Ligt eraan wie je verzekeraar is. Bij mijn haflinger heb ik een verzekering die op paard staat, niet op ruiter. Ook ivm eventuele bijrijdster / bijwandelaar. Ik zit bij Equirisk.Citaat:haar WA verzekeraar zal niet betalen wanneer jouw paard schade berokkent.
Soms reageert een paard totaal anders bij een ander persoon en een andere omgeving. Je schrijft dat je ADHD hebt en geloof het of niet, een paard pikt dat heus wel op. Het kan dus een idee zijn haar op een andere stal te zetten met een andere berijder.
Als jouw paard een 'bloedpaardje' is (wat is haar afstamming?), dan zal ze met meer rijden en meer trainen steeds vrolijker worden. Meer conditie etc. Ik zou haar helemaal van krachtvoer afhalen, sober neerzetten en alleen hooi. Daar kunnen paarden prima een paar maanden op leven. Voor de rest niet meer rijden, alleen loswerken in de bak en zoveel mogelijk op de wei. Als je dus niemand vind die haar wilt doen. Van zo'n rustperiode wordt ze echt niet minder en dat ze zo heet is kan ook van alles te maken hebben met het voer dat ze tot nu toe krijgt in combi met jouw eigen temperament. Dus misschien is een soort 'pauze' waarna je haar in een paar weken weer opbouwt helemaal niet verkeerd. Zeker niet met de winter voor de deur
Succes met het hele gedoetje!