Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
justdiesel schreef:aan de andere kant vind ik het voor sanne niet zo fijn, het liefst zou ik haar toch wat meer buiten zien.......
wat zouden jullie doen?

maybe2 schreef:je hebt groot gelijk dat je deze topic wilt sluiten want echt adviezen krijg je niet alleen maar gezeik dat je bij die stal weg moet gaan jeetje,,,er komen vergelijkingen voorbij die hier helemaal niks mee te maken heeft(kinderen en slaan????)
ja sluit het maar gauw.

juval schreef:het eerste jaar dat ik mijn paardje had kon ze in de winter ook niet naar buiten, dat was heel jammer. We hebben toen overlegd met de staleigenaren, en het tweede jaar hadden we een paddock tot onze beschikking. Daar konden de paarden om en om ongeveer 4 uur per dag in, een grote verbetering al.
En nu, het 3e jaar, hebben we van een boer een stukje verderop een stuk land erbij gehuurd. De Winterwei zoals we dat noemen. Daar mogen ze de hele winter overdag op! super hoor. Het maakt niet uit als ze dat gras stuklopen omdat ze 's zomers toch weer in de 'zomerwei' kunnen. We hebben met alle stalgenoten een schema opgesteld voor buiten en binnenzetten zodat we daar de staleigenaren niet te veel mee belasten, en we betalen in de winter een beetje meer voor die extra wei.
Ik vind dit echt een superoplossing! en dit is in goed overleg met de staleigenaren allemaal voor elkaar gekomen.
Ik hoop dat het bij jullie ook op zo'n manier gaat lukken. succes!
Sientje schreef:Ik vind het 's zomers ook een merkwaardige vorm van weidegang, maar goed, daar gaat je topic niet over. Kun je de eigenaar van de stal niet vragen op 'jouw' landje een stukje af te zetten dat ze kapot kan lopen? Dan kun je haar daar een paar uur per dag opzetten, evt met wat hooi. Moet je misschien voor lief nemen dat daar van de zomer dus nauwelijks gras staat, of op eigen kosten laten doorzaaien, maar in elk geval lijkt me dat minder erg dan 24/7 tussen 4 boxwanden...
Sommige mensen met full-time banen overdag waren echt in het nadeel. Op een gegeven moment was de stalhouder het zo zat dat hij maar zelf alle paarden een dagdeel, en nog later de hele dag, buiten zette in de winter. Nadeel daarvan was dat de weides nooit meer konden bijkomen, er erg modderige en kale stukken in kwamen en ze eigenlijk het hele jaar bijgevoerd moesten worden met kuilpakken omdat er bijna geen gras meer in stond. Inmiddels heeft hij land van de buurboer over kunnen kopen toen die stopte met zijn bedrijf en nog wat ander land in gebruik en is het aantal ha land weer beter in verhouding tot het aantal paarden en is er weer meer gras beschikbaar.justdiesel schreef:@meggiemeg, ik denk wel dat dat de grootste reden is.
of dat de paarden dan gek gaan doen en slippen ofzo....
het is echt een prima stalling hoor, niks mis mee al beweren anderen hier van wel....
@jesito, die paddock komt er ook hoor, ze zijn volop bezig en dan kunnen de paarden idd daarin staan
@joyceb en paperboy, we komen er heus wel uit!
zoals in mijn vorige post ze stonden lekker op de wei dus het komt helemaal goed!