Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Linda250 schreef:Yorghos heeft voorheen altijd ijzers gehad ivm een standcorrectie van de achterbenen. Ook reed ik altijd erg veel buiten, dus om slijtage te voorkomen waren ijzers geen overbodige luxe.
Afgelopen winter zijn de ijzers er voor het eerst onderuit gegaan. Ik reed weinig en met ijzers liep Yorghos de hele wei kapot. Mijn hoefsmid dacht dat het wel te proberen viel en het gaat inderdaad goed.
Toch laat ik hem over een maandje weer beslaan voor de zomer. Ik rijd dan weer wel veel buiten (ook verharde weg) en dan neem ik liever geen risico. In de winter gaan ze er weer af.
Mijn optie staat er dus niet bij...
Sugarmiss"]Is dit de reden dat je er principieel tegen bent, of zijn er meerdere redenen?
[quote="batje"][quote="Sugarmiss schreef:Ik heb geen ijzers omdat ik er principieel tegen ben.
[...]
Het is beter voor het hoefmechanisme, dus beter voor de doorbloeding in de hoef. Hierdoor blijft de hele hoef dus gezonder.
xxappiexx"]
[quote="Linda250 schreef:Yorghos heeft voorheen altijd ijzers gehad ivm een standcorrectie van de achterbenen. Ook reed ik altijd erg veel buiten, dus om slijtage te voorkomen waren ijzers geen overbodige luxe.
Afgelopen winter zijn de ijzers er voor het eerst onderuit gegaan. Ik reed weinig en met ijzers liep Yorghos de hele wei kapot. Mijn hoefsmid dacht dat het wel te proberen viel en het gaat inderdaad goed.
Toch laat ik hem over een maandje weer beslaan voor de zomer. Ik rijd dan weer wel veel buiten (ook verharde weg) en dan neem ik liever geen risico. In de winter gaan ze er weer af.
Mijn optie staat er dus niet bij...