Kinderen betrapt op de wei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 23:01

als ik je verhaal zo lees denk ik dat die kindjes wel geschrokken zijn. Wat deed je zelf toen je nog zo jong was? ik kan me herinneren dat ik ook weleens een weitje op ben gegaan om de paarden een wortel te voeren...gewoon omdat ik droomde van een paard en mijn ouders dat niet konden betalen.

Je hebt je punt duidelijk gemaakt, ik snap dat je geschrokken bent. Maar leg gewoon aan de kindjes uit dat het niet de bedoeling is dat ze zomaar op jouw weitje komen, wellicht kun je een keer afspreken om met hun samen te gaan?
Ik vind het wat kort door de bocht om het meteen op de opvoeding van de ouders te gooien, je kunt immers niet de hele dag weten wat je kind uitspookt. Wel goed dat je langs bent gegaan , maar zou er verder geen big issue meer van maken.

De ouders weten er nu ook van en ga er dan maar vannuit dat ze niet zomaar meer zullen komen.

succes!

Tigra_

Re: Kinderen betrapt op de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 00:10

Tja is niet iets waar je vrolijk van wordt.
Ik zou ze inderdaad even op de kosten wijzen. Dan zal de moeder vast wel anders gaan denken.

Ik denk echt wel dat die kinderen snappen dat je niet zomaar een weitje in mag. Althans dat besef had ik op die leeftijd wel.
Buiten dat kan je niet zo veel doen vrees ik. Behalve de ouders aanspreken. En anders heel gemeen misschien maar hopen dat een van de paarden een keer bijt. Dan zijn ze het zo afgeleerd.
Niet het meest vriendelijk maar wie niet luisteren wil moet maar voelen.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 00:33

Ik begrijp werkelijk niet dat er nog mensen zijn die begrip hebben voor het gedrag van die kinderen. Je hebt gewoon uit andermans weide te blijven, van andermans spullen/ dieren af te blijven en al helemaal niet op vreemde paardjes te klimmen. Dat is mij vanaf het moment dat ik kon staan zeer grondig duidelijk gemaakt, en als ik het ooit gedaan zou hebben en betrapt zou worden zou ik niet alleen van de eigenaar van het dier, maar thuis nog eens tig keer zo erg op m'n lazer krijgen! Ook kinderen kan je het verschil tussen mijn en dijn leren, en reken maar dat ze dat verschil weten als het om hun eigen spullen gaat. Ga er maar eens vandoor met een barbie van zo'n wicht, moet je kijken hoe goed ze weten dat die van hen is en niet van jou!

Ze hebben niets in jou weide te zoeken, en dat je zelfs maar overweegt ze legaal op je shet te laten rijden vind ik werkelijk onbegrijpelijk. Dan worden ze nog beloond ook voor hun asociale gedrag! Plus dat ze dan kunnen gaan denken dat ze legaal onbeperkt toegang hebben tot jouw paardjes, met alle gevolgen van dien.

Dat de politie er niet meteen voor komt zegt niet dat je ze er niet voor hoeft te bellen, je hoeft er meestal alleen maar mee te dreigen. En bij de ouders even fijn een verhaaltje komen vertellen over paardjes die ingeslapen moesten worden na bezoekjes van allerlei grut. Laat ze de rekeningen maar zien, voor de eventuele kosten opdraaien.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 08:26

Een bordje ophangen: Pas op pony bijt.
Dat had mij vroeger zelfs op afstand gehouden :+
Verder lijkt het me vreselijk om in zo'n situatie te zitten, ik hoop dat het snel afgelopen is....

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 08:39

pubelia schreef:
Tss tessa, is ook inderdaad niet normaal. Het schijnen er bij ons meerdere kinderen te zijn. Is ook erg handig als de wei bijna tegen het dorp aan ligt. Overigens komt de politie hier niet voor, alleen als er een dreigende situatie zich voor doet, maar ja ik volwassenen tegen een kind is ook niet zo heel vriendelijk...

We zijn nu aan het bedenken wat we er tegen gaan doen, maar vrees het ergste dat er niet veel tegen te doen is...

