Stallen verhuren, prijs?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Corientjuh94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 20:27

Ik zou voor een prijs van 100,- per maand gaan dan ;)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 20:31

En dan de vraag of je het wel wil, mensen op je erf voor dat minimale bedrag.
Met een groot pension-bedrijf vind ik dat heel anders.

annastasia

Re: Stallen verhuren, prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 20:34

Die 175,- die je moeder wil vragen exl hooi en stro dat ging ik dus in geen 175 jaar betalen!!

Ik betaal nu 100,- per maand voor een superruime stal incl hooi/kuil en stro.
Er wordt binnen- en buiten gezet en gevoerd.
biks kopen we samen in en je moet zelf mesten.

als je incl voer en stro dan zou ik max 150,- zeggen.
Heb even niet meegekregen waar je woont.
Maar ik zou nu echt niet meer als 75,- vragen

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 20:48

ik betaal 150 per maand in de winter en 75 in de zomer per maand
daar zit alles bij binnen buiten zetten voeren stro hooi \
en zelfs uitmesten

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 08:37

175 euro vind ik erg veel voor wat jullie te bieden hebben.
Ik betaal 150 euro per maand voor:

-ruime, nette stal
- hooi en stro
- mesten wordt gedaan
- brok zelf kopen, wordt wel gevoerd door stalhouder
-verlichte buitenbak
- super uitrijmogelijkheden in de buurt
- zomer en winter weidegang
- stalhouder zet paarden buiten en haalt ze binnen

En wat al eerder aangegeven werd, het is super als er goed voor je paard gezorgd wordt en opgelet wordt of ie helemaal ok is, maar ik zou er ook niet een soort van "verzorger" bij willen hebben. Beweging gegeven door stalhouder zou voor mij niet wenselijk zijn.

mupjekarel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 10:53

Ik weet niet waarom jullie denken dat ik dat dier voor mezelf ga gebruiken want dat is helemaal niet zo. Bedoel alleen dat ik er zodanig goed op let zoals ik met eige dieren ook doe. ALS de eigenaar wil dan wil ik hem best beweging geven...
Best apart dat jullie dingen gaan denken en beweren die helemaal nie zo zijn........

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:43

Nou omdat je het wel zo over laat komen in eerdere posts. Ik zou er als ik jou was nog maar eens erg goed over nadenken of je de stallen wel wilt verhuren. De meeste klanten willen sowieso iedere dag kunnen komen en niet bijvoorbeeld op de zondag aan vaste tijden vast zitten. Ik heb op een stal gestaan van een gereformeerde man, en ik vond het heel vervelend, want op de zondag wanneer ik tijd had voor mijn pony's kon en mocht ik niks doen. Dit kan voor meer mensen dus frustrerend zijn. Ik denk ook dat mensen liever hebben dat de paarden gevoerd worden, omdat je anders nog 3x per dag achter je paard aan kunt, en de meeste mensen dit gewoon niet halen ivm werken. Als je het op zo'n manier wilt verhuren, kun je beter alles kaal verhuren, je stallen en de weide, zodat de eigenaren alles zelf alles kunnen regelen en betalen.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:44

Ik vind zelf de max. tijden en de 'misschien' op zondag echt een dooddoener. Op zondag wil ik juist lekker naar mn paardje toe!
En ik vind het niet aan jou om te bepalen dat ik elke dag MOET komen .. Hoe sta je tegen over verzorgers etc die op jou terrein komen ?
En inderdaad 175 euro voor een kale box ? Op onze stadsweide is 200 incl geloof ik. Dus dat is inclusief vlas, kuilgras en ander voer.
Verder staan de paarden van minimaal 8 tot 5 buiten ( Vaak van 8 tot 8 ) hebben we een buitenbak, weides ( die veel in de zomer gebruikt worden
en in de winter op mooie dagen ) , groooote stallen waar ze alleen in de winter 's nachts op staan en mogelijkheid tot mooie ruiterpaden en een
manege in de buurt .
We hebben wel gedeelde voerbeuren ( 2 Eigenaren en ik als verzorgster ) , en ruimen ook zelf de mest op . Maar je mag altijd komen, maakt niet
uit hoe laat en wanneer. We hebben ook al logeerpartijtjes gehad op stal, en regelmatig dat we in de zomer tot 23:00 uur nog lekker bij de paarden zitten.

SemdeLorijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 12:19

Ik sta nu op een stal, voor 50 euro in de maand ;).
Daarbij hoord:
* vers water, met vorst afgesloten.
* genoeg weidegang.
* stroom, verlichting enz.
* de stalling is voledig geisoleerd, speciale muren.
* 1 stal is 4 bij 4 meter.
Voor stro, hooi, voer en mest moeten we zelf zorgen.
Als we het halen, ongeveer om de 2 a 3 maanden balen we 50 euro aan alles.
Dit is echt heel goedkoop, i know :+.

Stiekem zijn we al aan het kijken voor een andere stal, omdat het daar
makkelijker berijkbaar en meer mogelijk heden zijn voor mij.
Daar is de huur prijs per maand 70.
* met hooi, stro en mest.
* het aantal hectaren is zeker rond de 8, voor 2 pony's.
* water, stroom, verlichting enz.
* stallen zijn 3,5x3,5.
* je mag er altijd komen, er is ook een stalling voor de trailer.
* mijn bijrijdpaard staat er ook, dus gezellig met 2 pony's.
* tegenover kunnen we de rijbak gebruiken.

eierhoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 22:23

Crisis, ik sta aan de rand van de duinen, top uitrijmogelijkheden, zomers dag en nacht weidegang, 's winters worden de paarden buiten gezet en in tourbeurt binnen gehaald, hooi en stro inc midden in de randstad (wel zelf uitmesten) voor 235 per maand.

Vooral die zondagsregel vind ik heftig. Dan moet je meerdere Christelijke klanten aantrekken, want als je niet gelovig bent is het echt super a-relaxed als je iets wordt "opgedrongen" waar je zelf niet achter staat. Met alle respect voor het geloof hoor, maar het zou voor mij direct een "no go" zijn :o

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 22:50

Wat jij beschrijft lijkt sterk op de stal waar mijn pony eerst stond. Daar betaalde ik 225 per maand..
Alleen dat je misschien op zondag niet mag komen vind ik wel een heel groot minpunt. Veel mensen hebben juist op zondag wat meer tijd over om bij de paarden door te brengen.. Maar dat is jullie keuze en als dat vanwege het geloof zo ik snap ik dat wel. Het is alleen geen slim idee als je die stallen wil verhuren, dan moet je ook echt precies mensen vinden die ook zo Christelijk zijn ;)

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 22:58

Ik betaal 100 per maand, voor de stal en weidehuur. Hooi, brok en vlas komt daar nog bij. 's Morgens wordt er gevoerd en buitengezet, de rest zelf doen. Buitenbak aanwezig.