Wie o wie heeft gouden tip voor t schoonmaken van de koker?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 09:14

superrizzo schreef:
die van mij vinden het beide waanzinnig lekker hoor als ik de boel daar schoonmaak.
Lipjes opgetrokken en tandjes laten zien hahaha.
Voor mij is het dus een stuk makkelijker.

Hahaha, daar heeft die van mij ook last van. Hij gaat er zelfs nog even lekker voor staan, achterbenen wijd en ontspannen maar.
Ik kan dan ook de koker zonder problemen schoonsoppen met lauw water. Ook koud water geeft geen problemen. Zacht doekje gebruiken en goed onder de randjes aan de binnenkant poetsen... :D

Edit: de gouden tip bestaat denk ik niet...ieder paard reageert anders op friemelende handen, water etc.

bellegirl

Re: Wie o wie heeft gouden tip voor t schoonmaken van de koker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 16:45

wij halen hem eruit en wassen hem met betadine.
als het echt nodig is

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 20:16

Ik volg dit topic want ik heb er 2 te doen

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 20:22

superrizzo schreef:
ik was de koker altijd met hygnic wash (???)van cavalor.
een klein scheutje in een grote emmer lauw warm water.

vervolgens stop ik die spons in de koker en was het schoon daar hooft hij zijn leuter er niet voor uit te hebben.
dit herhaal ik een paar keer en dan stop ik een stukje waterslang in zijn koken en spoel het met lauw water uit.

en meneer zijn p*emel is altij spik en span.

Ik wil hem ook gaan zuivermaken maar hij verdwijnt gewoon naar binnen.
Hoe haal jij er hem uit? Laat hem eruit

Diesel_09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 20:28

Als ik hem aan het poetsen ben dan vind hij dat zo lekker dat hij hem er vanzelf uit laat hangen.
Ik wrijf dan de velltjes eraf en het is weer klaar.
Heel soms heeft hij van die vettige derrie en dan pak ik een natte handdoek en dan maak ik de randen van de koker schoon.
Ik wist niet eens dat je er ook gewoon met je hand inkon (althans een stukje )

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 20:38

ik verbaas me over vele reacties

voetje geven oefen je toch ook?
er zijn maar weinig paarden die dat gelijk goed doen

natuurlijk laten de meeste ruinen hun edele delen niet zomaar betasten, maar door oefening zal dat steeds beter gaan
oefen dat ook van jongs af aan en begin daar niet mee als er al vervuiling is

tip is dus oefenen
poets je paard en betast hem rond en langs de koker
gewoon iedere keer met poetsen wat dichterbij
zorg dat je niet te koude handen hebt

waarschijnlijk kun je na een paar keer al over de koker-uitgang wrijven
zo ga je steeds iets verder

mijn eene ruin laat het nu erg gemakkelijk toe maar dat heeft ook wat oefening gekost
mijn jonge ruin vind het minder maar het gaat al zo dat hij niet meer trapt

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 20:40

diessel je halve onderarm kan erin en zover moet je ook gaan voor het boontje
een boontje is een klotje huidvet wat aan het begin van de penis kan zitten en de plasbuis verstopt

als een paard nooit uitschacht ga er dan maar van uit dat het erg vies is

Diesel_09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 21:21

Jeetje, halve onderarm haha. durf dat niet echt te proberen geloof ik :+

Gelukkig laat hij hem elke dag tijdens het poetsen wel een keer lekker hangen en is hij mooi roze en schoon..
Maar mocht hij toch weer een vettige "bui" hebben dan begin ik eerst wel een met mijn hand :D :D

eierhoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 22:17

Die van mij laat hem nooit hangen, maar ik maak het wel zo goed en zo kwaad als het kan schoon...
Sponsje, handschoenen aan, lauw water en soppen maar. Komt altijd een hoop zwarte rommel uit. Daarna maak ik het altijd even vettig met wat vaseline, dat heb ik ooit uit een boekje geleerd en doe ik nu trouw.

