Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Arabesk schreef:VERBIEDEN per direct
Mijn pony zal ook niet de enige zijn voor wie weidegang niet echt goed is...
Silence schreef:Stalling zonder weidegang zou in mijn ogen niet mogen bestaan.
En waarom niet? Wij worden toch ook gek als we 24 uur per dag moeten wonen op de wc!
Misschien een stom vergelijk, maar qua oppervlakte wel dezelfde redenatie.
Een paard hoort lekker buiten te lopen met soortgenootjes. Lekker de benen strekken, grazen, spelen enz.
En ik vind het zeker niet goed als mensen ervoor kiezen onder het mom van....ik ben er toch een uur mee bezig.
Want dat kan gewoon niks afdoen aan het sociale contact dat paarden nodig hebben.
Twiggy2008 schreef:Al kreeg ik een miljoen toe elke maand, maar ik zou mijn paard echt niet neer zetten op een stalling zonder weidegang.![]()
En in een paddock zou de mijne zich werkelijk dood vervelen, net als in een box.
Ninx schreef:Twiggy2008 schreef:Al kreeg ik een miljoen toe elke maand, maar ik zou mijn paard echt niet neer zetten op een stalling zonder weidegang.![]()
En in een paddock zou de mijne zich werkelijk dood vervelen, net als in een box.
Is niet ideaal, maar voor sommige paarden het verschil tussen dood of leven.
Mits je kunt afwisselen tussen paddock en weide, en de paddock ruim is met hooi en takken kun je de boel 'leuk' houden.
Alle dagen, hele dagen de weide op zou prachtig zijn... maar ik wil nog geen afscheid hoeven nemen van mijn paardje.
Dus het is weide, en paddock voor haar.... en soms staat ze graag even op stal, gekke bep!
, hij graast graag en hij trekt graag rond (daar hebben wij een ideaal land voor). Maar heb je weide/paddock en even stal, prima, als je paard zich daar fijn bij voelt. Je kent Sam toch een beetje?
GamblersCup schreef:Als je al zegt dat je in zo'n topic "toch alleen maar reacties krijgen van mensen die het niet ok vinden", dan weet je dus ook al dat het gewoon niet in orde is! Mensen die het wél ok vinden hun paard zo te laten leven, vinden duidelijk hun eigen pleziertje belangrijker als het welzijn van hun paard.
Een stalling zonder weide is gewoon not-done, een dikke no-go. Als je een andere mening hebt (en ik spreek niet over medische redenen) heb je geen idee wat het wezen "paard" nodig heeft.