Luxe-probleem: Lange manen in de wei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 23:38

Ik heb die sokken wel eens bij Teddy gedaan, het ziet niet uit, maarja, goed, de manen blijven en erg schoon en ze beschadigen niet zo snel omdat ze juist goed beschermt in die sokken zitten.
Je kan ook staartzakken ervoor gebruiken. Bij Everest zou het juist niet zo opvallen, omdat hij zwart is, dus als je zwarte sokken zou gebruiken, valt het niet zo op.
Ik deed de manen invlechten en dan de vlechten in de sokken stoppen en bovenaan er een elastiekje omheen, blijft goed zitten. Kwestie van uitproberen dus.
Bij Abby zou dat ook wel praktisch zijn met haar witte manen, zou ik in de winter ook witte manen hebben, niet dat dat nou zo belangrijk is. Ben er wel over aan het denken om een staartzak te kopen, haar staart sleept over de grond, de laaste 10 cm zijn echt goor.
Ik gebruik ook al jaren Cowboy magic, super spul is dat, best duur, maar je hoeft er maar erg weinig van te gebruiken. Ben ik juist gaan gebruiken voor Indy, alles natuurlijk, geen chemische troep erin etc. zodat hij juist door dat spul niet erger zou gaan jeuken. (tsja, ik ging er best ver in, enten om de 2 jaar, geen wormkuur, maar een wormtest, als die geen wormen had, hoefde die ook niet onnodig chemische troep in zijn lijf, alles wat ik op hem spoot was natuurlijk, meestal zelf gemaakt spul, 2x per jaar reiniginskuur, 1 a 2 maal per dag zelfgemaakt goedje op hem smeren en hij had zowiezo al die deken op. Zelfs mijn wei deed ik natuurlijk bemesten en alleen maar laten spuiten als dat echt nodig was, alles rekening houdende met Indy.)
AE heb ik best zin in, ja, helaas wel Fell loos |( maargoed, dat vertel ik wel in het Fell topic.

opisop_shop

Re: Luxe-probleem: Lange manen in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 23:43

Als de staart over de grond sleept is ie wel een beetje te lang denk ik, maar zal wel niet geknipt mogen worden?

Dan zou ik daar ook een vlecht indoen, kan net dat stukje lengte schelen om wel droog/schoon te blijven (heb ik met mijn haf met spierwitte staart ook als probleem in de winter ;) )

askazita

Re: Luxe-probleem: Lange manen in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 11:47

ik ken iemand die had een haflinger met lange manen,
en die had altijd 5 vlechten ofzo in.

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:30

Die van mij heeft niet zulke lange manen dat ze erop staat of ze opeet, maar heb ze wel vaak ingevlochten.
Dit is meer omdat het een varken is en met dit weer zijn de manen dan zwart i.p.v wit. :Y)
Ik vlecht ze alleen in als het erg warm weer is of als het zoals nu veel regent[blubber], zodra het weer droger word gaan ze eruit.
Ik heb meestal vlechten, die blijven langer zitten. Een hengstenvlecht moet ik anders elke dag opnieuw doen.

Geluukig kunnen die van Nikita nog los, maar als ze zou door blijven groeien moet ik daar ook wat op verzinnen.