerd hoe het anders kan zou ik haar tot 1januari geven. Ik hoop dat zij daardoor wakker geschud wordt en beter naar haar paardjes omkijkt!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-09 12:12

Het is zeker heel erg sneu voor die paardjes,zijn zulke lieve dieren.Daarom heb ik al die tijd ze gevoerd met mijn eigen biks en muesly,vond het zo zielig voor ze.Deed het voor hun.
Maar toen ik zei dat ik ze niet meer voerde met mijn eigen biks,zij de eigenaresse:daar heb je mij niet mee,maar de paardjes.Dat noem ik misbruik maken van je dieren!

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 12:14

In principe vind ik een maand wel heel redelijk. Echter in deze tijd van het jaar kan het natuurlijk best iets moeilijker zijn om wat anders te vinden en zou ik persoonlijk iemand wel iets langer de tijd geven om wat te vinden, twee maand bijvoorbeeld?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 12:16

gohya schreef:
Het is zeker heel erg sneu voor die paardjes,zijn zulke lieve dieren.Daarom heb ik al die tijd ze gevoerd met mijn eigen biks en muesly,vond het zo zielig voor ze.Deed het voor hun.
Maar toen ik zei dat ik ze niet meer voerde met mijn eigen biks,zij de eigenaresse:daar heb je mij niet mee,maar de paardjes.Dat noem ik misbruik maken van je dieren!

prijs omhoog gooien dan- laat haar zelf dat voer kopen!

anke_anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 12:20

3 maand vind ik wel redelijk

girly_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 22:19

gohya schreef:
Heb ook gezegd dat ze dan idd. volpension moet staan,dan word alles voor haar gedaan.Maar dat kan niet want dat kan ze niet betalen.
Kijk ik vind het helemaal niet erg om te voeren,maar dan moet er wel voer staan.Heb al die tijd mijn eigen voer gebruikt voor haar pony's,ja kreeg ik wel terug hoor.Tot op heden nix terug gehad.

Als ze geen voer kan betalen moet ze de pony's verkopen !!!!

Misschien kun je ze zelf overnemen ?
Als zij vrijwel niet komt, ze niet voert of verzorgt, kun je ze beter overnemen en er zelf een goedde baas voor zoeken !

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 22:21

Ze heb er nu 1 te koop staan.
De andere verkoopt ze echt nooit.
Maar miss. heeft ze een andere stalling gevonden,na de kerst.

girly_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 22:24

Klinkt Hoopvol !
Maar blijf goed aandringen op het zoeken naar een andere stal, zodat ze niet de kans krijgt om je aan het lijntje te houden.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 08:44

In de meeste contracten staat een maand ingaande vanaf de eerste van de maand. Dus als je bv de 30e opzeg dan heb je een maand opzegtermijn. Zeg je bv de 9e op dan sta je daar de maand uit en de volgende maand nog voor je normaal gesproken vertrek.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 21:34

De ene pony staat nu op een manege gestald,die was geschoren en had een te dunne deken op.En na de kerst gaat die naar een andere stalling.Wat ik alleen niet begrijp is,voer kopen was te duur,maar stallen op manege dan?Vind 15,- per dag vrij prijzig.Mja dat is haar keuze.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 21:54

Als jullie beiden kunnen aantonen dat ze het stalgeld iedere maand betaald geld er wel een opzegtermijn van beiden kanten, weet alleen niet hoe lang dat precies is. Dus als ze de stalling via de bank zou betalen, jij haar bonnetjes geeft als je het stalgeld ontvangt en jij het in een kasboek bijhoud bijvoorbeeld.

Als ze je gewoon het geld geeft en jij het in je zak steekt heeft ze geen poot om op te staan, dan kan je haar er ieder moment dat je zelf wilt eruit flikkeren maar een maand is wat vriendelijker.... 3 maanden is in ieder geval veel te lang.

En een pony kan best leven op alleen kuil, dan hoef je echt niet je eigen bix en muslie te geven.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 22:13

Ik hoef ook niet me eigen biks en muesly te voeren aan haar paarden.Maar als ik de mijne voer staan hun toe te kijken en dat vind ik zielig.Dat kan ik niet aanzien hoe ze hun hoofd onder de draad door duwen om erbij te kunnen komen.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:51

is ze al weg Gohyja?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 22:02

Ja de ene pony staat nu op een manege.
De andere is sinds vandaag verkocht.
Ik blijf verder wel gewoon vrienden met haar,kan verder goed overweg met haar.Het enige probleem was gewoon de betalingen en het niet verzorgen van de beestjes.

korkman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:18

3 Maanden is harstikke netjes. Mocht je toch niets kunnen vinden zou je toch nog even kunnen overleggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 17:40

"gohya" Je weet zelf dat ik nu een poedersuiker rooster heb en dat ik ;

Maandag tot 5 uut stage heb..
Dinsdag ook tot 5 uur stage heb..
Woensdag tot half 5 op school zit..
Donderdag ooktot half 5 op school zit..

