of een paard veel buiten kan is een van de belangrijkste dingen waar ikzelf op let als ik stalling zoek.
23 uur in een hokje staan wordt niemand vrolijk van lijkt mij?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Sodeletuut schreef:Ik vind het wel raar dat vrijwel iedereen hier roept dat de luxe van het paard, voor eigen luxe gaat..
Waarom zijn er dan alsnog zo veel paarden die nouwelijk op de wei komen?
Die mensen durven denk ik niet te reageren.
Ik ga lekker mee in de massa.
Mijn paarden staan alle drie 24/7 buiten. Ik heb verder helemaal niets.
kleine tijdelijke uitzondering, 1 paard staat nu op boxrust. Daarna snel weer altijd buiten!
en het is vaak erg druk met de rest van de mensen die hun paard er in los laten bv. mirgino schreef:ik denk dat veel mensen dat graag zouden willen voor hun paard ,maar dat het op de meeste stallen gewoon niet mogelijk is.
op mijn vorige stal was het ook niet mogelijk en nu sta ik heel klein en heb een stalhoudster die zelf de paarden graag buiten ziet.
en er is hard gewerkt aan een grote paddock.
ze heeft zelf 3 shetjes een fries en een kruising Boulognes en het zijn geen van alle stalpaarden ook de 3 pensionklanten willen graag dat de paarden buiten staan en gelukkig kan dat hier.
maar in mijn buurt hier zie je dat verder echt niet veel, meestal 1 losgooi stuk waar iedereen even in kan en alleen als je er zelf bent.

dat valt hier ook wel mee bij de stallen hoor.
wendy_paard schreef:TurdusMerula schreef:8 uur per dag buiten betekent nog steeds 16 uur per dag binnen...
Vind dat lang hoor...
Maar ik weet het, een fijne stalling is héél moeilijk te vinden...
dan rijden en poetsen erbij is 2 uur is viertien uur binnen, je slaapt ong 8 uur en dan verveelt hij zich 6 uurtjes als paard op
stro staat met lekker veel uwvoer geloof ik niet cht dat hij zich verveelt.
) 

liseke schreef:ik ga ook voor minder faciliteiten voor mezelf.
Voor mij is paardrijden een hobby, maar voor het paard is het wel zijn hele leven.
Ik woon ook in de randstad, maar ik vind hier nog wel tamelijk gemakkelijk stalling voor 24/7 buiten. Dat is trouwens altijd de hoofdvereist, alles extra is voor mij luxe.
wendy_paard schreef:TurdusMerula schreef:8 uur per dag buiten betekent nog steeds 16 uur per dag binnen...
Vind dat lang hoor...
Maar ik weet het, een fijne stalling is héél moeilijk te vinden...
dan rijden en poetsen erbij is 2 uur is viertien uur binnen, je slaapt ong 8 uur en dan verveelt hij zich 6 uurtjes als paard op
stro staat met lekker veel uwvoer geloof ik niet cht dat hij zich verveelt.
Michellkuh schreef:Ik heb een stal waar mijn paard veel naar buiten kan ('s avonds naar binnen) en ik veel luxe heb. Maar dat is dan ook particulier.
Mijn luxe is dan ook: Stallen worden gedaan, paard wordt binnen/buiten gezet en ik heb een binnenbak aan de overkant van mijn stal.
Luxe voor mijn paard: 's morgens naar de wei tot 's avonds, onbeperkt hooi en contact met andere paarden (Ook op stal).