Geen rijdbare bak wat nu?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 19:34

De bak is nu mooi droog *\o/*
Alleen jammer dat hij kei-hard en ongelijk is :=

eierhoofd

Re: Geen rijdbare bak wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 22:14

Ik heb hetzelfde probleem... De bak was eerst niet te rijden door de nattigheid, nu is het een groot massief blok zand. Helaas dus alleen maar mogelijkheid tot buitenrijden, denk niet dat ik de staleigenaar zo gek krijg om de bak dagelijks te gaan slepen :P

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 22:14

Onze bak is een beetje hard, maar na 2 rondjes stappen was de hoefslag begaanbaar :j
Gelukkig is hij ook bijna waterpas gelijk :+

illie_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 07:53

eierhoofd schreef:
Ik heb hetzelfde probleem... De bak was eerst niet te rijden door de nattigheid, nu is het een groot massief blok zand. Helaas dus alleen maar mogelijkheid tot buitenrijden, denk niet dat ik de staleigenaar zo gek krijg om de bak dagelijks te gaan slepen :P

buitenrijden ehb ik maandag ook gedaan.. pfff wat was het koud.. en ik had me nog zo goed aangekleed!
Ook me paardje was ineens erg fris buiten... denk dat ie ook liever in zun stalletje had willen blijven staan!

Gelukkig zeggen ze dat het vanaf maandag weer gedaan is met de vorst!
Dan kunnen we tenmiste weer in de bak rijden!

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 09:49

Onze bak is nu heel goed om in te rijden en hij is niet eens gesleept! Met die regenbuien van onlangs lag er niet eens een plasje in. Doordat hij altijd heel snel droog is, bevriest hij ook niet snel.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 10:26

sja.. hoeveel buitenbakken houden zich echt goed tegen dagenlang regen zoals we dat alleen in Nederland kennen?

En al zijn ze droog komt de vorst. Sja voor mij zit er ook niks anders op dan alleen langs mn paard gaan voor aandacht en af en toe wandelen.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:21

Als je bak alleen nat is, en niet zwaar ofzo...Kan je er met gemak in rijden. Die van ons heeft dan wel drainage, maar met die extreme regen bui van 2 weken terug, was de bak ook een klein zwembad. Gewoon gereden en gelongeerd die periode. Mijn paard had alleen wel modder overal, maar wat maakt dat uit....?

illie_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 18:00

kimmie88 schreef:
Als je bak alleen nat is, en niet zwaar ofzo...Kan je er met gemak in rijden. Die van ons heeft dan wel drainage, maar met die extreme regen bui van 2 weken terug, was de bak ook een klein zwembad. Gewoon gereden en gelongeerd die periode. Mijn paard had alleen wel modder overal, maar wat maakt dat uit....?

helemaal niks vind ik!
ik heb in mijn zwembad ook gewoon gereden! Kalkoenen erin en dan was het prima te doen. Ik had nergens last van..
Alleen nu dit weer.. hmm dat vind ik wel echt balen!

wiilemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 18:06

Een beetje modder vind ik idd ook niet erg. Zolang je er maar niet echt in wegzakt, maar dat is logisch. Nu kan het alleen echt niet. De bak is keihard. Net nu ik 3 dagen tot half 5 moet werken en dus niet meer overdag kan gaan buitenrijden. Beetje jammer.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 18:26

Bij ons was hij echt perfect vandaag :j
Droog, niet hard... echt heel fijn :j

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 19:38

ik heb gister- en eergister avond lekker gewandeld met hond en paard, blijf je zelf ook warm...

vandaag redde ik het eind van de middag nog net om even snel richting duin en strand te gaan, wel fris, maar wel even lekker beentjes kunnen strekken, al was ze wel erg drukkies... 8-)

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 19:40

mijn Tolientje had vandaag een rustdag en mocht lekker op de wei.. Vond het wel eng dat ze zo vrolijk was en lekker rende en bokte op die harde ongelijke weidegrond.. Elke keer als ik dr riep dan keek ze me aan van nou mens, laat me toch !! Haha!