Die van mij hangt hem gelukkig nooit in merries (kans op infecties etc. als het niet schoon is), maar ik vind het zelf wel een fris idee... mensenmannen moeten m immers ook altijd goed schoonmaken, toch?! +)

hinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 22:44

wanneer het nodig is om je paard te sederen om zijn koker te kunnen reinigen, kun je dat toch combineren met het behandelen van het gebit.
een goede paardentandarts (in mijn ogen) sedeert het paard (althans de da) om veilig voor paard en tandarts te kunnen werken. na die behandeling kun je de koker wassen.
dan wordt het in ieder geval 1 of 2 keer per jaar goed gedaan zonder trauma voor eigenaar of paard.
bovendien hoef je niet nóg eens te sederen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 22:51

hinta schreef:
wanneer het nodig is om je paard te sederen om zijn koker te kunnen reinigen, kun je dat toch combineren met het behandelen van het gebit.
een goede paardentandarts (in mijn ogen) sedeert het paard (althans de da) om veilig voor paard en tandarts te kunnen werken. na die behandeling kun je de koker wassen.
dan wordt het in ieder geval 1 of 2 keer per jaar goed gedaan zonder trauma voor eigenaar of paard.
bovendien hoef je niet nóg eens te sederen.

Sorry, gel*l, een goede tandarts kan een goed opgevoed paard gewoon behandelen, zonder daar "hulpmiddelen" voor nodig te hebben. Datzelfde geldt voor het reinigen van edele delen, zowel jongetje als meisje.........

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 22:56

Bij mijn ruin gaat het heel makkelijk. Die laat zijn boeltje altijd hangen als ik hem poets en zeker na het rijden. Als ik zie dat het vies is dan maak ik het schoon met babylotiondoekjes. Dat doe ik al jaren zo en dat bevalt me best. Zeep gebruik ik nooit maar doordat ik het regelmatig bij houd is het ook nooit meer echt heel vies.
Vervelend dat je paard het niet toe laat. Maar als het zo vies is dan zou ik als ik jou was toch sederen en regelmatig schoonmaken. Misschien dat ie er op den duur wel aan went.
Ontstekingen zijn veel erger daar kom je ook bijna nooit meer vanaf, voorkomen lijkt me beter.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 23:54

ik heb die van ons nooit schoongemaakt... erg?
heb nog nooit problemen gehad ermee...

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 07:39

Heb niet alles gelezen, maar mijn ruin heeft voor hij van mij was kokerontsteking gehad. Van de Da schoonmaken met beetje groene zeep goed opgelost in warm water (niet heet). In het begin moest het elke maand en heb dat langzaam met een week opgebouwd (dus 4 weken, toen 5, toen 6 etc.). Ik zit nu op 2x per jaar, per 1 april en 1 oktober (handig, want nu is het nogal koud, ook niet fijn). Goed naspoelen met schoon water, zodat er geen zeep achterblijft. Trek zelf van die latex handschoentjes aan, zodat je die drek niet nog een dag aan je vingers ruikt! Mijne vindt het allemaal best en het lijkt zelfs dat hij ervan geniet. Dus het trappen kan ik je geen tips voor geven. Tussendoor haal ik wel de grote velletjes eraf (alleen als ze los zitten) als hij zijn penis uitschacht. Dat is altijd na het rijden. Maar dit doe ik ook alleen als het hoognodig is, misschien 4 x per jaar. hij heeft sindsdien nooit meer kokerontsteking gehad!

succes!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 07:41

tipje om de geur van je handen af te krijgen

was je handen met tandpasta!
tip van iemand uit het ziekenhuis

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 08:43

Haha, maar ik voorkom toch liever die geur dan dat ik het eraf moet waasen! En die latex handschoentjes zijn niet duur en als ik er twee per jaar gebruik ben ik klaar, dus voor mij geen tandpasta!