waar hebben jullie je paard staan en hoe duur?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 22:09

Tos staat op een pensionstalling,
21 pensionboxen, ongeveer 10 ruiters...
Aso grote binnebak *lees 20x60, en de achterste 20 meter is 25 meter*
Bij de binnebak zit een kantine die alleen open is bij gelegenheden, wc's en (wedstrijd)springmateriaal, bak wordt elke dag gesproeid.
Wordt elke dag gemest, staan op zaagsel, 3x per dag gevoerd, (brok, hooi, kuil, mais)
2 spuitplaatsen, grote zadelkamer waar ieder zijn eigen kluis heeft, (ik heb er 2) eigen deken rek, en een rekje voor dekjes...
Paarden worden elke dag buiten en binnen gezet, swinters staan ze 2 aan 2 in paddocks (20x40) en vanaf mei tot oktober weidegang.
Een verlichte buitenbak, maar die wordt express los gehouden, welk noodweer het ook is, die bak is begaanbaar (losgooi bak) er achter is een rijbak van 20x60
Onze menwagen mag onder het afdak staan, trailers kunnen er ook overdekt gestald worden ( dat kost 8 euro per maand) en het is allemaal vlakbij een groot bos...
Gezellige stal

voor dat alles betaal ik 150 per maand.

Angelique18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 22:50

Oke jullie zullen me wel voor gek verslijten maar als ik dit zo allemaal lees dan baal ik wel behoorlijk dat ik al die gezelligheid van een manege moet missen!
Ik heb dus mijn eigen stuk land.. 850 m2.. Met hierop 5 grote stallen, een buitenrijbak en een kleine bak erbij.. mogelijkheid om zowel binnen als buiten te poetsen en de paardenbeentjes af te spuiten.
Ook hebben we een sta caravan erop staan om even heerlijk uit te rusten..
En natuurlijk een hooischuur die tevens dient als zadelkamer.
Hier hebben we een apart gedeelde gemaakt waar mijn zadels hangen en de rest van de spullen staan.
Het nadeel van een eigen stal hebben is VIND ik dat ik eigenlijk altijd alleen ben en alles zelf moet doen, van het voeren tot het uitmesten e.d...
Ik ben ongeveer voor 4 paarden zo'n 350 euro in de maand kwijt...

daniel79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 23:08

Angelique18 schreef:
Het nadeel van een eigen stal hebben is VIND ik dat ik eigenlijk altijd alleen ben en alles zelf moet doen, van het voeren tot het uitmesten e.d...
Ik ben ongeveer voor 4 paarden zo'n 350 euro in de maand kwijt...

Daar kan ik me wel iets bij voorstellen ja. Aan de andere kant, voor dat geld heb jij 4 paarden staan, terwijl in bepaalde streken dat bedrag heel normaal is voor 1 paard op een pensionstal....

Primula

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 00:20

Euh... 100 euro per maand, alles inbegrepen. Op een hele gezellige ponyclub/boerderij met vrij gebruuik van de paddock. Ze staan altijd buiten in de kudde met een hele ruime stal waar ze kunnen gaan schuilen als ze willen. En ik moet zeggen: ze zijn toch allemaal heel tevreden

kilancatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 21:10

Frusty zoals ik jullie prijzen zie betaal ik wel ff ietsie meer
Ik sta in zoetermeer op manege zilverster en we hebben het volgende:

1 binnenbak 20 x 40
1 binnenbak 18 x 35
1 buitenbak 20 x 60
1 buitenbak 20 x 40
1 paddoc
1 buiten longeer bak
Warm en Koud water
Sluit aan op het park
1x per week uitgemest en de andere dagen opgestrooit
Paarden kunnen aleen op stro en krijgen aleen kuilgras
worden 3x per dag bix gevroert en 2x per dag kuilgras
Gratis trailer stalling
Gratis les mee rijden
Geen weide

WEL beperkt bakgebruik ivm prive lessen en manege lessen en wedstrijden

Prijs: 365 EURO

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 17:42

hoi
ik sta voor 150 euro per maand met mijn pony op een manege er zijn zon 50 weilanden waar je je paard kwijt kunt 3 buiten bakken longeerbak speelwei hindernisbak omgeving aan bos en strandje er zijn zon 200 paarden in stands en stallen er word voor je gevoerd 3 keer per dag en uitgemest iedere dag en het is er supergezellig

yvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 18:02

148 euro all-inn

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 21:38

ik sta voor 91 euro alleen brok moet ik zelf betalen.
Ik heb er een binnen en buitenbak, mooie stallen en weidegang! super! Ben er erg tevreden...

iloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 00:09

ik sta op een manege, heb een binnenbak en dubbele buitenbak en de stal word elke dag gedaan en er word gevoerd,en in de zomer 6 weken weidegang.
ik betaal 228 euro in de maand en daar zit 1 gratis les bij in de week