Ze komen niet, maar denk de melding aan de ouders dat je aangifte doet al afschrikt :D En inderdaad zoals eerder gezegt dat je alle kosten bij hun komt verhalen. Hang wel een bordje op met prive terrein , verboden voor onbevoegden dan sta je altijd sterker in geval van nood.

En als je die meiden ziet (of je gaat nogmaals langs) misschien dat jij ze dan uit kan leggen hoe gevaarlijk het kan zijn voor hun en bijvoorbeeld wat er zou kunnen gebeuren als een pony valt of te veel voer krijgt/ Misschien dat ze dan zoites hebben van oh jee. Ik denk namelijk niet dat ze dat beseffen en voor hun het echt een kwestie is van een paar paarden gekkies die daar graag vertoeven.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 10:12

Je hoeft helemaal niks uit te leggen over kolieken en kreupelheid en aansprakelijkheid en gevaar, is het nou zo moeilijk voor die mensen om te aanvaarden dat je gewoon met je fikken van andermans spullen af hebt te blijven :? Is anders iets heel essentieels bij mensen hoor, wedden dat je als peuter een ander kind met een tractortje op zijn hoofd sloeg als hij het zomaar wilde afpakken? :+

Mochten ze het niet begrijpen dan kun je altijd nog verklaren dat je gek bent op honden/katten/vogels (wat ze dan ook hebben) en dat je die dagelijks uit de achtertuin komt halen om te borstelen en te wandelen en de honden en katten kun je ook nog laten springen! Of je bent natuurlijk helemaal gek op HUN type auto, altijd al willen hebben maar helaas geen geld voor, en je komt vanaf nu dagelijks sleutels uit het huis 'lenen' om dagelijks een stukje te gaan rijden. Ook altijd leuk.

Als ze zo goed begrijpen dat dochterlief graag met paarden bezig is, brengen ze haar maar naar de manege of kopen een Shetlandertje. Geen geld voor? Jammer, sommige dromen moeten tot later even in de kast.

Bij mij zou het heel simpel zijn: ik stond vandaag nog bij de wijkagent mijn conflict voor te leggen, telefoonnummer vragen en de eerste die ik bij mijn paarden zou betrappen greep ik in zijn nekvel en die kon wachten op de wijkagent. Komen ze niet, dan verklaar ik doodleuk dat ik dat kind niet terug naar huis laat gaan voor iemand van de politie erbij is geweest en de politie de ouders heeft geinformeerd, dan staan ze er zo. Desnoods rij ik met kind en al naar het bureau en verdwijn niet voor de politie de ouders heeft aangesproken.

Het kind is natuurlijk ook maar een produkt van de opvoeding, maar die ouders mogen best eens leren wat mijn en dijn is.

Tj_ouch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 12:28

Ik vind het onverantwoord van die moeder.
Belachelijk eigenlijk.

Lady_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 12:35

liedje89 schreef:
Een heel vals territoriaal paard kopen }> .

Of een gans haha

Lady_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 12:38

Ik moet trouwens zeggen dat ik dit wel een erg akelig verhaal vind. Nu gaat het om kinderen, maar wie weet zijn er ook nog genoeg andere mensen die je wei in gaan.. daar krijg je toch geen fijn gevoel bij.. :(

Ik hoop dat de kindjes nu wegblijven, en anders alleen komen als jij er ook bent.

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 12:47

Dat is niet normaal! En als ze dan eens op je pony gaan zitten en erafvallen, en die moeder JOU beschuldigd omdat het joun pony`s zijn!

Maak die moeder maar eens goed duidelijk wat er kan gebeuren. Zeg maar als je dochter en trap krijgt of er af valt dan ... :P

En als ze dan nog komen inderdaad de politie bellen. En anders een extra stroomdraadje 30 cm van het normale he af.
Zodat ze je ponys niet kunnen voeren, aaien of over het hek kunnen.

Veel suc6!

