Wie heeft een oplossing voor mij en mijn paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 16:38

Citaat:
haar WA verzekeraar zal niet betalen wanneer jouw paard schade berokkent.
Ligt eraan wie je verzekeraar is. Bij mijn haflinger heb ik een verzekering die op paard staat, niet op ruiter. Ook ivm eventuele bijrijdster / bijwandelaar. Ik zit bij Equirisk.

Soms reageert een paard totaal anders bij een ander persoon en een andere omgeving. Je schrijft dat je ADHD hebt en geloof het of niet, een paard pikt dat heus wel op. Het kan dus een idee zijn haar op een andere stal te zetten met een andere berijder.

Als jouw paard een 'bloedpaardje' is (wat is haar afstamming?), dan zal ze met meer rijden en meer trainen steeds vrolijker worden. Meer conditie etc. Ik zou haar helemaal van krachtvoer afhalen, sober neerzetten en alleen hooi. Daar kunnen paarden prima een paar maanden op leven. Voor de rest niet meer rijden, alleen loswerken in de bak en zoveel mogelijk op de wei. Als je dus niemand vind die haar wilt doen. Van zo'n rustperiode wordt ze echt niet minder en dat ze zo heet is kan ook van alles te maken hebben met het voer dat ze tot nu toe krijgt in combi met jouw eigen temperament. Dus misschien is een soort 'pauze' waarna je haar in een paar weken weer opbouwt helemaal niet verkeerd. Zeker niet met de winter voor de deur ;)

Succes met het hele gedoetje!

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 16:39

Paard lekker ergens voor 12 weken het land opgooien ? Paard lekker een vakantie geven.

ninaaa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 11:25

Ik zou een verzorger zoeken, en die kan er dan bijv ook nog wat voor betalen!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 11:42

veenman schreef:
hallo allemaal. bedankt voor alle tips enz!
maar ik mag van mijn ouders een bijrijdster zoeken!
(mijn oma heeft ze over gehaald:P)
maar het volgende probleem is, ik heb al een paar meiden gehad die het wouden proberen, maar ze vinden der allemaal te sterk.

Dan heb je sowieso de verkeerde voor je, een paard wat 'te sterk' is, bestaat in mijn ogen niet. Ieder paard heeft die kracht, alleen de ene gebruikt het wat meer dan de andere. De kunst is om met die kracht om te leren gaan, paardrijden op zich is namelijk geen krachtsport, maar dat denken sommigen helaas wel.. Dat zijn de mensen die teveel hun handen gebruiken.

Ps. Waar woon je ergens?

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 11:49

Voor een paard wat altijd buiten staat en nog zo gek is, zou je eens kunnen bekijken wat je voert.
Het zou kunnen dat ze veel te veel krachtvoer krijgt, dat heeft een paard nl helemaal niet nodig mits ze onbeperkt toegang hebben tot goed ruwvoer, misschien word ze dan ook beter te rijden?
Een rust periode is trouwens nooit verkeerd voor een paard en ook niet voor jou denk ik

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 12:00

elmo1 schreef:
Voor een paard wat altijd buiten staat en nog zo gek is, zou je eens kunnen bekijken wat je voert.
Het zou kunnen dat ze veel te veel krachtvoer krijgt, dat heeft een paard nl helemaal niet nodig mits ze onbeperkt toegang hebben tot goed ruwvoer, misschien word ze dan ook beter te rijden?
Een rust periode is trouwens nooit verkeerd voor een paard en ook niet voor jou denk ik

ik heb verder geen moeite om der te rijden hoor, en druk is ze ook niet, maar ze probeerd iedereen heel erg uit in het begin..

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 12:00

btw. ik woon in ursem.
NH.

ramona1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 13:02

plaats een advertentie op bokt ;)

iemand die in de buurt woont, en je ouders overhalen :P

bellegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 16:46

longeren stapmolen of toch een bijrijder zoeken