Bodembedekking in schuilstal: hopeloos

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:03

Het scheelt enorm als je een stuk inloop hebt dat bestraat is.
Bijgaand wat 'detail' foto's van ons spul.

Voorstukje voor de stal en de gang naar de stalletjes. Ik besef me nu dat dit eigenlijk een soort kruising tussen gewone stal en schuilstal is? Foto is genomen vanaf paddock kant, als je hier door het gangetje gaat naar rechts, kunnen ze de wei op. Dat staat open als de wei niet te nat is.
Afbeelding
Zo ziet het voorstukje er uit (is gewoon stoeptegel, dit is ingang naar paddock kant)
Afbeelding
En hier de stallen van binnen, we gebruiken dus hennepvezel. Elke dag mest eruit, vandaag bijv ook de natte plekken. En de gang plus het voorstukje voor de stal maak ik elke dag schoon / veeg het aan / hooi weg etc. Ons hooi zit dus in hooinetten en in een hooibox. De stal rechts heeft urine doorlatende rubber tegels en de stal links is een containerstal, dus daar kan niets doorlatends in maar daar liggen rubber matten in, geseald, tot ongeveer 30 cm aan de wand. Dus daar blijft altijd wat meer vocht in staan. Dat natte komt dus ook uit de containerstal. De stal met die andere rubber tegels is duidelijk droger. En daar staan ze vaker, want daar zit het raam.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-J4YOBOVH-D.jpg

Moderatoropmerking:
Update en reacties verwijderd. Het is niet toegestaan oude topics omhoog te halen, ook niet voor een update
Laatst bijgewerkt door Tanja op 19-04-10 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: reacties verwijderd en opmerking toegevoegd.

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 12:29

marieke1983 schreef:
De eerste paar uren was het doodeng en daarna werd er nog zo snel mogelijk doorheen gerend. Maar beide paardjes hebben hun angsten overwonnen en gaan er nu moeiteloos doorheen. Dus naast een droge stal ook nog eens een perfecte (schrik)training voor de paarden!

Hahhaha, ik zie het voor me!

Caira

Re: Bodembedekking in schuilstal: hopeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 17:34

ik heb ook rubbermatten liggen, ideaal! Nu gebruiken ze de schuilstal toch nooit, dat scheelt. Maar ook in de paddock ligt een rij rubbermatten. Ze liggen erop en hebben er hun vaste poepplek op. Ik zou niet anders meer willen.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 17:43

k denk dat in deze situatie schoonhouden moeilijk word, waarom: het is 3 bij 3, daar staat mijn pony in dr eentje. 2 paarden draaien om elkaar heen, en maken ook met zijn 2e vies, dus ik denk dat deze oppervlakte redelijk klein is en daarom zul je nooit echt je stal makkelijk schoon kunnen houden ;)

marieke1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 19:45

Ik had mijn oplossing hier gepost, maar die is weer verwijderd door de moderator, omdat ik niet had mogen posten...

Maar de stal is dus inmiddels schoon en blijft schoon ;)

nijntje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 20:12

Ik zit met hetzelfde probleem en ga dit voorjaar ook mijn schuilstal veranderen. Afgelopen winter was het een waar drama en ik heb al goede tips voorbij zien komen. Nu de rest nog even doorlezen.

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 20:13

Ach wat jammer dat dat niet mag want ik vind het altijd leuk om te lezen hoe dingen uiteindelijk aflopen....

marieke1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 20:21

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 06:53

Onze paarden staan 24/7 buiten met snachts een overdekte paddock.
Een gedeelte is gewoon zand en het grootste gedeelte is bestraat met grindtegels.
Ze gaan er ook gewoon liggen in de winter en het is makkelijk schoonhouden en het is ook nog eens goed voor de hoeven.

Inez_25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 18:48

Dit is Easy-boy zijn stal, hij staat 13 a 14 uur/buiten en s'nachts sluit ik hem op in de stal (wegens te dik worden anders).
Ik heb er 3pakken van 550L houtvezel ingegooid en haal er elke morgend en avond de natte plekken en mestballen uit. Ik gooi er dan elke week 1 vers pak houtvezel bij. En elke maand haal ik alles er eens uit.
Op de foto is het de 5e dag dat het houtvezel in de stal ligt.

Afbeelding
Afbeelding
Buitenaanzicht:
Afbeelding