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 17:57

Hier kan ik ook boos om worden, wij hebben meisjes die bij ons rijden en ook echt heel erg helpen maar mooi bij het hek staan en vragen of ze mogen komen. en dat vind ik goed maar ik heb het ook een keer met een ander paar meisjes hebben gehad en toen ben ik ook naar die ouders gegaan ook dom antwoord dat ze het niet wisten.

JustMe89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 18:09

Een gevaarlijk paard kopen... Als je eentje wil lenen, heb hier zo rotte merrie staan die iedereen uit haar wei trapt... ;-)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 13:17

Tsss, wat ik nou vandaag toch te horen kreeg....

Mijn moeder was gisteren bij iemand hier uit het dorp op de koffie. En die vertelde dat de buurvrouw mij heeft zien rijden op Binky, onze shetlander. Ik denk zoals je in mijn pro hebt kunnen zien, ben ik een maatje meer. En sorry maar ik denk er geen eens over na om op de shetlander te gaan zitten :(:)

Maar ja, ik heb op binky gereden en hij scheen dus helemaal door te zakken. Nou dacht ik dus gelijk aan die kinderen, die wilde paardje rijden. Brrr krijg er steeds meer kippen vel van....

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 13:29

Jeetje mina, ik zou een webcam neerzetten, zodra je de koters weer ziet komen politie bellen en er zelf ook achteraan....

Ik zou dit echt niet pikken, wat als je shetlander nou 1 jaar oud was geweest? Enja het stroom even verhogen, kun je het niet zo dicht op het water zetten dat ze geen slootje kunnen springen?

Merlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 13:36

Ik zou proberen ze weer te betrappen en er dan een paar goede foto's van te maken. Deze aan kinderen en mams laten zien en erbij zeggen dat, als je ze nòg een keer ziet, je er mee naar de politie gaat.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 13:40

Wat een brutaliteit. Pubers die bij de buren een feestje hadden gingen ook mijn wei in. Toen had ik stiekem de stroom op de draad gezet. Haha, het is bij die ene keer gebleven. :P

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 13:40

Oee...ik zou pissig worden. Tegen zulke dingen kan ik ábsoluut niet tegen.
Wij hebben laatst ook een keer zoiets gehad. Het jagersseizoen is dus weer begonnen en daar zijn we heel heel fel op tegen..Maarja onze buurman kan het niet laten. Heeft ie er extra een hond voor gekocht en die zit 24/7 buiten in een hok en komt er alleen uit als ze gaan jagen.. 2x per jaar dus..sneu.. Maargoed, nu hebben wij een wei die we hebben gehuurd, dus hij is niet van ons. En die jagers mogen er dus doorheen als ze dat willen.
Paar maanden geleden zag ik ze dus door de wei lopen, tussen de paarden. Ik ben kei hard naar binnen gelopen en heb de stroom erop gezet :D hihi dat deed me goed! :D

Mensen moeten met hun tengels van jou paarden afblijven! :(
Koop een pitbull voor bij de stallen, geloof me, ze bijten één keer en komen nooit meer..gna gna }>

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 20:16

Urielle schreef:
Je hoeft helemaal niks uit te leggen over kolieken en kreupelheid en aansprakelijkheid en gevaar, is het nou zo moeilijk voor die mensen om te aanvaarden dat je gewoon met je fikken van andermans spullen af hebt te blijven :? Is anders iets heel essentieels bij mensen hoor, wedden dat je als peuter een ander kind met een tractortje op zijn hoofd sloeg als hij het zomaar wilde afpakken? :+

Mochten ze het niet begrijpen dan kun je altijd nog verklaren dat je gek bent op honden/katten/vogels (wat ze dan ook hebben) en dat je die dagelijks uit de achtertuin komt halen om te borstelen en te wandelen en de honden en katten kun je ook nog laten springen! Of je bent natuurlijk helemaal gek op HUN type auto, altijd al willen hebben maar helaas geen geld voor, en je komt vanaf nu dagelijks sleutels uit het huis 'lenen' om dagelijks een stukje te gaan rijden. Ook altijd leuk.

