welke stal zal ik kiezen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

1979tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 14:37

idd buitenbakken in de winter moeten wel goed voor elkaar zijn anders heb je er nog niets aan

of je moet even om je heen kijken voor andere stalling in je omgeving

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 14:37

stal 2 mits de bodem van de bak goed is. Anders verder zoeken (ik weiger een stal waar paarden niet buiten komen in de winter).

1979tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 14:42

ze moet maar rustig om haar heen kijken voor stallingen

1979tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 14:43

jah de paarden moeten wel buiten komen dat is denk ik een vereiste van iedere ruiter

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 14:57

Dat zou ideaal zijn ja, als iedere ruiter dat een vereiste zou vinden. Ken er genoeg die andere dingen belangrijker vinden...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:08

1979tamara schreef:
idd buitenbakken in de winter moeten wel goed voor elkaar zijn anders heb je er nog niets aan

of je moet even om je heen kijken voor andere stalling in je omgeving

Ik nodig je graag uit om hier in de buurt te komen zoeken. ;)

denk dat ik alle stallen in de buurt gezien heb.... :D

buitenbak moet niet alleen in de winter goed voor elkaar zijn. in de zomer mag hij niet te zwaar zijn.
(banden, pezen en gewrichten)

Jibbel

Re: welke stal zal ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:11

Stal 2 is goedkoper én beter voor je paard..wat moet je dan kiezen?

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:12

Stal 2 steekt met kop en schouders boven de andere stal uit. Ik zou het wel weten!

xHanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:14

Ik zou ook voor stal 2 gaan....

__Kirsten__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:50

Keuze is snel gemaakt, absoluut 2.
voor mij is de heledag wiedegang heel belangrijk(s'winters en s'zomers), als dat er al niet is dan houd het voor mij op

Ik sta nu op een boerderij, en met veel weidegang van 7 uur s'morgen tot 8/9 uur s'avonds.(hele grote wei)
s'zomers nog langer, zelf dag en nacht, als het niet gaat omweren.
ruime stallen en een buitenbak, en ook hier is het vet gezellig.
ik vind persoonlijk nog gezelliger als op een luxe pensionstal.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 17:37

ik ben afgelopen oktober ook na 5 jaar van een stal 1 naar stal 2 verhuisd en het is heerlijk. Geen drukte meer, geen gemiep onderling, paard lekker de hele dag buiten en niet zoveel regeltjes maar lekker ontspannen je paard kunnen doen. Mis met erg slecht weer heus wel eens een binnenbak maar heb nu een buitenbak die 9 van de 10 keer alleen voor mij is hihihi....

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 17:38

Ik zou absoluut voor stal 2 gaan, omdat mijn paard vaker op stal is dan ik. :D
Het is echt heel fijn als hij zo vaak het land op kan, en als de buitenbak even slecht is, jammer dan, dan rijden we volgende week wel weer. :) Maar het ligt er natuurlijk wel maar net aan wat je met je paard doet.

Eclaiire

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 19:23

Ook ik zou voor Stal 2 gaan. Uiteraard is het daarbij wel handig voor een goed aangelegde bak die het gehele jaar gebruikt kan worden.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:50

peugotje schreef:
iemand al bedacht dat die buitenbak misschien niet te gebruiken is in de winter?
hier is de bak niet te gebruiken als het veel heeft geregend, en als het vriest wordt de bodem te hard en te hobbelig. niet in te rijden dus. leuk dat je dan een paard hebt, waar je niets mee kunt (longeren dus ook niet) buitenrit is dan niet te doen door paard wat te heet is doordat ie weinig gedaan heeft.

prima om een paard een tijdje vakantie te gunnen in de winter, maar ook dat moet je wel willen. en als je dat niet wilt, verder zoeken naar een andere stal , want ook ik vind optie 1 geen optie.
maar zeker optie 2 is ook niet ideaal.

Wij hebben geen all weather bodem maar de keren dat deze echt niet te rijden is, valt heel erg mee.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 09:05

Ik heb al een paar keer op een stal gestaan waar de buitenbak in de winter wel droog is....maar gewoon veel te slecht is voor de benen van het paard.

Maar hier lijkt werkelijk niemand zich daar druk om te maken.

Neee....als mijn paard maar in de wei kan. Is ook heel belangrijk! Maar om mijn paard kapot te rijden...nee.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 09:10

NatasjavE schreef:
Ik heb al een paar keer op een stal gestaan waar de buitenbak in de winter wel droog is....maar gewoon veel te slecht is voor de benen van het paard.

Maar hier lijkt werkelijk niemand zich daar druk om te maken.

Neee....als mijn paard maar in de wei kan. Is ook heel belangrijk! Maar om mijn paard kapot te rijden...nee.

Dat is ook echt niet overal zo! En daarbij, moet je om te rijden per se altijd een bak in? Buitenrijden kan ook altijd nog als een bak te slecht is.
Ik sta gelukkig op een super stal waar alleen een buitenbak is en eigenlijk altijd te rijden is. Alleen een week of 2 terug toen het een paar dagen achter elkaar bleef regenen lagen er wat plasjes in. Normaal gesproken is de bak binnen een dag weer droog. (lang leve een eb en vloed-bak!)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 09:38

@Jibbel
Mijn paard is net onder het zadel dus ja ik moet nog oefenen in de bak.
En ik ga rijden na dat de kinderen in bed liggen...dus dan ga ik ook niet met een beleerd paard de weg op.
Ik heb alle stallen bezocht in de regio (denk ik) maar overal daar waar ze in de winter buiten staan een slechte bak met zware bodem.
In de blubber rijden vind ik niet eens erg. Nee het mag geen aanslag op mijn paards benen zijn.

Ja ik heb nu een binnebak...maar dat kan me eigenlijk helemaal niet schelen. Ik wil als het mijn paard ten goede komt best jaar in jaar uit buiten rijden...

Maar niet in een bak waar ik hem kapot in rij...

Nikitaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:14

Ik zou zeker voor stal 2 gaan je hebt weidegang er is een bak beschikbaar en het is nog goedkoper ook.
voor dat geld wat het per maand scheeld kan je een leuk regen pak aanschaffen en een regendeken voor je paardje.

EllekeV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:16

Stal 2. Ik heb zelf ook voor die keuze gestaan.
Ik heb ook gekozen voor de stal met minder faciliteiten maar het bevalt me prima!

RosavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 15:34

Waarom twijfel je?

nicolrocket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 16:57

Stal 2

Loves_You

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 22:32

ik zou de 2e kiezen.
want ik pas zoieso niet op die hele luxe stallen waar een paard pefect moet zyn omdat je er anders niet bij hoort.
ik sta nu ook op een hele leuke stal maar die is ook niet sportgericht en heeft geen binnenbak
maar toch voel ik me er helemaal thuis & word je nooit afkraakt als je paard geen perfect sportpaard iss.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 22:48

2 NartuurlijK!