Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
pubelia schreef:Tss tessa, is ook inderdaad niet normaal. Het schijnen er bij ons meerdere kinderen te zijn. Is ook erg handig als de wei bijna tegen het dorp aan ligt. Overigens komt de politie hier niet voor, alleen als er een dreigende situatie zich voor doet, maar ja ik volwassenen tegen een kind is ook niet zo heel vriendelijk...
We zijn nu aan het bedenken wat we er tegen gaan doen, maar vrees het ergste dat er niet veel tegen te doen is...
En inderdaad zoals eerder gezegt dat je alle kosten bij hun komt verhalen. Hang wel een bordje op met prive terrein , verboden voor onbevoegden dan sta je altijd sterker in geval van nood.
Is anders iets heel essentieels bij mensen hoor, wedden dat je als peuter een ander kind met een tractortje op zijn hoofd sloeg als hij het zomaar wilde afpakken?

hihi dat deed me goed! 

Urielle schreef:Je hoeft helemaal niks uit te leggen over kolieken en kreupelheid en aansprakelijkheid en gevaar, is het nou zo moeilijk voor die mensen om te aanvaarden dat je gewoon met je fikken van andermans spullen af hebt te blijvenIs anders iets heel essentieels bij mensen hoor, wedden dat je als peuter een ander kind met een tractortje op zijn hoofd sloeg als hij het zomaar wilde afpakken?
![]()
Mochten ze het niet begrijpen dan kun je altijd nog verklaren dat je gek bent op honden/katten/vogels (wat ze dan ook hebben) en dat je die dagelijks uit de achtertuin komt halen om te borstelen en te wandelen en de honden en katten kun je ook nog laten springen! Of je bent natuurlijk helemaal gek op HUN type auto, altijd al willen hebben maar helaas geen geld voor, en je komt vanaf nu dagelijks sleutels uit het huis 'lenen' om dagelijks een stukje te gaan rijden. Ook altijd leuk.
Als ze zo goed begrijpen dat dochterlief graag met paarden bezig is, brengen ze haar maar naar de manege of kopen een Shetlandertje. Geen geld voor? Jammer, sommige dromen moeten tot later even in de kast.
Bij mij zou het heel simpel zijn: ik stond vandaag nog bij de wijkagent mijn conflict voor te leggen, telefoonnummer vragen en de eerste die ik bij mijn paarden zou betrappen greep ik in zijn nekvel en die kon wachten op de wijkagent. Komen ze niet, dan verklaar ik doodleuk dat ik dat kind niet terug naar huis laat gaan voor iemand van de politie erbij is geweest en de politie de ouders heeft geinformeerd, dan staan ze er zo. Desnoods rij ik met kind en al naar het bureau en verdwijn niet voor de politie de ouders heeft aangesproken.
Het kind is natuurlijk ook maar een produkt van de opvoeding, maar die ouders mogen best eens leren wat mijn en dijn is.
Urielle schreef:Wat een prachtige vergelijking!Of je bent natuurlijk helemaal gek op HUN type auto, altijd al willen hebben maar helaas geen geld voor, en je komt vanaf nu dagelijks sleutels uit het huis 'lenen' om dagelijks een stukje te gaan rijden. Ook altijd leuk.
Het komt wel op het juiste neer, jij gaat toch ook niet zomaar met hun auto rijden? Hihi, wel grappig dit voorbeeld, maar je slaat de spijker op zijn kop!