Als ze zo goed begrijpen dat dochterlief graag met paarden bezig is, brengen ze haar maar naar de manege of kopen een Shetlandertje. Geen geld voor? Jammer, sommige dromen moeten tot later even in de kast.

Bij mij zou het heel simpel zijn: ik stond vandaag nog bij de wijkagent mijn conflict voor te leggen, telefoonnummer vragen en de eerste die ik bij mijn paarden zou betrappen greep ik in zijn nekvel en die kon wachten op de wijkagent. Komen ze niet, dan verklaar ik doodleuk dat ik dat kind niet terug naar huis laat gaan voor iemand van de politie erbij is geweest en de politie de ouders heeft geinformeerd, dan staan ze er zo. Desnoods rij ik met kind en al naar het bureau en verdwijn niet voor de politie de ouders heeft aangesproken.

Het kind is natuurlijk ook maar een produkt van de opvoeding, maar die ouders mogen best eens leren wat mijn en dijn is.

Precies en waarom zouden wij die kinderen dan niet wijzen op de gevaren? Die beseffen totaal niet waar ze mee bezig zijn

Die ouders moeten goed aangepakt worden

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 20:48

komen die kinderen nog dan?
hoe doe boel goed in de gaten en plaats indd bordjes verboden terein voor onbevoegte.
en hang voor alle duidelijkheid ook nog bordjes met verboeden te voeren.
dan sta je teminste sterk.
en schandalig dat die moeder dat goed keurt.
als ouders zijnde hoor je je kinderen toch te leren van andermans spullen en dieren af teblijven.
als ze het eerst hadden gevraagt en toestamming hadden is het anders.

succes verder.

Loves_You

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 22:37

heb ik ook gehad,
iemand ging de hele tyd op myn toendertijd pony zitten en voeren enzo.
en poetsen.
en ze deed elke keer zo schijnhelig als ik er wat van zei
en toen kwam die moeder naar me toe helemaal boos dat ik dat kind niet moest lastigvallen.
terwijl ik haar zelf op myn pony had zien zitten.

soms heb ik echt een hekel aan dat soort kinderen.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 14:53

Jeetje TS! Ik vind dit wel een ernstig verhaal hoor!! Zomaar voeren en met je paarden spelen?? Dat zou niet mogen!
Eigenlijk kan ik alleen als tips geven wat de rest ook al zegt: bijv. met je vriend nogmaals langsgaan en ook uitleggen van de blessure van je paardje. En waarom ze niet mogen voeren en mogen spelen.
tevens de wijkagent inschakelen, en als het allemaal niet werkt: dubbele stroomlijn om je weiland.
Kost misschien eventjes wat, maar dan kunnen ze er niet meer bij.

Urielle schreef:
Of je bent natuurlijk helemaal gek op HUN type auto, altijd al willen hebben maar helaas geen geld voor, en je komt vanaf nu dagelijks sleutels uit het huis 'lenen' om dagelijks een stukje te gaan rijden. Ook altijd leuk.
Wat een prachtige vergelijking! :P Het komt wel op het juiste neer, jij gaat toch ook niet zomaar met hun auto rijden? Hihi, wel grappig dit voorbeeld, maar je slaat de spijker op zijn kop!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 16:04

Kan je geen camera's ophangen?

Wij hebben het ook gehad.. Kinderen die op de weide komen.. Mensen die onze paarden aaien.. Ons hek open zetten.. Een goed slot op je hek. Maar dat heeft voor jou weinig zin want ze gaan gewoon over de sloot :=

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 17:22

Misschien is het al genoemd hoor, maar is stroomdraad misschien een oplossing?

xDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 22:23

Veel bordjes ophangen met : Pony bijt! en als je ze nog een keer ziet, dan weer naar de ouders en waarschuwen en als het dan nog een keer gebeurd de politie bellen.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:17

Ik heb met volle verbazing je verhaal gelezen!
Daar word je gewoon echt helemaal woedend van!

Als ze het nog eens wagen op je terrein te komen zou ik de politie bellen of nep camera's ophangen!