Bijgaand wat 'detail' foto's van ons spul.
Voorstukje voor de stal en de gang naar de stalletjes. Ik besef me nu dat dit eigenlijk een soort kruising tussen gewone stal en schuilstal is? Foto is genomen vanaf paddock kant, als je hier door het gangetje gaat naar rechts, kunnen ze de wei op. Dat staat open als de wei niet te nat is.

Zo ziet het voorstukje er uit (is gewoon stoeptegel, dit is ingang naar paddock kant)

En hier de stallen van binnen, we gebruiken dus hennepvezel. Elke dag mest eruit, vandaag bijv ook de natte plekken. En de gang plus het voorstukje voor de stal maak ik elke dag schoon / veeg het aan / hooi weg etc. Ons hooi zit dus in hooinetten en in een hooibox. De stal rechts heeft urine doorlatende rubber tegels en de stal links is een containerstal, dus daar kan niets doorlatends in maar daar liggen rubber matten in, geseald, tot ongeveer 30 cm aan de wand. Dus daar blijft altijd wat meer vocht in staan. Dat natte komt dus ook uit de containerstal. De stal met die andere rubber tegels is duidelijk droger. En daar staan ze vaker, want daar zit het raam.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-J4YOBOVH-D.jpg
Moderatoropmerking:
Update en reacties verwijderd. Het is niet toegestaan oude topics omhoog te halen, ook niet voor een update