En ik niet door het buiten gebied heen mag fietsen!
En al helemaal niet in het donker!

Ik & mijn moeder hebben je dat uit gelecht...
En thja ik heb gewoon helas 9 weken een poedersuiker rooster kan ik niks aan doen ;)

girly_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:42

macholoverr schreef:
"gohya" Je weet zelf dat ik nu een poedersuiker rooster heb ;

Kijk dat je rooster nu niet meewerkt is heel vervelend, maar het is geen excuus om je pony's maar aan hun lot over te laten !
In dit geval had je moeten bedenken dat jij hun baasje bent en dat jij verantwoordelijk bent voor hun, wanneer je ze zelf tijdelijk niet voldoende kunt verzorgen moet je andere oplossingen bedenken !! Je had toen je je nieuwe rooster kreeg gelijk moeten gaan overleggen hoe je deze periode kunt overbruggen. (met behulp van verzorgster, gohya, je moeder, vrienden ) Je had moeten overleggen en niet zomaar aannemen dat een ander de verzorging wel doet ! En dat je voor hulp moet betalen is heel normaal, of je betaald met geld of wederdiensten dat ligt aan de situatie. Maar nooit aannemen dat een ander wel voor jou pony zorgt !!!

Bloemmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:47

lekker mens zeg, zo iemand moeten ze echt de paarden afnemen of ze had je gewoon meer moeten betalen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:05

Thja jully weten niet hoe ik met mijn ponys om ga dus ga hier niet over oordelen... daar bij ik moet 10 min door buiten gebiet heen fietsen... Als je een beetje normaal kan nadenken snap je ook wel dat een kind van 17 dat dus niet mag & daarbij ik heb genoeg verzorgers gehad & heb dr klaar mee! ik heb nu wel weer iemand & ik laat ook niet iedereen dood leuk op mijn pony's rijden ook al moet het... Nee zo ben ik niet! En jully kunnen hoog en laag maar helpt toch niks want ik ben ik & ik weet hoeik met mijn pony's om ga ;) Dus prima als je wat zegt over "termijn stalling" maar hou als je blieft je mond over MIJN pony's en hoe IK er volgens jully mee om ga! Al vast bedank!

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:14

Ik denk dat je diep van binnen zelf ook wel weet dat je niet op de goede weg zit nu ;)
Als je geen tijd voor je pony hebt is het ook niet eerlijk tegenover je pony om hem de hele week in de steek te laten zodat vervolgens de verzorging van je pony op iemand anders zijn schouders komt.
Die hier helemaal niet op zit te wachten en ook de kosten niet die dit met zich mee brengt.
Dan moet je een goede verzorger gaan zoeken die wel tijd en aandacht geeft. ;)

Ik heb het je al eerder gezegd, maar een paard is geen product maar echt een levend dier wat elke dag verzorging en aandacht nodig heeft, en ook de nodige centjes kost.
Het is een grote verantwoordelijkheid waar jij niet mee om kan gaan.
Dit is ook het laatste woord wat ik hier over zal zeggen, je zult inmiddels wel begrijpen dat ik er niet mee eens ben hoe jij met paarden omgaat.
En ik hoop dat je je eens hier voor open stelt, want we zeggen het niet om jou ermee dwars te zitten, maar om jou en vooral je pony te helpen!
;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:27

10 minuten door een buiten gebied heen fietsen? Dan fietst je moeder toch mee? Of ze brengt je en haalt je weer op met de auto?

Je kunt het niet maken dat als je afsproken hebt 'zelf voeren' het aan een ander over te laten.
Je kunt het niet maken om een ziek dier niet de goede medicatie te geven
Je kunt het niet maken om niet (op tijd) te betalen

Welkom in de echte wereld. Als jij de tijd of het geld niet hebt om voor je paard te zorgen, moet je geen paard hebben. Als je tijdelijk geen tijd hebt om voor je paard te zorgen, moet je daar een oplossing voor vinden, zonder er vanuit te gaan dat een ander het wel voor je doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 18:19

Sorry ik ga me verder niet verlagen naar jully nivo & ben hier uit gepraat ;)

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 18:26

_O-

Ik hoop dat ze eens een wet in gaan stellen waarbij je toestemming moet krijgen om een paard te kunnen kopen, dit zou toch echt verboden moeten worden lijkt me.